מכבי חיפה נחתה, בכר: "הפכנו לקבוצה של המדינה"

play
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם האוהדים | קובי אליהו
מוחמד אבו פאני, דולב חזיזה עם אוהדי מכבי חיפה 01:55

שחקני ואנשי הצוות של אלופת ישראל שבו ארצה לאחר ההעפלה המתוקה לליגת האלופות וזכו לכבוד מלכים בשדה התעופה. השחקנים הורמו על כתפי האוהדים, המאמן: "קיבלתי הודעות גם מאוהדי מכבי ת"א. פלאניץ'? לא יודע אם ההצעה שלנו תספיק". לביא: "התרגשות מטורפת"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

שחקני ואנשי הצוות של מכבי חיפה נחתו היום (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון לאחר ההישג הנהדר אמש בסרביה. האלופה הצליחה לחזור מפיגור 2:0 בדרך ל-2:2 דרמטי מול הכוכב האדום בלגרד ועלתה בפעם השלישית בתולדותיה לשלב הבתים של ליגת האלופות בתום 4:5 בסיכום הכללי של שני המשחקים.

דולב חזיזה וצ'ארון שרי היו הראשונים שיצאו והורמו על כתפי האוהדים. נטע לביא הורם יחד עם ברק בכר, לקח את המגאפון ואמר לאוהדים: "אתם מלווים אותנו לכל מקום בעולם, הקהל הכי מדהים שיש. יאללה ליגת האלופות". מוחמד אבו פאני יצא וזכה לקריאות "תישאר, תישאר" וגם: "הארי קיין על הזין". פרנזי פיירו הצטלם עם האוהדים ולאחר מכן הונף גם הוא על כפיים, בדומה ליתר הגיבורים הירוקים.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם האוהדים
כבוד מלכים בשדה התעופה | קובי אליהו
אוהדי מכבי חיפה בנתב"ג
הציפו את נתב"ג. אוהדי מכבי חיפה | קובי אליהו
צ'ארון שרי עם אוהדי מכבי חיפה
רגע מרגש. שרי | קובי אליהו

"עדיין לא מעכלים כל מי ששלח לי הודעות אמרתי שאני עדיין לא מעכל", אמר בכר עם הנחיתה. "אנחנו עדיין חוגגים אבל יש לנו משחק עוד יומיים, ייקח זמן להתאושש. להיקלע לפיגור של 2:0 במגרש כזה עוצמתי, עם קהל כזה עוצמתי, במעמד כזה, ולא להישבר ולחזור מול קבוצה שניצחה את ליברפול… זה באמת מרשים מאוד. בסופו של דבר זה של השחקנים, הם אלה שעל המגרש והם עשו את המהפך הזה. אני אפילו לא זוכר מה אמרתי אחרי ההעפלה, כולם דיברו במלון, הרגשנו שזה מגיע לנו, עשינו דרך ואת ההכנה הכי טובה. הדבר שאני הכי לוקח מכל זה זה לראות כמה שמחה יש לאוהדים של מכבי חיפה, אלא בכל המדינה. קיבלתי הודעות גם מאוהדי הפועל באר שבע, גם מאוהדים של מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים, זו הרגשה שהפכנו להיות קבוצה של מדינה וזו גאווה גדולה".

בכר הוסיף ואמר: "למכבי חיפה יש DNA של לשחק כדורגל, כשלא עשינו את זה אתמול אז נענשנו. במחצית השנייה עשינו את הדברים כמו שאנחנו יודעים, ואני שמח שעלינו בדרך שלנו. אני מקווה שנמשיך עם זה. קשה לדעת את מי אתה רוצה ומי לא, מה שבא ברוך הבא, ההגרלה הכי חלק מאוד כיפי. לא נסתפק בלהגיע לאן שהגענו, נרצה לעשות כמה שיותר נקודות ושערים".

על המורשת שלו ומקומו ברשימת המאמנים הגדולים ביותר אמר המאמן: "יש לי עוד הרבה מה לעשות בכדורגל, גם במכבי חיפה, אתם תגדירו את זה איך שאתם רוצים".

