הפועל באר שבע ניצחה את לוגאנו ועלתה לפלייאוף הקונפרנס ליג

play
שחקן הפועל באר שבע מיגל ויטור | דני מרון
עשתה את העבודה: הפועל באר שבע עלתה לשלב הבא עם 1:3 על לוגאנו 04:21

האורחת שלטה במחצית הראשונה, אך ויטור (51), היידארי (61, עצמי) וחטואל (85) סידרו 1:3 בדרך לשלב הבא. גלזר עצר פנדל. היריבה הבאה: קראיובה הרומנית

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע השלימה הערב (חמישי) את העבודה ועלתה לשלב הפלייאוף במוקדמות הקונפרנס ליג לאחר 1:3 על לוגאנו במשחק הגומלין, ו-1:5 בסיכום שני המשחקים לעיני 4,798 צופים שהגיעו למשחק שנערך בנתניה. מחזיקת הגביע הישראלית לא הציגה יכולת משכנעת, ולולא הופעה נהדרת של עומרי גלזר הייתה יורדת להפסקת המחצית בפיגור. השוער של ברדה סיפק סדרת הצלות, כולל פנדל שנבעט למרכז השער (41).

גם בפתיחת המחצית השנייה השוויצרים היו מסוכנים יותר, אך כדור קרן של המחליף רמזי ספורי מצא את ראשו של מיגל ויטור – שנגח פנימה (51). האורחת נכנסה להלם, ושער עצמי של היידארי קבע כבר 0:2 לאחר ערבוביה שנוצרה בעקבות כדור שהוגבה שוב על ידי ספורי. לוגאנו קיבלה פנדל נוסף לאחר הכשלה של ויטור, אותו שלח דומביה פנימה אך אלחמיד מצא בכדור רוחב את חטואל, ששוב כבש מהספסל (85) ובאר שבע תשחק בשלב הפלייאוף מול קראיובה הרומנית, בתקווה לעלות שנה שנייה ברציפות לשלב הבתים של המפעל. פתיחת עונת אירופית נהדרת מבחינת השחקנים של ברדה, שניצחו בכל ארבעת משחקיהם.

הרכב הפועל באר שבע: עומרי גלזר, אור דדיה (רמזי ספורי, 46), חאתם עבד אלחמיד, מיגל ויטור, איתן טיבי, הלדר לופס, מריאנו באריירו, אנדרה מרטינס (שי אליאס, 19), תומר יוספי (רותם חטואל, 46), יוג'ין אנסה (שגיב יחזקאל, 68), אסטריט סלמאני (דור מיכה, 74).

הרכב לוגאנו: אמיר סאיפי, אלאן אריגוני (אדריאן דורר, 58), לארס מאי, רטו ציגלר, מילטון ולנסואלה (נואה דה קיירוס, 77), אלבאין היידארי, מארן היילה סלסי (אנדראה מורקופי, 58), מוחמד מחמוד (לוקה מולינו, 73), ג'ונתן סבאטיני, עוסמאן דומביה, הישאם מאהו, בוריס באביץ' (אלסנדרו קסקיאטו, 73).

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
הדרומיים בדרך לשלב הבא | דני מרון

מהלך המשחק

דקה 13: טעות של מיגל ויטור איפשרה לדומביה לעמוד באחד על אחד מול גלזר, שוער המארחת הכשיל את שחקן השוויצרים, אך למרות המחאות השופט הורה על קרן בלבד לאורחת.

דקה 21: בעיטה אדירה של דומביה ממרחק של יותר מ-25 מטרים סחטה הצלה נהדרת מעומרי גלזר, שהיה נגד כיוון הכדור ובכל זאת חילץ אותו לקרן.

דקה 34: גם מילטון ולנסואלה ניסה את מזלו בבעיטה מרחוק, והכדור שלו פספס רק במעט את המסגרת של גלזר.

שוער הפועל באר שבע עומרי גלזר עוצר את הפנדל של שחקן לוגאנו ג'ונתן סאבטיני
האיש של באר שבע במחצית הראשונה. גלזר ברגע עצירת הפנדל | דני מרון

דקה 37: הישאם מאהו סיבסב את הלדר לופס ובעט כדור חזק מצד ימין של הרחבה, וגלזר שוב היה במקום כדי להדוף.

דקה 38: השוויצרים ממשיכים עם הלחץ, והפעם התקפה נאה שלהם הסתיימה בבעיטה של באביץ' מתוך הרחבה, ושוב – גלזר הציל.

דקה 42: החמצת פנדל! תומר יוספי הכשיל ברחבה את ולנסואלה, והשופט הורה על הנקודה. ג'ונתן סאבטיני ניגש לביצוע הבעיטה אך בעט למרכז השער וגלזר – גיבור המחצית של באר שבע – סיפק עוד הצלה.

דקה 48: מאהו קיבל כדור הפעם בצד שמאל של רחבת באר שבע, ומי אם לא גלזר זינק והדף את הבעיטה של קשר לוגאנו לקרן.

שחקן הפועל באר שבע אסטריט סלמאני מול שחקן לוגאנו עוסמאן דומביה
האורחת הייתה טובה יותר, עד הגול של המארחת. דומביה מול סלמאני | דני מרון

דקה 51: גול! 0:1 לבאר שבע. כדור קרן של המחליף רמזי ספורי מצא את ראשו של מיגל ויטור, שנגח פנימה את הראשון של המארחת, שעלתה ל-0:3 בסיכום הכללי.

דקה 54: עוסמאן דומביה מצא את עצמו לבדו מול גלזר לאחר כדור קרן, אך כיסוי טוב של שוער באר שבע השאיר את השוויצרים שוב רק עם קרן.

דקה 59: רותם חטואל סחרר את דורר שזה עתה נכנס ושחרר בעיטה חזקה, שהלכה למרכז השער ומצאה את סאיפי מוכן בשער לוגאנו.

דקה 61: גול! 0:2 לבאר שבע. כדור נייח שהוגבה על ידי רמזי ספורי לרחבה, גרם לבלבול בהגנת השוויצרים כשבסופו של דבר אלבאין היידארי נגח לשערו הוא.

שחקן הפועל באר שבע מיגל ויטור
העניק את היתרון לדרומיים בניגוד למהלך המשחק. ויטור | דני מרון

דקה 67: רותם חטואל קיבל כדור והתרחק מהשמירה לאחר חטיפת כדור, אך בעט מעל המסגרת למורת רוחו של אליניב ברדה.

דקה 73: גול! לוגאנו צימקה ל-2:1. מחמוד הוכשל ברחבה על ידי מיגל ויטור, ועוסמאן דמביה שלח את הפנדל פנימה.

דקה 85: גול! 1:3 לבאר שבע. חאתם עבדלחמיד קיבל כדור מצוין באגף ימין ומצא בכדור רוחב את רותם חטואל, שדחק מקרוב את השלישי.