בני לם: "להתפטר? לא הבינו אותי נכון, אני לא במקום הזה"

play
בני לם, מאמן מכבי נתניה | ברני ארדוב
הפועל ירושלים ניצחה 0:2 את מכבי נתניה, שער מחצי מגרש לסדריק דון 02:21

מאמן מכבי נתניה לקראת מכבי תל אביב (שני, 20:30): "הוכחנו שאנחנו יודעים לעשות להם צרות". גנדלמן עשוי לפתוח במקום הארטהרץ החולה, טוומאסי בספק

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

במאזנה של מכבי נתניה ניצחון אחד בלבד אחרי שמונה מחזורים בליגה, אבל על מכבי תל אביב באצטדיון בלומפילד היא כבר גברה העונה במשחק "מפגש האירופיות" בגביע הטוטו. כעת היא תנסה לעצור רצף של שבעה משחקים ללא ניצחון בליגת העל כאשר תתארח אצל מוליכת הטבלה ערב פתיחת המחזור התשיעי (שני, 20:30).

המאמן בני לם עדין מתלבט לגבי ההרכב שיפתח. הוא תירגל בימים האחרונים מספר מערכים, בין השאר גם אופציה של שלושה בלמים כדי לעבות את החלק האחורי, אך עומרי גנדלמן יפתח בוודאות, ככל הנראה כמגן שמאלי במקומו של פלוריאן הארטהרץ החולה שלא התאמן היום. במקרה שהמאמן יחליט לפתוח במערך הגנתי יותר, יתופקד גנדלמן כבלם שלישי ועידו וייר ישחק בעמדת המגן השמאלי.

בנוסף, פטריק טוומאסי סוחב פציעה וסובל מכאבים בשריר הירך האחורי והוא בספק להתמודדות. בנתניה מאמינים שטוומאסי יחזור לעצמו ברגע שיחלים לחלוטין ובצוות המקצועי יחליטו רק מחר האם לתת לו לפתוח בהרכב או לשלבו כמחליף. במסגרת השינויים המסתמנים, עשוי אמיר ברקוביץ' לקבל את חולצת ההרכב בכנף ימין, כאשר גם אביב אברהם צפוי לפתוח לצידו של עדן קארצב בקישור.

פטריק טוומאסי שחקן מכבי נתניה
בספק למשחק בבלומפילד. טוומאסי | ברני ארדוב

במסיבת העיתונאים נשאל לם על כך שאמר בשבוע שעבר "כרגע מה שעובר לי בראש זה ללכת הביתה ולדבר עם אלמוג": "יש לי מנהל מקצועי שאני הולך להתייעץ איתו ולדבר איתו, זו הייתה הכוונה. רציתי זמן לעצמי ולא הבינו אותי נכון. לא ציפיתי להגיע למצב הזה ואני לוקח את זה גם אישית, ככה הרגשתי, אבל אני לא במקום הזה (של לעזוב, ר.ב)".

על המפגש נגד מכבי תל אביב אמר: "זו גם הבמה של השחקנים שלנו להוכיח מה הם שווים ומה הם יודעים מול 30 אלף צופים. חוץ מהמשחק האחרון שנגמר לא טוב, השחקנים באו ושיחקו – מה שקורה זה שקוראים לנו מכבי נתניה, אנחנו בדקות 60-70 מנסים לנצח ואז אנחנו משחקים פתוח יותר. למדנו מהדברים האלה, כי גם נגד נס ציונה, הפועל חיפה, סכנין ומכבי חיפה היינו במשחק. אנחנו צריכים לתת לשחקנים את האמונה שהם מסוגלים, אלו אותם שחקנים פחות או יותר מהעונה שעברה וגם במקום אלו שעזבו הגיעו שחקנים טובים ומצוינים ואיך סיבה שנהיה במקום שבו אנחנו נמצאים".

על הקושי של הקבוצה עד כה: "בדרך כלל באים בטענות למאמן ולא לשחקנים ולקחתי בחשבון שזה הכדורגל, משחק אכזר. לבעלים, לקהל ולכל המועדון מגיע שנחזור לעצמנו, אני מזכיר לכם שפתחנו גם את העונה הזו בצורה טובה. נכון שבסוף מסתכלים על הטבלה ואנחנו לא במקום טוב, אבל מקווה שנשפר את זה. נולדתי ווינר וכמו שיר האוהדים 'לעולם לא עוזב ברגעים קשים', זה גם המשפט שלי'. אמרתי לשחקנים שעכשיו זה הזמן של התקשורת לכתוב, אבל שלא יתייחסו כי אחרי ניצחון אחד שוב יכתבו דברים טובים".

בני לם מאמן מכבי נתניה
"מטבע הדברים גם נופלים על בני לם" | ברני ארדוב

לאחר מכן נשאל לם על מאזנה המושלם של מכבי תל אביב העונה בבלומפילד: "זה משחק קשה מאוד, אבל מכבי נתניה כבר הוכיחה שהיא יודעת לעשות צרות למכבי תל אביב. לקחנו ממנה הרבה נקודות בעונה שעברה. השחקנים יכולים להוכיח את עצמם דווקא מול מכבי תל אביב".

אם הוא מרגיש שמעמדו על הפרק: "אני צריך שהשחקנים והאוהדים יאהבו אותי. אני לא אוהב מילים כמו 'גב' ו'גיבוי' – אני במכבי נתניה, כאן זה הבית שלי ונכון שהשנה הולך קשה, אבל אנחנו נחזור. השבוע כתבו שיש שלטים נגד לם ולא היה שלט אחד, אבל אני מבין את אלו שצועקים ומקללים. הם מרגישים רע ורוצים שהקבוצה תיראה טוב, אז מטבע הדברים גם נופלים על בני לם".

בבמסיבת העיתונאים נכח גם הבלם פלאמן גלאבוב: "לא הצלחנו להשיג את הנקודות שרצינו העונה בינתיים ונכון שלא היה שינוי גדול במצבת השחקנים בקיץ ולא ציפינו לפתוח ככה, אבל אני מקווה ומאמין שניתן לשנות את המצב. אנחנו מתאמנים קשה ונלחמים, אז המצב כואב, אבל זו תקופה שתעבור".