סעיד בסול בריאיון: "מכבי בני ריינה כבר עשתה היסטוריה"

play
אדהם האדיה, סעיד בסול, בני ריינה | מאור אלקסלסי
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 21.8 05:29

לקראת משחק הבכורה בליגת העל נגד מכבי תל אביב (20:15), הבעלים שוחח עם וואלה! ספורט על ההתרגשות הקיימת ("פרפרים עדיין אין"), המטרות לעונה ("ננסה לצרף חלוץ ומקווה שנצליח לשרוד"), האמונה בהאדם האדיה וגם על המפגש הצפוי לו עם מיטש גולדהאר

(גודל טקסט)

העולה החדשה, מכבי בני ריינה, תרשום לעצמה עוד פרק מכובד בספר ההיסטוריה של המועדון, כאשר תתארח הערב אצל מכבי תל אביב בבלומפילד (ראשון, 20:15) ותשחק את משחקה הראשון אי פעם במסגרת ליגת העל. רק לפני שלוש שנים עוד שיחקה בני ריינה בליגה ב' ובתום מסע מופלא של שלוש עליות ליגה רצופות, הגיעה הקבוצה הקטנה מהגליל, שנוסדה רק לפני שש שנים, לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי.

"יש התרגשות, זה רגע שחיכינו לו הרבה זמן בשביל לדעת אם אנחנו באמת שייכים לליגת העל או לא", סיפר בריאיון לוואלה! ספורט הבעלים סעיד בסול, "אנחנו הולכים לשחק נגד אחת הקבוצות שהתקציב שלה הוא הכי גבוה בכדורגל הישראלי, ונקווה לטוב. אני חייב להגיד שעדיין לא התחילו הפרפרים בבטן, אולי מאוחר יותר, נראה מה יהיה".

אדהם האדיה, סעיד בסול, בני ריינה
דרך ארוכה ויפה מליגה א'. בסול והאדיה | מאור אלקסלסי

בסול התייחס להכנות הקבוצה לעונה: "אני חושב שיש לנו קבוצה טובה, נראה אותה תוך כדי המשחקים. לבנות קבוצה זה משהו שלוקח זמן ויש בזה הרבה סיכונים, גם עושים טעויות תוך כדי ואת התשובות המדויקות לכל מה שעשינו נקבל על כר הדשא תוך כדי העונה. אי אפשר להגיד עכשיו שעשינו את כל הבחירות הנכונות, כי צריך לתת לזה זמן ואני מקווה שנצליח לשרוד. אנחנו מחפשים עוד חלוץ וזאת המטרה העיקרית שנשארה לנו מבחינת החיזוק, אולי עוד שחקן, אבל קודם כל ננסה לצרף חלוץ".

בעלי ריינה קיבל במהלך הקיץ החלטה חד משמעית להשאיר את המאמן אדהם האדיה, שהעלה את הקבוצה לליגת העל. הבעלים עשה פעולות רבות גם מאחורי הקלעים על מנת לעזור למאמן לקבל את אישור ההצטרפות לקורס הפרו, דבר שאכן נשא פרי והאדיה קיבל את האישור המיוחל לעמוד על הקווים במשחקי הקבוצה. "אני חושב שמגיעה לאדהם ההזדמנות הזאת, הוא סחב את בני ריינה בשתי העונות האחרונות מליגה א' לליגת העל וזה לא מובן מאליו. לכן, אני חושב שמגיע לו ושצריך לפרגן לו – אני בטוח שיש לו פוטנציאל להיות אחד המאמנים הטובים בליגה. בסופו של דבר, אדהם יצטרך לדעת איך להתנהל ומה לעשות, אני לא יכול ללמד אותו ולא יכול לתת לו שום דבר, כל הידע זה ידע שלו והוא יצטרך לשדרג את עצמו מתי שצריך".

אתה טוען בעצם שחובת ההוכחה מעתה והלאה היא עליו?

"חובת ההוכחה חלה על כל מאמן ומאמן ולא משנה איפה, כמו שחובת ההוכחה היא על כל שחקן ושחקן. זה לא רק אדהם האדיה שצריך להוכיח את עצמו, כי גם אם תיקח את המאמן הכי טוב, במועדון הכי גדול בעולם, אם הוא לא יוכיח שהוא ראוי להיות במקום שהוא נמצא בו, אז הוא לא יישאר שם. אני בטוח שאדהם והצוות שלו יודעים טוב מאוד מה העבודה שלהם ואני סומך עליהם שהם יעשו את זה ויעמידו קבוצה טובה".

שחקני בני ריינה חוגגים
היסטוריה נעשתה בעצם ההעפלה. בני ריינה חוגגת | דני מרון

בסול יגיע הערב עם יתר חברי ההנהלה של בני ריינה לבלומפילד, שם הוא צפוי לפגוש את מיטש גולדהאר, הבעלים הקנדי של מכבי תל אביב: "זה כבוד לנו וכבוד לי במיוחד לפגוש אדם כמו מיטש גולדהאר, שהוא אחד מאנשי העסקים הטובים בעולם. אני עדיין לא יודע מה אגיד לו ותלוי איך השיחה תתקדם ואיך הדברים יתפתחו. האמת היא שלא תכננתי שום דבר, אני לא יודע אם בכלל אפגוש אותו, כי אני בכלל אוהב לשבת באיזור הטכני שצמוד לספסל, פחות אוהב את הרעש בתא כבוד, אבל נראה הערב מה יקרה".

אפשר להגיד שמבחינתך וגם מבחינת המועדון, המשחק הערב הוא עוד ציון דרך בהיסטוריה של מכבי בני ריינה?

"אני חושב שריינה כבר עשתה היסטוריה בלי קשר למשחק הערב. זה שמהיום אנחנו נמצאים באותה טבלה עם מכבי תל אביב ומכבי חיפה זו כבר היסטוריה. אלה מועדונים שקיימים עשרות שנים ויש להם את המוניטין שלהם, אז בשביל ריינה, מועדון בן שש שנים שעדיין מחפש את הדרך, עצם זה שאנחנו מדורגים בטבלת ליגת העל זה כבר רגע היסטורי.

"המטרה שלנו היא חד משמעית להישאר בליגה", המשיך בסול, "גם מבחינת התקציבים, יש לריינה את התקציב הכי נמוך בליגת העל (בסביבות 12 מיליון שקל ר"ב). אני מקווה שנצליח לעמוד במטרה שלנו ואני מקווה שהקהל יבוא לתמוך בנו ויביא הכנסות טובות לקבוצה, כאלה שיעזרו לנו להגדיל את התקציב. לקהל שלנו יהיה משקל חזק מאוד בכל נושא התקציב שלנו. אני מקווה שנגיע ל-3,000 מנויים, בינתיים אנחנו רחוקים מזה. אם לא נצליח לעמוד ביעד הכרטיסים והמנויים, יהיה קשה מאוד להגדיל את התקציב וככה לא נוכל לשדרג את הסגל בשחקנים יותר טובים. אני מקווה שריינה תצליח להישאר בליגה".