"אצילי נראה כמו מסי!": באיטליה התרשמו, והבינו ש"מכבי חיפה היא לא שטיח"

play
עומר אצילי לצד פאביו קאפלו | אתר רשמי, אילוסטרציה
ליאונל מסי, שחקן פריז סן ז'רמן 00:06

באיטליה הופתעו מהיכולת של הירוקים מול יובנטוס: אצילי ש"הדליק את המשחק" ודין דוד ש"עורר פאניקה בהגנה" קיבלו ציונים גבוהים, קאפלו הודה שאלמלא הצום זה היה יכול להסתיים אחרת, וגם התחזית של סוזה התבררה כשגויה. התגובות בארץ המגף

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה אמנם נותרה ללא נקודות בשלב הבתים של ליגת האלופות, אבל שוב קיבלה הרבה מחמאות. הפרשנים והעיתונאים בתקשורת האיטלקית הודו שהופתעו אתמול (רביעי) מהיכולת של הירוקים בהפסד 3:1 ליובנטוס. "מכבי חיפה הוכיחה שהיא לא שטיח", נכתב ב"טוטוספורט", שם ציינו ש"מלבד הניצחון והיכולת של אנחל די מריה, יובנטוס לא יכולה לקחת יותר מדי מהמשחק הזה".

שחקני מכבי חיפה – בעיקר המחליפים הישראלים שלא פתחו בשל השפעות הצום אבל היו אחראים למפנה כשנכנסו למשחק – קיבלו מחמאות. הפרשן מתאו בונטי, לשעבר ב-ESPN, כתב שעומר אצילי, שנכנס למשחק בסערה ומצא את הקורה בשלוש בעיטות שונות, "זה נראה כמו מסי מהרגע שעלה לכר הדשא", וגם ב"לה רפובליקה" הוא קיבל ציון גבוה אחרי ש"שינה את המשחק".

עומר אצילי במשחק נגד יובנטוס
נכנס למשחק בסערה. אצילי | אתר רשמי, ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה

"אצילי נראה כמו מסי", התלוצצו באיטליה

באתר "טוטומרקאטו" אצילי קיבל ציון 6.5 ונכתב אודותיו: "נכנס למשחק ו'הדליק' אותו מחדש. יש לו חשבון פתוח עם יובה אחרי שסבל מחוסר מזל מול השער". גם דין דוד קיבל ציון 6.5, אחרי ש"זרע פאניקה בהגנה של יובה, כבש את השער שפתח את המשחק ונגע שוב ושוב בכדור באיזורים המסוכנים". ג'וש כהן קיבל את הציון 7 – הגבוה מבין שחקני חיפה.

"המחצית הראשונה הייתה דו קרב בינו לבין ולאחוביץ', ולעיתים קרובות ידו של השוער הייתה על העליונה", כתבו באיטליה. לעומתם, עבדולאי סק ושון גולדברג קיבלו ציון 5, הנמוך בקבוצה. גם ברק בכר קיבל ציון 5.5 בלבד, בנימוק ש"חיפה מראה נכונות לתקוף, אבל בשורה התחתונה היא על סף הדחה".

באתר "Mediaset" העניקו לאצילי ציון 6.5 וכתבו: "נכנס למשחק והפך את חיפה ליותר מסוכנת ויותר אגרסיבית. הראה ניצוצות באופן מיידי, כשסיכן את שצ'סני פעם אחר פעם". גם מאוויס צ'יבוטה נהנה ממחמאות וקיבל ציון 6: "השחקן הכי דינמי ומסוכן במכבי חיפה. בכל פעם שהקבוצה של בכר ניסתה לייצר משהו בהתקפה, הוא היה מעורב".

שחקן מכבי חיפה מאוויס צ'יבוטה, מול שחקן יובנטוס אדריאן ראביו
באיטליה דווקא מאמינים שהוא "השחקן הכי מסוכן בחיפה". צ'יבוטה | אימג'בנק GettyImages, Valerio Pennicino

גם הפרשנים הופתעו לטובה. המאמן האגדי פאביו קאפלו ניתח את המשחק בטלוויזיה האיטלקית והודה ש"לא ציפיתי לראות לחץ כזה מצד חיפה ברבע השעה האחרונה. השחקנים הכי טובים שלה נכנסו כמחליפים וגרמו ליובה להתקשות. היה להם חוסר מזל כי שצ'סני הציג יכולת טובה בשער, והם בקלות היו ראויים לשוויון. אלמלא האילוצים בהרכב של חיפה, זה היה יכול להסתיים אחרת כי השחקנים שחיכו על הספסל היו השחקנים הכי טובים שלה".

מאמן נוסף שפירשן את המשחק היה פאולו סוזה, ששיחק ביובנטוס בעבר וזכור בישראל כמי שאימן את מכבי תל אביב. סוזה ניבא לפני המשחק בטלוויזיה האיטלקית ש"חיפה תיפול מהרגליים ב-20 הדקות האחרונות, כפי שקרה לה מול בנפיקה ליסבון" – תחזית שהתבררה כשגויה, ולמעשה הייתה ההפך מההתפתחויות על כל הדשא. "יובנטוס שיחקה לא רע, אבל חיפה הלחיצה אותה יותר מדי בדקות האחרונות", אמר סוזה בסיום".