"הנס של הקיץ הושלם", "זו בדיחה?": כך הגיבו לסנסציה של חיפה ברחבי העולם

play
| GettyImages, Srdjan Stevanovic
בעלי מכבי חיפה יעקב שחר לצד המנהל המקצועי גל אלברמן 04:51

ביוון נתנו כבוד, באיטליה הופתעו מהמפלה של סטנקוביץ', בספרד טענו ש"הכוכב האדום הדיחה את עצמה". חזיזה סחט מחמאות וגם בכר כבר נמצא על הכוונת: "שם שצריך לסמן". התגובות

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

ההעפלה הסנסציונית של מכבי חיפה לשלב הבתים של ליגת האלופות סוקרה בכל רחבי העולם – בעיקר משום שהכוכב האדום בלגרד סומנה כפייבוריטית מובהקת ב"מרקנה" הלוהט. "הכוכב האדום הדיחה את עצמה", כתבו ב"אס" הספרדי, "השער העצמי של פאבקוב גדע את התקוות של הסרבים והדהים גם את הקבוצה הישראלית".

ב"גאזטה דלו ספורט" התמקדו בעיקר במפלה של מאמן הכוכב האדום דיאן סטנקוביץ', אקס לאציו ואינטר. "סטנקוביץ', איזו בדיחה", קראה הכותרת, "החדשות הגדולות של הערב הגיעו מבלגרד. הכוכב האדום בזבזה יתרון של שני שערים עם שתי טעויות קשות".

ב-"RMC" הצרפתי תיארו את ההעפלה של חיפה כ"סנסציה", לאור העובדה ש"אצטדיון המרקנה המאיים היה רותח מתמיד", וב"ל'אקיפ" ציינו ש"חיפה רשמה הישג גדול, ולא נשברה אפילו לרגע. במחצית השנייה היא נראתה כמו קבוצה טובה מאוד".

שחקני מכבי חיפה חוגגים עלייה לליגת האלופות
גם באירופה לא מתעלמים. חיפה חוגגת | אימג'בנק GettyImages, Srdjan Stevanovic

ביוון, לעומת זאת, הפנימו שאולימפיאקוס לא הובסה לחינם מול אלופת ישראל. "נס הכדורגל של הקיץ הושלם", כתבו ב-SDNA, "סיפור הסינדרלה של יריבת אולימפיאקוס נמשך, והיא הוכיחה שהיא ראויה למעמד".

בספרד שמחו בשביל פייר קורנו, עד לאחרונה שחקן אוביידו מהליגה השנייה. "קורנו ישחק בליגת האלופות, אחרי שמכבי חיפה שלו צלחה את האתגר במרקנה", כתב אחד הכתבים שמסקרים את אוביידו. "לבכר יש קבוצה אמיצה עם שחקנים טובים, כמו דולב חזיזה".

בסקוטלנד ציינו לטובה את ברק בכר. "בהחלט מדובר בשם שצריך לסמן. הוא הוביל את הפועל באר שבע לשלוש אליפויות ועכשיו דומיננטי מאוד עם מכבי חיפה – וזה כשהוא רק בן 42".

משחקים וזוכים בפרסים – הצטרפו לליגת החלומות הרשמית של ליגת וואן זירו בשיתוף וואלה! ספורט וספורט1