לוקאס סאשה: "איך פספסתי הזדמנות לשחק שוב בבלומפילד?"

הקשר שחתם שלוש שנים יפות באריס סלוניקי עם חזרה לברזיל, היה שם כשהפועל תל אביב ניצחה דרבי בפעם האחרונה. בריאיון הוא מספר על יחסי הכוחות, מתגעגע לישראל ומזהיר את היוונים מערן זהבי

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

"איך, איך פספסתי את ההזדמנות לשחק שוב בבלומפילד? אם רק הייתי יודע שזו תהיה ההגרלה – לא הייתי עוזב את אריס סלוניקי. הייתי שם שלוש שנים, היה לי טוב, נהניתי מכל רגע. רצו שאישאר, אבל החלטתי לחזור הביתה לברזיל" – כך אומר לוואלה! ספורט לוקאס סאשה, קשר הפועל תל אביב בשנים 2013-2015, שאת העונות האחרונות העביר במדי יריבת מכבי תל אביב במוקדמות הקונפרנס ליג (חמישי, 20:00, ספורט4).

סאשה, לא היה זר "רגיל" אצל האדומים מתל אביב. לימים הוא אפילו ענד את סרט הקפטן לצידם של גילי ורמוט, עומר דמארי, אוראל דגני ובוריס קליימן. יש לו המון זיכרונות וחוויות מהכדורגל כאן, הוא אפילו שיחק 90 דקות בפעם האחרונה שהפועל תל אביב ניצחה דרבי. והוא היה שמח להיות הערב בבלומפילד עם הקבוצה היוונית, בה שיחק בשלוש העונות האחרונות למעלה מ-100 משחקים.

"מי יותר טובה?" הוא חוזר על השאלה ומנסה להתחמק: "אני לא יודע, באמת. אני יכול להגיד שאריס השתנתה לעומת העונה שעברה. יש לה המון שחקנים חדשים וצריך לראות איך הם השתלבו".

לוקאס סאשה במדי אריס סלוניקי
"מכבי תמיד חזקה". סאשה במדי אריס סלוניקי | רויטרס

הליגה ביוון תחל רק אחרי שני המשחקים עם מכבי תל אביב, ובמסגרת הקונפרנס ליג דילגו היוונים כצפוי על גומל מבלארוס. באשר לשחקנים החדשים שהצטרפו לקבוצה, אחד מהם הוא אקס הפועל תל אביב, המגן הבלגי מרווין פירסמן, ששיחק אצל האדומים שלוש עונות ובשנתיים האחרונות היה חלק חשוב בקבוצה היוונית פאס יאנינה.

"ברור דבר אחד – מכבי תמיד חזקה. הרגשתי את זה טוב מאוד", אומר הקשר שחזר לאחרונה לברזיל וחתם בפורטלזה, "אני בטוח שיהיה משחק בקצב גבוה, משחקים טוב גם בישראל וגם ביוון".

כשלוקאס סאשה אומר "הרגשתי את זה טוב מאוד" הוא מתכוון בעיקר לאותו דרבי בלתי נשכח שבו האדומים הובילו 1:2 בדקה ה-89, ואז ערן זהבי השווה ובתוספת הזמן כבש שער ניצחון 2:3, שגרם לפאולו סוזה לשבור שיא אישי בריצה לאורך הקו בבלומפילד.

"זהבי הוא שחקן פנטסטי", הוא אומר, "שיחקתי נגדו כמה פעמים והרגשתי את העוצמות שלו. לא סתם הוא שם דבר בכל העולם. יש משמעות גדולה אם ישחק או עדיין יהיה בשלבי החלמה מהפציעה".

שחקן הפועל תל אביב, לוקאס סאשה, מול ערן זהבי, מכבי תל אביב
"יש משמעות גדולה אם ישחק או לא". סאשה מול זהבי | ברני ארדוב

לסאשה 40 הופעות במפעלים אירופים. הוא שיחק עם צסק"א סופיה לפני שהגיע להפועל תל אביב, השתתף עם האדומים במוקדמות הליגה האירופית, אחר כך היה שותף לארבע אליפויות עם לודוגורץ הבולגרית ושיחק גם בליגת האלופות וגם במוקדמות הקונפרנס.

בשנה שעברה הבקיע נגד אסטנה במוקדמות הקונפרנס – אותה יריבה נגדה כבש גם במדי הפועל תל אביב – אבל אריס הפסידה אחרי הארכה והודחה. למכבי תל אביב ניסיון רב יותר בקונפרנס ליג, שימו לב: 16 משחקים ורק שני הפסדים, ללאסק בבלומפילד ולפ.ס.וו באיינדהובן.

"אני עוקב אחר התוצאות במשחקי הליגה הישראלית, בעיקר של הפועל תל אביב", מספר סאשה, "נדהמתי מהניצחון של מכבי חיפה על אולימפיאקוס בחוץ, אבל מבחינת הרמה ומבחינת יחסי הכוחות הכול שקול ולכן קשה לי להצביע על המנצחת במשחק".

הברזילאי מסכם: "עם כל האכזבה שלי מהחמצת המשחק, אני מבטיח לך שעוד אהיה בבלומפילד. בהזדמנות הראשונה שתהיה לי אקפוץ לתל אביב. נשארו לי המון חברים שיעבירו לי בזמן אמת כל תוצאה מהמשחק. חוץ מזה שאני מת על תל אביב, אין עיר כזו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי