אלחמיד הוצג: "ההחתמה הגדולה בתולדות הפועל חיפה, יום מרגש למועדון"

play
איתי רק מנכ"ל הפועל חיפה עם ניר קלינגר, חאתם עבד אלחמיד | שלומי גבאי
איתי רק מנכ"ל הפועל חיפה עם ניר קלינגר, חאתם עבד אלחמיד 02:08

הבלם הסביר את הסיבות למעבר וצפוי לפתוח בהרכב כבר מול קרית שמונה (שבת, 18:00, ספורט3). קלינגר אופטימי: "מחפשים את פריצת הדרך". ניסיון אחרון לצירוף אליאל פרץ; מירון וסילבה שוחררו

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

הפועל חיפה הציגה היום (חמישי) את שחקן הרכש חאתם עבד אלחמיד, במהלך שמרגש את הצוות המקצועי ומעורר אופטימיות בקרב הקהל. אלחמיד, שביקש לעזוב את הפועל באר שבע בגלל סיבות משפחתיות וכדי להיות לצד משפחתו בצפון, סיפר: "קרה מה שקרה והייתי צריך להיות קרוב לבית, ניר התקשר אליי והבנתי שהוא רוצה שזה ייצא לפועל, ואני שמח שזה נסגר, ושאני ליד המשפחה שלי. ברגע שניר התקשר ונתן לי להבין שהוא מאוד רוצה אותי ושההצעה הייתה מקובלת על המועדון שלי שנתן לי אישור להיות מושאל על מנת שאוכל לטפל בענייני המשפחה שלי – זה יצא לפועל ונסגר.

"יכול להתרכז בכדורגל? לא רוצה להיכנס לעומק למה שקורה, אבל אני עובר משהו עם המשפחה שלי, זה לא סוד, בגלל זה אלונה אישרה את המעבר. אני מקצוען, ולא ילד, ומסוגל לעשות את הסוויץ' ולהתרכז בהצלחת המועדון בכל אימון ובכל משחק.

"אני כבר כמה אימונים בקבוצה ורואה שיש פה אחלה חבר'ה ושחקנים טובים שעשו דברים יפים בכדורגל. היו פציעות של שחקנים משמעותיים שהפריעו לקבוצה, ועכשיו כולם חוזרים, יחד איתי ועם קמארה שהגיע, ואני חושב שנהיה קבוצה טובה וחזקה ושנעשה עונה טובה".

חאתם עבד אלחמיד שחקן הפועל חיפה
"אני מקצוען, ולא ילד, ומסוגל לעשות את הסוויץ' ולהתרכז בהצלחת המועדון בכל אימון ובכל משחק". אלחמיד | שלומי גבאי
ניר קלינגר מאמן הפועל חיפה
"המטרה היא פלייאוף עליון ולהיאבק על תארים". קלינגר | שלומי גבאי

ניר קלינגר: "אני רוצה לברך את חאתם, אימנתי אותו שנתיים באשדוד וזו סגירת מעגל עבורנו. זה הרגיש מופרך בהתחלה, אבל ברגע שאמרתי ליואב שדיברתי עם חאתם, הוא אמר לי 'לך על זה'. נקווה שהאישיות של חאתם, המקצוענות שלו והיכולת שלו יבואו כמה שיותר מהר לידי ביטוי בתוצאות".

על ההשקעה של כץ: "תמיד קבוצה רוצה לעשות מקצה שיפורים בסגל אחרי מחנה האימונים. במקרה שלנו היו בעיות ואי התאמות, שחררנו שני שחקנים בהסכמה מלאה, נפרדנו מהם בצורה מכובדת.

"אני לוקח על עצמי את האחריות על בניית הסגל, וגם על השינוי שלו. אבל אם יואב לא היה נותן לי את הגיבוי, זה לא היה קורה. בהתחלה זה לא עבד, ולא היינו צריכים להתחפר בתוך הטעויות שלנו, ושלי עצמי. לכן רצינו לשפר את הסגל, את היכולת ואת התוצאות".

האם המטרות השתנו? "המטרה היא פלייאוף עליון ולהיאבק על תארים, וזו המטרה שיואב הציב בפנינו. מלבד מכבי חיפה ומכבי תל אביב, יש צפיפות ויש ליגה שוויונית, ואנחנו מחפשים את פריצת הדרך. יש לנו רצון לשפר את הקבוצה ומודעים שהיכולת עד עתה לא הייתה טובה. צבירת הנקודות סבירה ומטה. אנחנו מקווים שזה יתפוצץ לנו".

איתי רק מנכ"ל הפועל חיפה
יואב כץ מציב פה מועדון חזק, יציב כלכלית". רק | שלומי גבאי

המנכ"ל איתי רק: "אלה בשורות עבור הקהל שלנו. זאת אחת ההחתמות הגדולות בתולדות המועדון, זה לא מובן מאליו. זו תקופה שבה קבוצות מתפרקות ונאבקות על חייהן. יואב כץ מציב פה מועדון חזק, יציב כלכלית. כאוהד, להציג את ההחתמה הזאת זה מרגש, זה יום גדול בתולדות המועדון. יש פה במועדון עשייה, הפקת לקחים, תיקונים ושינויים".

הפועל חיפה תעשה ניסיון אחרון לצרף את אליאל פרץ. השחקן שמבוקש על ידי האדומים דורש שכר גבוה במיוחד, אך בחיפה ינסו להגיע איתו להבנות. כידוע, חלון ההעברות נסגר אתמול (רביעי) אך פרץ שאינו תחת חוזה יכול לחתום בכל קבוצה עדיין ובחיפה יעשו מאמץ אחרון לצרפו.

בינתיים הודיעו האדומים על שחרורו של לאנדרו סילבה, וכתבו: "המועדון הגיע לסיכום עם ליאנדרו סילבה על פרידה בהחלטה משותפת, עקב זמן ההחלמה הארוך שצפוי לו לאחר הפציעה במשחק האימון האחרון. אנו מודים לליאו ומאחלים לו בהצלחה בהמשך". בנוסף הודיעו בקבוצה גם על שיחרורו של אנדרי מירון.

ניר קלינגר מאמן הפועל חיפה
מרוצה מהחיזוק. קלינגר | מאור אלקסלסי

במועדון מרוצים מאוד מההחתמות של מוחמד קמארה וחאתם עבד אלחמיד והתקווה היא שאלחמיד ייצב משמעותית את ההגנה. בנוסף, בחיפה מקווים שלואי טהא ייכנס לעניינים ויהווה את מרכז ההגנה ביחד עם אלחמיד. "יש בין לואי לחאתם תיאום נהדר", אמרו במועדון, "כולנו תקווה שעכשיו נצא לדרך חדשה אחרי השינויים שעשינו". אלחמיד צפוי לפתוח בהרכב כבר נגד עירוני קרית שמונה בשבת (18:00, ספורט3), מאחר שהוא מתאמן עם הקבוצה לאורך כל השבוע.

בעניין אחר, בקבוצה הזדעזעו לשמוע על התקיפה של אוהדי קבוצת הכדורסל כשההערכה היא שמדובר באוהדי מכבי חיפה שתקפו את אוהדי הפועל על רקע גניבת ושריפת הציוד של ארגון אוהדי מכבי חיפה. כידוע, אוהדי הקבוצה שנסעו עם קבוצת הכדורסל לבולגריה הותקפו אתמול באבנים על האוטובוס ולאחר מכן גם התפתחה תגרה אלימה. בחיפה עשויים לשוחח עם ראשי היריבה העירונית כדי לבחון קריאה משותפת להרגעת הרוחות בין שני המחנות.