דין דוד כבש צמד דרמטי, מכבי חיפה ניצחה 0:2 את מכבי תל אביב

play
גיבור הערב. דין דוד | מאור אלקסלסי
צמד גדול של דין דוד קבע 0:2 למכבי חיפה על מכבי תל אביב 04:24

דין דוד נכנס כמחליף ושבר בצורת ארוכה עם צמד דרמטי (84 ו-92 בעקב) כדי להקפיץ את האלופה לפסגה על חשבון יריבתה. ולאדן איביץ' הפסיד לראשונה במסגרת העונה הסדירה בליגת העל

(גודל טקסט)

מכבי חיפה עברה עשור קשה עד שניצחה את מכבי תל אביב בבית בעונה שעברה עם מהפך אדיר. לניצחון הבא היא חיכתה הרבה פחות, אבל גם הערב (שבת) היא עשתה את זה בצורה דרמטית, עם 0:2 מאוחר מרגלי דין דוד. החלוץ הצטיין בעונה שעברה, אבל סבל מבצורת ארוכה שנמשכה מחצי גמר הגביע, עד שהגיעה הטעות של אנריק סבוריט בדקה ה-84 ושחררה אותו. בתוספת הזמן הוא שם את הדובדבן על הקצפת, עם עקב מתוחכם שקבע חילופי מקומות בפסגה: מכבי חיפה ראשונה, מכבי תל אביב שנייה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם דין דוד
גיבור הערב. דין דוד | מאור אלקסלסי

ולאדן איביץ' הפתיע עם הרכב הגנתי מאוד, כשהציב את ערן זהבי לבדו בחוד ומאחוריו גבי קניקובסקי ודור פרץ, בעוד ג'ורג'ה יובאנוביץ' ואוסקר גלוך נותרו על הספסל. לעומתו, ברק בכר הלך על כל הקופה, עם ההרכב שפתח מול פריז סן ז'רמן וגם הובס על ידי הפועל ירושלים. השחקנים הבכירים של האלופה רצו לתקן, שלטו בנעשה במגרש אחרי דקות ראשונות של התאקלמות, אבל צ'ארון שרי הפציץ למשקוף, פרנזי פיירו החמיץ מול דניאל פרץ המצוין ועומר אצילי סחט עבירות למכביר ולא היה מדויק.

הכיוון היה זהה לאחר ההפסקה. ערן זהבי לא איים על השער אפילו פעם אחת והיה המוחלף הראשון, כשמכבי תל אביב הייתה קרובה לעקוץ רק במצבים נייחים ועם הברקה אחת של פארפה גיאגון המחליף. אבל הפעם החילופים של בכר עבדו טוב הרבה יותר. עלי מוחמד היה שם כדי לנצל את הטעות הלא אופיינית של סבוריט ולסדר לדוד את השער שהקפיץ את הקהל הירוק. העקב של החלוץ כבר ייכנס לפנתיאון המפגשים בין הקבוצות.

איביץ' מעולם לא הפסיד בעונה הסדירה בישראל. היו לו 43 ניצחונות ו-14 תוצאות תיקו, אבל הערב גם זה נשבר. בכר ניצח אותו לראשונה והשיג יתרון פסיכולוגי להמשך הדרך.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב לצד פייר קורנו שחקן מכבי חיפה
ערן זהבי לצד פייר קורנו | מאור אלקסלסי

המשך המחזור השישי:

ראשון, 19:00: בני סכנין – סקציה נס ציונה
ראשון, 20:15: הפועל תל אביב – הפועל ירושלים (ספורט4)

שני, 20:15: בית"ר ירושלים – מכבי בני ריינה (ספורט1)