עם שער בדקה ה-92: מכבי חיפה ניצחה 1:2 את הפועל באר שבע

play
ברגע האחרון. פרנזי פיירו חוגג עם עומר אצילי | דני מרון
אצילי כבש ובישל בדקה ה-92, מכבי חיפה ניצחה 1:2 בבאר שבע 04:04

האלופה שמרה על מאזן מושלם אחרי דרמה גדולה בטרנר, כשאצילי שהשווה בפנדל (40) סידר את שער הניצחון לפיירו. חמד (2) כבש בפתיחה מול האקסית, אבל אדום של ספורי (45) אחרי כמה דקות של מהומות על הדשא שינה את המשחק. הפסד בית שני רצוף לברדה

(גודל טקסט)

ב-2009/10 החלה מכבי חיפה את ליגת העל עם 10 ניצחונות רצופים, תוך כדי קמפיין ליגת האלופות. את שלב הבתים השלישי בתולדותיה תפתח האלופה אחרי שלושה ניצחונות ליגה, כשהערב (שבת) גברה 1:2 על הפועל באר שבע לאחר דרמה גדולה בטרנר ושער מכריע של פרנזי פיירו בדקה ה-92. מומנטום נפלא לצאת איתו לליסבון, לקראת המשחק מול בנפיקה ביום שלישי.

המארחת רשמה הפסד בית שני ברציפות ובמאזנה רק שלוש נקודות מתוך תשע אפשריות, רגע לפני שגם היא מתחילה שלב בתים אירופי במשחק חוץ מול אוסטריה וינה בקונפרנס ליג. פרט לכך, היא איבדה את מיגל ויטור שנפצע בחימום ואת הלדר לופס שנפגע במהלך המשחק.

פרנזי פיירו עם עומר אצילי שחקני מכבי חיפה חוגגים
ברגע האחרון. פרנזי פיירו חוגג עם עומר אצילי | דני מרון

שני המאמנים חזרו להרכבים החזקים שלהם אחרי הרוטציות באמצע השבוע, כשברק בכר העניק הופעת בכורה לדילן בטובינסיקה. הבלם הצרפתי היה טוב, אבל ההתחלה מבחינתו כשחקן הגנה הייתה איומה, כשג'וש כהן שמט כדור חופשי של רמזי ספורי על קו השער ותומר חמד נגח פנימה. שער ראשון לחלוץ בליגת העל מאז מאי 2011 וראשון בקריירה לרשת קבוצת נעוריו. אלא שהוא מעולם לא ניצח אותה בליגה, וגם המפגש הזה לא היה שונה.

מכבי חיפה השתלטה על המשחק לאחר שנרגעה ההתלהבות של באר שבע מהשער. דולב חזיזה חגג בצד שמאל וקיבל עזרה מפייר קורנו, ומשם גם הגיע השוויון. חזיזה הוכשל בקצה הרחבה על ידי חאתם עבד אלחמיד, ועומר אצילי בעט פנימה את הפנדל בדקה ה-40, רק אחרי מהומה רבתי על כר הדשא. הבלגן נמשך גם לאחר השוויון ובהמשך הייתה תקרית בין דניאל סונדגרן לספורי. השניים הוצהבו, אבל קשר באר שבע לא נרגע ואחרי שתי דקות דרך על קרסולו של השבדי. ה-VAR סייע ליגאל פריד שהיה ברגעים של אובדן שליטה, והפועל באר שבע ירדה להפסקה ב-10 שחקנים.

רמזי ספורי שחקן הפועל באר שבע מול דניאל סונדגרן, דילן בטובינסיקה שחקני מכבי חיפה
במוקד הבלגן. רמזי ספורי | דני מרון

היתרון המספרי לא ממש סייע למכבי חיפה. הגנת באר שבע הציגה משחק הקרבה ומנעה מהאלופה להשלים את המהפך, אבל בכר לא ויתר ושלח עוד כלים התקפיים, עד שהשיג את מבוקשו. אצילי בפעולה נפלאה היה חתום על הבישול ופרנזי פיירו, אחרי הופעה די אנמית, הרשית מקרוב והעניק ניצחון בדקה ה-92 עם שער הבכורה שלו בליגת העל.

הרכב הפועל באר שבע: עומרי גלזר, חאתם עבד אלחמיד, איאד אבו עביד, איתן טיבי, הלדר לופס, מריאנו באריירו, שי אליאס, דור מיכה, רמזי ספורי, שאפי סוליימאנוב, תומר חמד.

הרכב מכבי חיפה: ג'וש כהן, דניאל סונדגרן, דילן בטובינסיקה, שון גולדברג, פייר קורנו, עלי מוחמד, נטע לביא, צ'ארון שרי, דולב חזיזה, עומר אצילי, פרנזי פיירו.

עדיין לא מאוחר להצטרף לליגת החלומות הרשמית לעונת 2022-2023 ולבנות הרכב חלומות שייקח אתכם עד לפרסים הגדולים. להצטרפות לחצו כאן ובואו להוביל את נבחרת החלומות שלכם. כל כוכבי הליגה כבר מחכים לכם שם.