"עלי מוחמד? התרגלנו לאינפלציה של החלטות פופוליסטיות"

play
עלי מוחמד, איילת שקד | ראובן קסטרו, ברני ארדוב
עלי מוחמד, מוחמד אבו פאני, נטע לביא עם אוהדי מכבי חיפה 01:07

עו"ד ורשה, שייצג את פדרו גלבאן, הגיב להחלטת שרת הפנים לגבי קשר מכבי חיפה: "אפליה וחוסר צדק כלפי אחרים שתרמו הרבה יותר לספורט הישראלי. לא ראוי לעשות איפה ואיפה. חשוב שההחלטה תיעשה בשקיפות ועל סמך קריטריונים ברורים"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

החלטתה של שרת הפנים להעניק מעמד של תושב ארעי לקשר מכבי חיפה עלי מוחמד יכולה בהחלט לגרום לתחושת קיפוח בקרב ספורטאים אחרים שלא זכו להכרה שכזו, כאשר הדבר פגע להם בקריירה הספורטיבית ואף בחיים האישיים. אחד כזה הוא פדרו גלבאן, אקס בני יהודה, שחי כאן מעל עשור וגורש מישראל ב-2019 לאחר שהסתיימה אשרת השהייה שלו.

עו"ד תומר ורשה, בעל המשרד המוביל בארץ להגירה ומעמד בישראל, אשר ייצג בזמנו את גלבאן, הבהיר היום בתגובה להודעתה של שרת הפנים בעניין מעמד תושב לעלי מוחמד: "ראשית, אנו מברכים על כל ספורטאי זר שתורם למדינת ישראל ובעקבות זאת זוכה למעמד בארץ. ראוי בהחלט שהמדינה תקלוט ספורטאים זרים מצטיינים ומובילים ותאזרח אותם על מנת שייצגו בכבוד את מדינת ישראל".

ורשה סייג: "יחד עם זאת, חשוב לזכור שתי נקודות. האחת, לא ראוי לעשות איפה ואיפה וחשוב שההחלטה להעניק אזרחות לספורטאי זר תיעשה בשקיפות ועל סמך קריטריונים ברורים של הישגים או פוטנציאל. לא יכול להיות ששחקן כמו דושאן מאטוביץ', שתרם רבות לכדורגל הישראלי וכעת בנו הצעיר הוא טניסאי צמרת שיכול לייצג היטב את ישראל – בקשתו למעמד תידחה, וכך גם פדרו גלבאן שגידל כאן ארבע בנות והיה מלך השערים מבין השחקנים הזרים בישראל, בעוד שכעת עלי מוחמד מקבל תושבות כשעל פניו הישגיו הספורטיביים בישראל פחותים".

פדרו גלבאן
"לא ראוי לעשות איפה ואיפה". פדרו גלבאן | קובי אליהו

עורך הדין הוסיף: "אנחנו בתקופת בחירות, בה התרגלנו לאינפלציה של החלטות פופוליסטיות, אבל הצד השני של המטבע הם אפליה וחוסר צדק כלפי אחרים שתרמו הרבה יותר ולאורך זמן לספורט בישראל. רק קריטריונים ברורים יאפשרו מראית עין של צדק ושוויון, שהם הנורמות הראויות במדינה דמוקרטית".

גם בטוויטר היו לא מעט תגובות כועסות ועוקצניות להחלטתה של שרת פנים איילת שקד, שהתפרשה בעיני רבים כלא צודקת.