לבסוף, על בוגדן פלאניץ' שעתידו במועדון נראה מעורפל מאוד אמר בכר: "כרגע הוא נשאר, יש קבוצה שמעוניינת בו. לצערי יש סעיף יציאה ואין לנו סיי בעניין הזה, אנחנו עדיין מנסים להשאיר אותו, עושים הכל כדי לתת לו את ההצעה הכי טובה. אני לא יודע אם זה יספיק. נחכה ונראה".

בכר בכר, נטע לביא עם אוהדי מכבי חיפה
קבוצה של מדינה. בכר | קובי אליהו
אוהדי  מכבי חיפה ממתינים לקבוצתם שהעפילה לליגת האלופות, נתב"ג, 24 באוגוסט 2022
חגיגה ירוקה בנתב"ג | אבי רוקח

הקפטן נטע לביא הוסיף: "זו התרגשות מטורפת, אנחנו עוד לא מעכלים, ייקח זמן. עשינו מסע מדהים במוקדמות, מהמשחק הראשון ועד עכשיו. עשינו את זה כמשפחה, זה רגע מאושר והכי גדול בקריירה של כולנו כמובן. ברק נותן לנו את הכלים להצליח, להתבטא בדרך שלנו, כלים טקטיים לעמוד בצורה שונה נגד כל קבוצה כדי שניראה יותר טוב. והכי חשוב, נותן לנו ביטחון ואמונה שנוכל לעשות את זה. אנחנו משפחה אחת גדולה ואין פה מישהו שמנסה להיות מעל הקבוצה, כל אחד מתבטא בדך שלו. כקפטן אני צריך לתת לכולם להתבטא, יש לנו המון שחקנים שעושים דברים אחרים. דולב היה נסער אתמול במחצית וזה עזר לנו, דניאל מצד שני נותן רגע. אני יכול לדבר על כל אחד. התחושות מדהימות, לא זוכר כבר מה היה בחדר ההלבשה. כולם היו בטירוף. המשכנו את החגיגות במלון ולא ישנו כל הלילה. עם זאת, יש משחק בשבת. האמוציות מטורפות.

"קבוצות שהיו בצ'מפיונס לא לקחו אליפות? אמרו לי את זה, זה עוד נתון לשבור שאנחנו יכולים להיות מאותגרים ממנו. המשפחה שלי מאוד תומכת בי, הם האנשים הכי קרובים ללבי והיו שם בתקופה הפחות טובה. איזו יריבה אני מעדיף? אני מאוד אוהב את מנצ'סטר סיטי, פפ גווארדיולה אני מאוד אוהב אותו לאיפה שהוא הולך כל הקריירה. ננסה ללחוץ כל קבוצה שתגיע לישראל".

על הקהל אמר הקשר: "מה שקורה בכל הארץ זה טירוף אחד גדול, אני מאוד מודה לקהל שלנו שנתן תצוגה מדהימה בסמי עופר ועזר לנו להפוך. גם בבלגרד שמענו אותם לאורך כל המשחק. שחקנים מכל הקבוצות בארץ שלחו לי הודעות. קורה סביבנו משהו מטורף, כנראה שאנחנו עושים משהו טוב".

נטע לביא עם אוהדי מכבי חיפה
רוצה לפגוש את פפ. לביא | קובי אליהו
אוהדי מכבי חיפה בנתב"ג
גאים בקבוצה שלהם. אוהדי מכבי חיפה | קובי אליהו

אוהדי הירוקים הציפו את אולם מקבלי הפנים בנתב"ג ושרו בעיקר לקבוצה ועל העלייה לליגת האלופות. בין השאר נשמעו גם קללות לאלכסנדר פשיץ', חלוץ הכוכב האדום בלגרד ששיחק בעונה שעברה במכבי תל אביב והתעמת ברשת החברתית עם אוהדי מכבי חיפה.

בשלב מסוים המשטרה ביקשה מהאוהדים לזוז לאחור, חלק מהאוהדים הגיבו בשריקות בוז וקללות נגד המשטרה.

היכנסו עכשיו לליגת החלומות הרשמית, הרכיבו את נבחרת החלומות שלכם, שחקו עם כל החברים ואולי תזכו במגוון פרסים, ביניהם: טיסות לחו"ל, רכב חדש, XBOX ועוד. אל תחכו לדקה ה-90, התחילו לשחק