ברדה: "לא מתעסק בלהוריד את השחקנים לקרקע". מאמן וינה: "באים לנצח"

play
אליניב ברדה מאמן הפועל באר שבע | קובי אליהו
בתום משחק סוער: באר שבע גברה 0:2 על מכבי תל אביב והתקרבה לפסגה 03:28

מאמן הפועל באר שבע אחרי מכבי ת"א לקראת אוסטריה וינה (ה', 22:00, ספורט4): "לא תלויים בעצמנו, אבל רוצים לעשות את העבודה שלנו". טיבי ודדיה התאמנו, חטואל וחמד בתמונת ההרכב. מאמן אוסטריה וינה: "רוצים לנצח, בשיל היוקרה והמענקים"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע באר שבע אמנם כלל לא תלויה בעצמה בקרב על המקום השני בבית ג' בקונפרנס ליג, אבל היא מקווה מאוד שוויאריאל, מולה סחטה 2:2 בשבוע שעבר בוולנסיה, לא תפסיד בפולין ללך פוזנן – ובמצב כזה אליניב ברדה ושחקניו בהחלט נמצאים בתמונת השגת הכרטיס לפלייאוף בשלב הבא ו.

אם ויאריאל ולך פוזנן יסיימו בתיקו הערב בפולין, הפועל באר שבע תצטרך לנצח את אוסטריה וינה ביתרון של ארבעה שערים או יותר מכיון שלמחזור הסיום היא מגיעה בהפרש שערים שלילי, לעומת הפרש 2+ לזכות פוזנן. אם ויאריאל תסייע למחזיקת הגביע הישראלי ותנצח בפולין, כל ניצחון על אוסטריה וינה יבטיח להפועל באר שבע את המקום בשלב בו נעצרה בעונה שעברה מכבי תל אביב. האוסטרים איבדו כל סיכוי להעפיל שלב, אבל אם ינצחו בבאר שבע יעקפו את המקומיים ויסיימו על חשבונם במקום השלישי בבית.

מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה
רגע האמת בקונפרנס. אליניב ברדה | רויטרס

הפועל באר שבע מגיעה למפגש אחרי הניצחון 0:2 על מכבי תל אביב ביום שני במסגרת הליגה והמאמן אליניב ברדה נשאל על המעבר לאירופה: "זו מסגרת אחרת, אנחנו שמים את הליגה בצד ומתרכזים בקונפרנס ליג. אני לא צריך להוריד את השחקנים לקרקע. ראיינתם אותי אחרי המשחק נגד סקציה נס ציונה ואמרתי שאם נמשיך לייצר את מספר המצבים שאנחנו מייצרים, גם התוצאות יגיעו. לשמחתי גם את משחק ההגנה שיפרנו – הבקענו השנה בכל המשחקים ולשמחתי הצלחנו גם במשחק האחרון לשמור על האפס".

לקראת אוסטריה וינה: "לשמחתי שלושתם (טיבי, דדיה ובאריירו) השלימו היום אימון מלא, באריירו גם שיחק במשחק האחרון וזה ניסוי וטעייה אצלו שהוא עבר בשלום. זה משחק מאוד מאוד חשוב ואנחנו לא תלויים בעצמנו בבית הזה, אבל לא רוצים לומר מה היה קורה אם, אלא לעשות את העבודה שלנו ולנצח. קודם כל אנחנו צריכים לנצח. אם תהיה פה אווירה כמו שהייתה נגד מכבי תל אביב זו הדחיפה הכי טובה שנוכל לקבל".

עוד אמר ברדה על אוסטריה וינה: "זו קבוצה טובה וחזקה מאוד, ראינו את זה בווינה כשלא הצלחנו לנצח אותם. מאז הם שינו שיטה, מערך ושחקנים ואנחנו נצטרך להיות מוכנים לשינויים שהם עשו ולשחק את הכדורגל שלנו".

איאד אבו עביד, שחקן הפועל באר שבע
שבחים מהמאמן. אבו עביד | ברני ארדוב

על איאד אבו עביד שישב לצדו במסיבת עיתונאים אמר המאמן: "הוא דוגמה טובה לאחד שמקריב ושם את הגוף שלו למען הקבוצה. זה דבר שצריך להיות טמוע ב-DNA של הפועל באר שבע. כל השחקנים שלנו משחקים עם הלב והנשמה בשביל המועדון, ובמצב כזה גם קשה לפספס משחקים גם אם כואב לך. כולם עושים מאמצים כבירים כדי לשחק, גם המחליפים".

אבו עביד הוסיף: "אנחנו מקצוענים, כבר שכחנו ממה שהיה ביום שני נגד מכבי תל אביב ומחר יש לנו משחק מאוד חשוב באירופה, שזו חוויה בפני עצמה ואנחנו רוצים להמשיך אותה. במשחקים החשובים בטרנר יש לנו את הקהל, שקשה להישאר אדיש אליו והוא עוזר לנו מאוד".

הרכב משוער: עומרי גלזר, שגיב יחזקאל, מיגל ויטור, איאד אבו עביד, הלדר לופס, תומר יוספי, עדן שמיר, רמזי ספורי, שאפי סוליימאנוב, רותם חטואל, תומר חמד.

אוסטריה וינה

האוסטרים, כידוע, איבדו סיכוי להעפיל לשלב הבא, אבל רוצים לסיים את הקמפיין בצורה מכובדת ולהשיג ניצחון ראשון. "נעשה הכל כדי לנצח ביום חמישי", אמר המאמן מנפרד שמידט, "על הפרק עומדים היוקרה של המועדון, כמו גם מענקים כספיים".

האוסטרים הגיעו בלי הבלם לוקאש מול ובלי אחד משחקני ההתקפה הטובים שלהם, אנדראס גרובר, שניהם פצועים. "רק אחרי האימון האחרון נראה מי כשיר ונחליט על ההרכב", אמר המאמן, שהחמיא לבאר שבע: "זאת יריבה חזקה, שכבר הוכיחה בבית את היכולת שלה, ויש לה יתרון ביתיות משמעותי. אנ חושב שנוכל להוציא מכאן משהו, אם נשחק מרוכזים וניתן הופעה טובה".

הרכב משוער: כריסטיאן פרוכטל, ריינהולד רנפטל, מתאו מייזל, מרווין דה גראקה, מרווין דה קראגה, מתיאס בראונודר, מנפרד פישר, קלש ג'אן, דומיניק פיץ, מנואל פולסטר, ניקולה דובדן.