כל הכוכבים הסתדרו: מכבי חיפה עלתה לליגת האלופות

play
| GettyImages, Srdjan Stevanovic
אוהדי מכבי חיפה 01:31

אלופת ישראל נקלעה לפיגור כפול בבלגרד מול הכוכב האדום משערים של פשיץ' ואיבניץ', אך חזרה ל-2:2 בדרך להעפלה שלישית בתולדותיה: חזיזה החמיץ פנדל (45), אבל סונדגרן (45+5) מ-30 מטר ועצמי של פאבקוב (90) קבעו 4:5 בסיכום ולישראל יש נציגה בבתים לראשונה מאז 2015

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

13 שנים חיכו חיכתה מכבי חיפה לרגע הזה שבו היא מעפילה בפעם השלישית בתולדותיה לליגת האלופות, והערב (שלישי) בבלגרד זה קרה מול כ-47 אלף אוהדים סרבים משולהבים כמעט כנגד כל הסיכויים. שישה ימים אחרי ה-2:3 הגדול בכרמל במשחק הראשון של פלייאוף ליגת האלופות מול הכוכב האדום, אלופת ישראל כבר נקלעה לפיגור כפול, אבל חזרה ל-2:2 ענק, ניצחה 4:5 בסיכום המשחקים ולישראל יש נציגה בליגת האלופות לראשונה מאז עונת 2015/16.

מאז אותה הופעה שנייה של מכבי חיפה בשלב הבתים בעונת 2009/10, אז רשמה שיא שלילי כשסיימה עם אפס נקודות ואפס שערים, מכבי חיפה הייתה רחוקה רק פעם אחת 90 דקות משלב הבתים, בעונת 2011/12, אך אז היא נכנעה לגנק הבלגית. גם היום נראה היה שהחלום הולך ומתרחק בעקבות שערים של אלכסנדר פשיץ' (27) ומירקו איבניץ' (43), אבל אז קרה הבלתי ייאמן.

חמש דקות בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה, דווקא אחרי שדולב חזיזה החמיץ פנדל שנפסק בעקבות נגיעת יד ברחבה, דניאל סונדגרן הניף את הרגל מ-30 מטר וצימק ל-2:1. הירוקים עלו מצוין למחצית השנייה, אבל כדי לעשות את זה הכי דרמטי שיש השוו עם תחילת הדקה ה-90 – עומר אצילי הרים, מילאן פאבקוב המחליף הבקיע לשערו שלו והירוקים שרדו את תוספת הזמן והחלו בחגיגות העלייה המדהימה. עכשיו רק נותר לגלות מי יהיו שלוש יריבותיה בשלב הבתים, כאשר ההגרלה תיערך ביום חמישי בשעה 19:00.

עבור ברק בכר זו העפלה ראשונה אי פעם לליגת האלופות, אחרי שכמאמן הפועל באר שבע הוא היה רחוק שער אחד מול סלטיק ב-2016 ומאריבור ב-2017 ממקום במפעל היוקרתי מכולם. כעת הוא עשה היסטוריה אישית והוסיף עוד הישג כביר לקריירה המופלאה שלו בגיל כה צעיר.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עלייה לליגת האלופות
עשו את הבלתי ייאמן. שחקני מכבי חיפה חוגגים עלייה לאלופות | GettyImages, Srdjan Stevanovic
שחקני מכבי חיפה חוגגים עלייה לליגת האלופות
המתנה של 13 שנה הסתיימה והירוקים בשלב הבתים בפעם השלישית | אימג'בנק GettyImages, Srdjan Stevanovic

בכר המשיך עם ההרכב שניצח 0:4 את אולימפיאקוס ואפולון לימסול ו-2:3 את האדומים מסרביה, משמע שהמשיך גם בבלגרד עם שלושה בלמים, כאשר דולב חזיזה ופייר קורנו איישו את הכנפיים. עבור בוגדן פלאניץ', ששיחק בעבר בכוכב האדום, ייתכן שזו הייתה ההופעה האחרונה במכבי חיפה לפני מעבר מסתמן לאיחוד האמירויות. נטע לביא פתח לצד עלי מוחמד במרכז השדה, כאשר מקדימה בכר הציב את צ'ארון שרי, דין דוד ופרנזי פיירו, שהצליח להשאיר מאחוריו את הפציעה מהמשחק הראשון. עומר אצילי גם הפעם עלה מהספסל, אבל "בישל" את שער העלייה ההיסטורי.

יש לציין שמכבי חיפה הגישה לאופ"א תלונה רשמית עוד לפני שריקת הפתיחה, לאחר שבמהלך החימום שערכו השחקנים הקהל המקומי השתמש בלייזרים כדי לסנוור את שחקני אלופת ישראל. בסיום זה ברור שהאווירה המטורפת בבלגרד אולי השפיעה בפתיחה, אבל הירוקים בסופו של דבר עשו את המוטל עליהם, חזרו מפיגור כפול והם בצדק בליגת האלופות.

נטע לביא ושחקני מכבי חיפה
נטע לביא מוביל את שחקני מכבי חיפה ביציאה לחימום | אימג'בנק GettyImages, Srdjan Stevanovic
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה בבלגרד | אימג'בנק GettyImages, Srdjan Stevanovic

צפו באווירה יוצאת הדופן בבלגרד

הרכבים

הכוכב האדום בלגרד: מילאן בוריאן, סטרהיניה אראקוביץ', נמניה מילונוביץ', אלכסנדר דראגוביץ', מילאן רודיץ' (סקו סאנוגו, 84), גלור קאנגה (קינגס קאנגווה, 54), סלבויוב סרניץ', מירקו איבניץ', עוסמאן בוקארי (מוסטפה איברהים, 84), אלכסנדר קטאי, אלכסנדר פשיץ' (מילאן פאבקוב, 78).

מכבי חיפה: ג'וש כהן, דולב חזיזה, דניאל סונדגרן, בוגדן פלאניץ', שון גולדברג, פייר קורנו, עלי מוחמד, נטע לביא, צ'ארון שרי (רמי גרשון, 90+2), דין דוד (עומר אצילי, 72), פרנזי פיירו.