השדר שסירב לנקוב בשמם של שחקני מכבי חיפה הפך ל"גיבור": "הרתיח את הישראלים"

play
השדר שסירב לנקוב בשמותיהם של שחקני מכבי חיפה | צילום מסך, מתוך טוויטר
עיר האורות: הפועל ירושלים פירקה 0:3 את מכבי חיפה, ביטון כיכב 04:35

שדר הרשת הקטארית BeIN Sports התעלם במכוון משחקני חיפה במשחק נגד פריז סן ז'רמן "כדי לא להעניק לגיטימציה למדינת ישראל", וקיבל תגובות חמות מפרו פלסטינים: "תגובה הירואית לכיבוש הציוני". והיה גם מי שטען שהאקט שלו "ילדותי ואבסורדי"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

חמישה ימים אחרי ההפסד 3:1 לפריז סן ז'רמן, מכבי חיפה ממשיכה "לככב" בכותרות של התקשורת בעולם הערבי. הסיבה: איש טלוויזיה פרו פלסטיני ששידר את המשחק, והתעלם בהפגנתיות מהקבוצה הישראלית ומשחקניה.

השדר עאמר אל חודאירי, ירדני שעובד ברשת הטלוויזיה הקטארית "BeIN", הגיע לישראל כדי לשדר את המשחק המסקרן במסגרת בית ח' של ליגת האלופות, והעביר אותו מהאצטדיון בחיפה. יחד עם זאת, במה שהוגדר כמחאה פוליטית שמטרתה "להימנע ממתן לגיטימציה למדינת ישראל", הוא נמנע לאורך כל השידור מלנקוב בשמה של מכבי חיפה, המדינה ממנה היא מגיעה או מי מהשמות של שחקניה.

בסרטון שהופץ ברשת והפך ויראלי נראה חלק משידור המשחק, בו מתועדת התקפה של מכבי חיפה. אל חודאירי נמנע מלנקוב בשמותיהם של שחקני האלופה הישראלית, בשניות שנשמעות אבסורדיות ומשונות לכל חובב כדורגל. מיותר לציין שאת שמותיהם של שחקני פריז סן ז'רמן השדר הזכיר שוב ושוב.

התקפה שלמה של חיפה – מבלי להזכיר אף שם

גם אם אפשר היה לחשוב שהרגעים המשונים נבעו מחוסר היכרות של השדר עם השחקנים של חיפה, קשה לטעות בכוונותיו. הרי אותה רשת קטארית בדיוק התעלמה מחיפה בהפגנתיות בהגרלה של שלב הבתים, כשסמל הקבוצה ושמה לא הופיע בחשבונות של "BeIN" ברשתות החברתיות.

כך או כך, אל חודאירי הפך בימים האחרונים לגיבור בתקשורת הפלסטינית. פוסטים בפייסבוק ובטוויטר שהציגו את תמונתו זכו לאלפי לייקים, שיתופים ותגובות – רובן של תומכים פלסטינים.

"עבור כל אדם שיש בו מעט מצפון, מדינת ישראל כלל לא קיימת. צריך לבודד אותה ולערער על הלגיטימיות שלה, וזה מה שעאמר עשה", נכתב באחת התגובות הפופולריות לפוסט הפייסבוק. אחרים ציינו ש"זו תגובה הירואית והולמת לכיבוש הציוני", וש"השדר האמיץ פעל בדרך הראויה כדי להזכיר את ההקשר הפוליטי של המשחק".

מנגד, נרשמו גם תגובות הפוכות. גולשים אחדים כתבו שמדובר באקט "ציני, ילדותי ואבסורדי", וגם תומכי ישראל הגיבו בפוסטים, וחלקם אף נכנסו לעימותים עם פרו-פלסטינים.

פריז סן ז'רמן נמצאת כידוע בבעלות קטארית, והבעלים נאסר אל חלאיפי הוא גם נשיא קבוצת "BeIN".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי