איתן אזולאי חתם, בנתניה מאמינים: "אפשר לעשות עונה טובה יותר"

play
איתן אזולאי מכבי נתניה | אתר רשמי, מכבי נתניה
זלאטנוביץ' התפוצץ עם שלושער ובישול ב-1:4 של מכבי נתניה על בית"ר 04:18

הקשר הצעיר חתם לשלוש שנים עם אופציה לעונה נוספת. מכבי נתניה חוגגת פתיחת עונה מבטיחה אחרי ה-1:4 על בית"ר ירושלים, יובל שדה מאמין ובני לם טען: "כשהובלנו 0:2 אמרתי לשחקנים שאני רוצה לתת את השלישי - ובגלל זה גם ספגנו שער"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

מכבי נתניה פתחה אמש (שבת) את ליגת העל עם ניצחון אדיר של 1:4 על בית"ר ירושלים, אחרי שהציגה יכולת טובה במרבית שלבי המשחק. השחקנים של בני לם, שלא שיחקו משחק רשמי זה שלושה שבועות, טרפו את הדשא כבר מהדקות הראשונות ולא הותירו שום סיכוי לקבוצה של יוסי אבוקסיס. גם אוהדי שתי הקבוצות, כ-6,000 נתנייתים ועוד כארבעת אלפים אוהדי בית"ר, מילאו את האצטדיון ונתנו אווירה נהדרת במשחק פתיחת העונה.

בנתניה דיברו כל הקיץ על כדורגל התקפי ועל הרצון להשתדרג לפחות במקום אחד כלפי מעלה בטבלה ואין ספק שהנצחון הגדול אמש פתח עוד יותר את התיאבון של היהלומים לקראת ההמשך. במועדון התמוגגו בסיום מהניצחון והחמיאו לשחקנים על תצוגת כדורגל נפלאה, אחרי תקופה די ארוכה בלי משחקים רשמיים, בניגוד לשאר הקבוצות ששיחקו מספר מחזורים בגביע הטוטו ושלוש הגדולות שעדין משחקות במסגרת האירופית.

שחקני מכבי נתניה חוגגים
איזו פתיחה מבטיחה. נתניה חוגגת | ברני ארדוב

כרם ג'אבר ופלאמן גלאבוב נפצעו במהלך המשחק והוחלפו בשל מתיחות שרירים. השניים צפויים להיבדק ובקבוצה העריכו עם סיום המשחק שלא מדובר בפציעות רציניות ושהשניים צפויים להיות כשירים למשחק הליגה הקרוב נגד מכבי חיפה, בשבת הקרובה בכרמל.

למרות הניצחון הגדול, בנתניה ממשיכים במאמצים לצרף שחקן אחד או שניים נוספים. המאמן בני לם והמנהל המקצועי אלמוג כהן רוצים מאוד לצרף את מאור לוי ממכבי חיפה, אולם בשלב זה הקשר לא מקבל שחרור מברק בכר וראשי האלופה.

איתן אזולאי, קשרה בן ה-20 של מכבי פתח תקוה, הצטרף באופן רשמי כשחתם על חוזה לשלוש שנים עם אופציה לעונה נוספת. לא מן הנמנע שכעת ינסו בנתניה לדלל מעט את הסגל.

מאמן מכבי נתניה בני לם עם אלמוג כהן
שינה ברגע האחרון. לם | ברני ארדוב

לם תירגל בחלקים גדולים של השבוע את אריך ברקו בחלק הקדמי, אך החליט בסופו של דבר, ממש בשעות האחרונות לפני המשחק, לתת את חולצת ההרכב לאיגור זלאטנוביץ', החלטה שבסופו של דבר הכריעה את המשחק לאור העובדה שהחלוץ סיים עם מאזן מרשים של שלושה שערים ובישול אדיר לגיל יצחק בשער הראשון.

"לקחתי בחשבון שאבוקסיס ישחק עם חמישה שחקנים בהגנה, לא רציתי לפתוח את המשחק לאגפים והעדפתי להכניס את איגור, כדי לשחק עם שני חלוצים ולדחוף כדורים לעומק כבר מהדקה הראשונה", הסביר לם את החלטתו. "כשהובלנו 0:2 אמרתי לשחקנים שאני רוצה לתת את השלישי, ואתם לא רואים את זה בכל קבוצה במדינה. אחרי שנותנים את השני, כולם בדרך כלל הולכים אחורנית ונגמר המשחק, אבל אני רוצה את השער השלישי. אגב, בגלל זה גם ספגנו את ה-1:2 ולא חסר שבית"ר משווה ל-2:2, אבל אנחנו ממשיכים לשחק בשיטה שלנו ולא מעניין אותי מי היריב, זו הדרך שלנו".

איגור זלאטנוביץ' שחקן מכבי נתניה עם הכדור אחרי השלושער
שלושער ראשון בקריירה. זלאטנוביץ' | ברני ארדוב

לם בחר לפרגן בסיום ליובל שדה שפתח כקשר אחורי ובשלב מסוים הוסט לעמדת הבלם, עם יציאתו של גלאבוב, שהרגיש כאבים בשריר הירך האחורי והוחלף. "יובל מבחינתי הוא שחקן שמאמן מאוד מעריך ואוהב. זה שחקן שיעשה כל דבר שהמאמן יגיד לו, כל דבר שהקבוצה צריכה ולכן אני מאוד מרוצה ממנו. זה שחקן כלבו שיכול לשחק בכמה תפקידים".

המאמן ביקש להחמיא גם לגיל יצחק, שכבש את השער הראשון: "הרבה אנשים הרימו גבה כשהבאתי את גיל יצחק. אני רואה היום בכדורגל שחזרו החלוצים בעמדה 9, כמו פעם. פיירו במכבי חיפה, תומר חמד בבאר שבע, פריצה במכבי תל אביב ואני מאוד מאמין בגיל, אני חושב שהוא חלוץ מצוין. הבאתי אותו ואמרתי לו שהוא מקבל צ'אנס ושהוא יצטרך לבוא ולקחת – והוא לגמרי שם, הוא עובד קשה ועושה עבודה מצויינת עד עכשיו".

יובל שדה אמר בסיום: "בעונה שעברה לא שיחקתי הרבה ורק לקראת סיום העונה קיבלתי מעט דקות. נתתי את כל כולי באימונים והשתפרתי בכל רגע שנכנסתי לשחק. העונה אני מכוון לשחק יותר, אני רוצה לקבל את ההזדמנות ולהוכיח. ככל שאני אשחק יותר, אני מאמין שאני אשתפר יותר. מה שאני הכי רגיל לשחק זה קשר, כי בנוער הייתי גם קשר וגם בלם", הוסיף.

על המטרות העונה אמר: "זה משהו שמחדירים לנו לראש ולא רק בני, גם אלמוג ושאר הצוות המקצועי וגם הבעלים. כולם כאחד מאמינים שאפשר לעשות עונה יותר טובה אפילו מהשנה שעברה. אנחנו ממש מכוונים לזה. אנחנו משחקים את אותו כדורגל ואפילו שיפרנו אותו, עובדים על כל הדברים הכי קטנים כדי לעשות עונה יותר טובה ובעזרת השם זה יצליח".

שחקני מכבי נתניה חוגגים
יש למה לחכות. נתניה מתכוננת למכבי חיפה | ברני ארדוב

ביום שבת, במסגרת המחזור השני בליגת העל, מכבי נתניה תצא למשחק חוץ אצל האלופה מכבי חיפה.