יכולת מדאיגה? במכבי תל אביב מתעקשים: "צריך לדבר על הניצחון"

play
גבי קניקובסקי (מימין), מאור קנדיל, דן גלזר שחקני מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי
דרמת שיפוט ושער מאוחר: מכבי תל אביב ניצחה בסכנין 03:27

בקבוצה העדיפו להתמקד באופי שהציגו השחקנים מול סכנין, שמסתמנת ככבשה שחורה: "זה רק מראה כמה קשה לנו מולם". השחקנים מבינים: "אי אפשר לשחק טוב כשאתה כ"כ לא מדוייק", ושמחים עבור קנדיל: "מגיע לו לכבוש שער יותר חשוב מזה שנפסל בדרבי"

(גודל טקסט)

אף שהשיגו את הניצחון באיצטדיון דוחא ביכולת חלשה, העדיפו אמש (שבת) במכבי תל אביב לדבר יותר על שלוש הנקודות מול בני סכנין ופחות על איכות המשחק. לכולם במועדון ברור שמכבי תל אביב יצאה במזל גדול מסכנין אחרי שהמקומיים כבשו שני שערים שנפסלו והיו יותר מסוכנים. אבל בבוקר כזה, כשמכבי תל אביב מובילה את הטבלה עם 19 נקודות מתוך 24 אפשריות, מרשים לעצמם ראשי הקבוצה לדבר על הנקודות החיוביות ויש כאלה לא מעט.

גורם במועדון אמר אמש: "בני סכנין קבוצה חזקה, בטח בבית, במיוחד על משטח הדשא הלא טוב שלה. בעונה שעברה לא ידענו לנצח אותה בכל המפגשים וזה רק מראה עד כמה קשה למכבי תל אביב מול סכנין. בערב כזה שאנחנו חוזרים הביתה לתל אביב עם שלוש נקודות, צריך לדבר על ניצחון שהוא תולדה של אופי השחקנים. גם במשחק פחות טוב, ידענו לנצח ולקחת את הנקודות בלי לספוג שער".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב
דברו תכל'ס. זהבי וייני בסיום | מאור אלקסלסי

על הניצחון העיבה כאמור היכולת. ולאדן איביץ' החליט לשנות הרכב למרות הניצחון בדרבי כאשר המהלך השונה המרכזי היה בקישור כשהסרבי העלה את ניר ביטון לראשונה לשחק כקשר אחורי ולידו קצת קדימה יותר שם את דור פרץ. בדקות רבות השניים לא היו טובים ובמקום שמכבי תל אביב תשלוט במרכז השדה, היא איבדה המון כדורים והייתה חשופה להתקפות מעבר מאוד איכותיות של שחקניה המהירים של סכנין. "האמת שאיבדנו מלא כדורים במשחק הזה", הודה אמש שחקן בקבוצה. "אפשר לעשות וידאו רק על איבודי הכדור שלנו במשחק הזה. היו המון. אי אפשר לשחק טוב כשאתה כל כך לא מדוייק".

המאמן העלה שוב יחד את ערן זהבי, ג'ורג'ה יובאנוביץ' ואוסקר גלוך ולמעט עשר הדקות הראשונות שהשלושה היו טובים, בהמשך הם היו רחוקים מהיכולת הרגילה שלהם. בנוסף מכבי תל אביב סבלה במחצית הראשונה מהכנפיים עם אנדרה ג'ראלדש ומתן חוזז שהיו חלשים, כך שלא היה לה באמת על מי להישען רוב דקות המשחק.

מאור קנדיל שחקן מכבי תל אביב
הרוויח את זה ביושר. קנדיל | מאור אלקסלסי

בקבוצה שמחו במיוחד עבור מאור קנדיל שהיה זה שכבש את השער הכל כך חשוב. "לקחו לקנדיל שער כל כך יפה בדרבי בגלל נבדל ואין יותר מגיע מאשר לו לכבוש שער אפילו יותר חשוב. בדרבי היו עוד שכבשו וכאן בדוחא הוא כבש את השער היחיד", אמרו במועדון על המגן הימני שנכנס כמחליף ובזכות השער שלו חזרה מכבי תל אביב דרומה עם שלוש נקודות חשובות.

המשחקים שנותרו במחזור השביעי

מכבי נתניה – הפועל ירושלים (שני, 19:30)
הפועל באר שבע – סקציה נס ציונה (שני, 20:00)
מכבי חיפה – הפועל חדרה (שני, 20:30)