בזכות השיעור של בכר: "הוכחנו שאפשר להתמודד מול כל קבוצה בעולם"

play
שחקני מכבי חיפה חוגגים | מערכת וואלה!, אבי רוקח
תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 15.9 04:29

מכבי חיפה מסכמת משחק בלתי נשכח מול פריז סן ז'רמן: הלקח של בכר מהעונה שעברה הוליד את "אחת המחציות הגדולות אי פעם של קבוצה ישראלית", אבו פאני חזר לעצמו על הבמה המרכזית, חזיזה הרשים גם את שחקני היריבה. הרגע שהעיב מעט על החגיגה: ויכוח קולני בין אצילי לפיירו

(גודל טקסט)

1. בעונה שעברה הגיעה מכבי חיפה למשחק בשלב הבתים של הקונפרנס ליג מול אוניון ברלין. הקבוצה הגרמנית הייתה בזמנו בצמרת הבונדסליגה וברק בכר חשב כיצד הכי נכון לשחק כדי לצמצם את הפערים מול יריבה העדיפה מאחת הליגות הטובות בעולם. על הדשא, הירוקים הסתגרו ושיחקו שונה לחלוטין מסגנון המשחק הרגיל שלהם, ופערי הרמות הורגשו היטב. זה הסתיים בהפסד 3:0, ועם לקח חשוב לעתיד.

בחיפה יודעים לספר שאחרי אותו משחק בכר קיבל החלטה עקרונית שלא משנה נגד איזו קבוצה חיפה תשחק בעתיד, היא תשחק בשיטת המשחק שלה, עם לחץ בכל המגרש וניסיון לכפות כדורגל התקפי. רבים אתמול (רביעי) ציפו למשחק נסוג של הירוקים נגד פריז סן ז'רמן, אבל בכר הודיע לשחקנים כבר באסיפות לפני המשחק לפני שהוא רוצה שהקבוצה תשחק בדיוק כפי שהיא משחקת מול כל קבוצה אחרת, תלחץ גבוה ותנסה ליזום, מה שאכן קרה על המגרש.

"המחצית הראשונה שלנו הייתה אחת המחציות הכי טובות של קבוצה ישראלית בכל הזמנים", התגאה אחד השחקנים בקבוצה. "ברק החליט שלעולם לא נסתגר ואנחנו באמת נבוא לשחק באותו סגנון מול כל קבוצה, גם מול פריז. הוכחנו את זה אתמול". לצד המחמאות והגאווה על סגנון המשחק, בחיפה מבינים שלאנרגיות שהשקיעו השחקנים אתמול יש מחיר והצפי הוא שחלק מהשחקנים יקבלו מנוחה נגד הפועל ירושלים על מנת לא ליצור עומסים. לאחר המשחק ביום ראשון תצא הליגה לפגרת נבחרת, וחלק מהשחקנים יוכלו לקבל מנוחה.

מי שנראה סחוט בסיום הוא דולב חזיזה. שחקן הכנף השקיע את כל כולו ואף זכה למחמאות מהתקשורת הצרפתית וכן משחקני היריבה, אבל בסיום כאמור ישב על כר הדשא כמה דקות ונראה תשוש. גם יתר השחקנים העידו שהרגישו עומס גדול ובמשחק נגד הפועל ירושלים כאמור צפוי בכר לערוך רוטציה בהרכב.

מאמן מכבי חיפה ברק בכר עם צ'ארון שרי
הסתגרות? זה כבר מחוץ ללקסיקון. בכר עם שרי אתמול | מאור אלקסלסי

2. רבות דובר בקיץ האחרון על מוחמד אבו פאני. הקשר רצה לעזוב ולטענת סביבתו יכול היה לעבור לקבוצה אחרת לפני המשחקים מול אולימפיאקוס, אבל התבקש להישאר ונדמה היה שכל הסאגה סביבו לא עושה טוב לכושר שלו. אבו פאני מצא את עצמו על הספסל ונדמה היה שמעמדו לאט לאט מתכרסם. באחד מהאימונים האחרונים אבו פאני עמד על כר הדשא, הסתובב לעבר העיתונאים שהיו במקום ואמר להם: "מועד ההעברות ברוב מדינות אירופה נסגר, מבטיח לכם שתראו עכשיו את אבו פאני האמיתי". אמש הקשר קיבל את המקום בהרכב לאור הפציעה של עלי מוחמד והיה אחד מהמצטיינים. "אין ספק שמשחקים מסוג כזה יוכלו להביא ללא מעט הצעות בהמשך לאבו פאני", אמר גורם במועדון, "הקבוצה נמצאת עכשיו בבמה המרכזית וכל אחד שיתעלה על עצמו ייכנס לפנקסים של סקאוטים". מלבד אבו פאני וחזיזה, גם נטע לביא זכה למחמאות גדולות על יכולתו.

מוחמד אבו פאני מכבי חיפה מול מרקיניוס פריז סן ז'רמן
הבטיח, וקיים. אבו פאני אתמול | רויטרס

3. הטירוף סביב מסי וניימאר שבר שיאים בשבוע האחרון, וגרם לחשש שמא גילויי ההערצה כלפיהם יהפכו את האווירה באצטדיון בחיפה ליותר ידידותית עבורם. אלא שהקהל של מכבי חיפה הגיע אמש נחוש להוכיח ששום דבר חוץ מהקבוצה שלו לא מעניין. זה התחיל כבר בתפאורה. היציע הצפוני ארגן מיצג מחווה לסדרה הסאטירית המונפשת "מ.ק. 22", ורבים מיושבי האצטדיון לא הבינו את הרפרנס. בסיום הסבירו האוהדים שהתפאורה הייתה למעשה הכנה למה שעתיד לבוא: התוכנית המדוברת מתקיימת בכור הגרעיני, ובמיצג הופיעו גם פצצות גרעיניות ש"יופעלו" בשעה 22:00. ואכן, עם שריקת הפתיחה אוהדי חיפה "הבעירו" את היציע עם מופע פירוטכני מרשים במיוחד. "נכון שזה גורר קנסות, אבל לא ראיתי דבר כזה אף פעם", העיד אחד השחקנים, "בכלל הטירוף שהיה באיצטדיון לא היה פה מעולם בשום משחק".

אוהדי מכבי חיפה מדליקים אבוקות במשחק מול פריז סן ז'רמן
ערב מיוחד גם ביציעים. המופע של אוהדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

4. והיה גם חלק פחות נעים עבור הירוקים, שעברו ערב אדיר מבחינתם. במחצית הראשונה הגיע עומר אצילי להזדמנות נהדרת ובעט כדור קרוב לקורה. מי שלא אהב את המהלך היה פרנזי פיירו שציפה לקבל ממנו כדור רוחב. בחדרי ההלבשה במחצית פיירו בא לאצילי בטענות, והוויכוח בין השניים הפך לקולני. שחקנים בקבוצה ציינו שהדבר לא גלש לכדי עימות של ממש.

המשך הקמפיין של מכבי חיפה בליגת האלופות

יובנטוס – מכבי חיפה (5/10)
מכבי חיפה – יובנטוס (11/10)
פריז סן ז'רמן – מכבי חיפה (25/10)
מכבי חיפה – בנפיקה (2/11)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי