ורמוט חשף: שחקני הפועל היו מכניסים פירוטכניקה בדרבי ומעבירים לאוהדים

play
אבוקות במשחק של הפועל תל אביב נגד מכבי תל אביב | אריאל שלום
פריצה וריקן שוב כבשו בדרבי, מכבי ת"א ניצחה 0:2 את הפועל 03:09

השיטה לעקוף את הבידוק המשטרתי? לפי הגילוי של אקס האדומים מתל אביב בשידור חי, הכדורגלנים הם אלה ששיתפו פעולה עם האוהדים

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

אם תהיתם מתישהו כיצד מצליחים אוהדי הכדורגל והכדורסל בישראל להכניס אמצעי פירוטכניקה לאצטדיונים למרות הבידוק המשטרתי המחמיר שמתבצע בדרך כלל מחוצה להם, ייתכן שהתשובה טמונה דווקא אצל השחקנים – לפחות אם נסתמך על דבריו של גילי ורמוט אמש (שני) בשידור חי.

כדורגלן העבר, שכיכב בהפועל תל אביב וחווה את הדרבי – כנראה המשחק הטעון ביותר בישראל – גם מהצד הצהוב של מכבי תל אביב, חשף בזמן שידור בערוצי ספורט1 כי בימיו באדום שחקני הפועל היו מכניסים פירוטכניקה לאצטדיון בלומפילד ומעבירים לאוהדים ביציע.

חשדות ל"תרגיל" שכזה עלו במשטרת ישראל גם במהלך העונה האחרונה. דוגמה טרייה הייתה בדרבי הכדורסל האחרון שנערך בעונה החולפת, במשחק הרביעי של סדרת רבע גמר הפלייאוף בין הפועל למכבי תל אביב, אז הוצאו אנשי המועדון האדום אל מחוץ לאולמם הביתי על ידי השוטרים במטרה לאתר אבוקות ואמצעים פירוטכניים נוספים, וזאת כשנותרו שעות ספורות בלבד לפתיחת ההתמודדות.

אבוקות במשחק של הפועל תל אביב נגד מכבי תל אביב
אבוקות בדרבי הכדורגל האחרון בין הפועל למכבי תל אביב | אריאל שלום

האבסורד הוא שקבוצות ספורט בישראל, בעיקר בכדורגל, מתייצבות כמעט מדי שבוע בבית הדין וסופגות קנסות כבדים כתוצאה מהתפרעויות האוהדים, כאשר מופעי האבוקות גורמים פעמים רבות לעיכובים משמעותיים בתחילת משחקים. ובזמן שחלק מהמועדונים משקיעים משאבים ומאמצים רבים על מנת לאתר את משליכי החפצים ומדליקי הפירוטכניקה, לרבות התקנת רשתות ושימוש במצלמות, מתברר שייתכן שדווקא השחקנים הם לכאורה אלה שמשתפים פעולה עם הקהל ומביאים לעונשים כספיים משמעותיים נגד הקבוצות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי