מדהים: מכבי חיפה ניצחה 0:2 את יובנטוס, צמד ענק לעומר אצילי

שחקני מכבי חיפה חוגגים שער של עומר אצילי | מאור אלקסלסי

הישג מופלא: הירוקים השיגו ניצחון ראשון בשלב הבתים של ליגת האלופות אחרי 20 שנה, אחרי מחצית ראשונה דומיננטית ומשחק הקרבה יוצא דופן. אצילי כבש צמד אדיר בדקות 7 ו-42, ולפתע בית ח' נפתח מחדש. די מריה נפצע והוחלף, גם אלגרי יפוטר אחרי מפגש עם בכר?

(גודל טקסט)

ה-11 באוקטובר 2022 ייכתב בספר דברי הימים של הכדורגל הישראלי כיום בו קרה הבלתי ייאמן, וקבוצה מקומית ניצחה את אחת מאריות אירופה בצדק רב. הניצחון הענק של מכבי חיפה הערב (שלישי), 0:2 על יובנטוס, הושג בלי גרם של מזל ובלי טיפה של חסד. על אף פערים תקציביים עצומים, מול קבוצת כוכבים שאפתנית, הקבוצה של ברק בכר רשמה ניצחון היסטורי במפעל הבכיר של היבשת, מול אחד ממועדוני הפאר המפורסמים ביותר שלו.

זה קרה בזכות צמד נפלא של עומר אצילי, השחקן המושמץ והדמות השנויה במחלוקת, שהראה בפעם הראשונה בקריירה שהוא מסוגל להתמודד ברמות הגבוהות של הכדורגל העולמי. את השער הראשון הוא כבש בדקה השביעית, את השני בדקה ה-42, ובתום משחק הקרבה נפלא של האלופה, היא חגגה ניצחון ראשון בשלב הבתים של ליגת האלופות אחרי תשעה הפסדים רצופים שנפרסו על פני למעלה מ-20 שנה. זה היה גם הניצחון הראשון של קבוצה ישראלית בליגת האלופות מאז מכבי תל אביב ב-2004.

חיפה אולי מקרטעת בליגת העל, אבל בכל הקשור לאירופה היא מראה עוצמות משחק אחר משחק. אחרי שמתחה את פריז סן ז'רמן ונתנה פייט גם במשחק הראשון נגד יובנטוס בטורינו, הערב היא עלתה נחושה להשיג נקודות ראשונות בבית ולא להסתפק במחמאות. ברק בכר הוציא מההרכב את עבדולאי סק, הציב את דין דוד בכנף, ובעיקר החזיר לשם את עומר אצילי – שהחזיר לו בגדול. מנגד, מסימיליאנו אלגרי הלחוץ, שעוד לפני הגעתו לישראל שמע רחשים ושמועות על עתידו ביובנטוס, הרשה לעצמו להעניק מנוחה לכמה שחקני מפתח – ונענש. כעת תמונת ההעפלה בבית ח' אולי נפתחת מחדש – ואולי, מי יודע, הקבוצה של ברק בכר שמפתיעה בכל פעם מחדש תדהים את היבשת ועוד תיאבק על העפלה לשלבי הנוקאאוט של המפעל.

המצב הנוכחי בבית ח'

1. פריז סן ז'רמן – 7 נקודות
2. בנפיקה ליסבון – 7 נקודות
3. יובנטוס – 3 נקודות
4. מכבי חיפה – 3 נקודות

שחקן מכבי חיפה עומר אצילי חוגג
איזו הצגה. אצילי | מאור אלקסלסי

מהדקה הראשונה, המציאות טפחה על הפנים של אלגרי. מכבי חיפה שלטה ללא עוררין במגרש, והפגינה עליונות יוצאת דופן מול היריבה האיטלקית המהוססת. פייר קורנו הפעלתן ועומר אצילי שנראה משוחרר ומלא ביטחון אחרי שנכנס היטב כמחליף בטורינו, סיכנו שוב ושוב את השער של וויצ'ך שצ'סני, והביכו את ההגנה המאולתרת של אלגרי. השניים הללו היו חתומים על שער היתרון של חיפה בדקה השביעית, כשקורנו הגביה כדור מדוד ואצילי נגח מ-8 מטרים לרשת. מכאן הלחץ של חיפה רק הלך וגבר, ויובה המשיכה להיראות חסרת אונים, בין היתר בעקבות פציעה של אנחל די מריה שהוחלף כבר בדקה ה-24 על ידי ארקדיוש מיליק. צ'ארון שרי זעזע את המשקוף בבעיטה חופשית, אצילי בעט מהאוויר בסמוך לקורה, ובדקה ה-42 הירוקים באו על שכרם עם שער שני (ומוצדק) של אצילי. שרי התחיל את ההתקפה, פיירו הגיש לאצילי, שבעט טיל לרשת העליונה של שצ'סני וחגג צמד אדיר. ג'וש כהן דאג שחיפה תימנע מספיגה עוד לפני ההפסקה, עם הצלה גדולה מנגיחה של ולאחוביץ' בדקה ה-45.

המחצית השנייה הבליטה את הגיבורים הנוספים של הניצחון, אלו שעמדו שוב ושוב בניסיונות של יובנטוס לכבוש. עלי מוחמד סיפק עוד משחק מצוין במרכז השדה, גם נטע לביא היה במיטבו, וג'וש כהן עמד בכל מבחן שהציבה בפניו סוללת הכוכבים של הגברת הזקנה. דושאן ולאחוביץ' ניסה להכניע שוב ושוב את השוער, אבל לא צלח. כעת אלגרי נראה בסכנת פיטורים ממשית, ועשוי להמשיך את המגמה של חיפה העונה – היא כבר פיטרה את המאמנים של אולימפיאקוס, אפולון לימסול והכוכב האדום בלגרד בקמפיין, וכעת עשוי להפיל קורבן נוסף ברשת. כך או כך, הכדורגל הישראלי קיבל ערב למזכרת, שכולו גאווה לענף.

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, דניאל סונדגרן, שון גולדברג, דילן בטובינסיקה, פייר קורנו, נטע לביא, עלי מוחמד, צ'ארון שרי, עומר אצילי, דין דוד, פרנזי פיירו.

יובנטוס: וויצ'ך שצ'סני, דנילו, דניאלה רוגאני, לאונרדו בונוצ'י, אלכס סנדרו, ווסטון מקני, לאנדרו פארדס, אדריאן ראביו, חואן קואדרדו, אנחל די מריה, דושאן ולאחוביץ'.

שני מחזורי הסיום בבית ח'

25.10

פריז סן ז'רמן – מכבי חיפה
בנפיקה – יובנטוס

2.11

מכבי חיפה – בנפיקה
יובנטוס – פריז סן ז'רמן