"הפירוטכניקה כאן כדי להישאר, יש דברים שאי אפשר לשנות"

play
"בכל היבשת זה עבר בשקט, אצלנו 'ניצלו אנשים בנס'" | GettyImages, JACK GUEZ
עדיין מושלמת בבית: מכבי חיפה ניצחה 1:3 את מ.ס. אשדוד 03:12

ארגון האוהדים "הקופים הירוקים" של מכבי חיפה במסר למשטרה ולמנהלת: "אין דרך חזרה. אנחנו לא צריכים שום לגליזציה ולא מחכים לאף פיילוט"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מופעי הפירוטכניקה במגרשי הכדורגל בישראל בשבועות האחרונים עלו מדרגה, אבל אם להסתמך על דברי ארגון "הקופים הירוקים" של מכבי חיפה, אין כוונה להיכנע לדרישות המשטרה או להפסיק עם הדלקת האבוקות והרימונים.

כידוע, משטרת ישראל מנסה ללא הצלחה למנוע את הכנסת האבוקות והרימונים ליציעים, גם מעבר לים נרשמו מופעים של אוהדי מכבי חיפה וגם של הפועל באר שבע ושל אוהדי מכבי תל אביב עוד בשלבי מוקדמות הקונפרנס ליג, ולפי הודעת "הקופים" – אותם אמצעי לחימה יישארו ביציעים, גם אם המשטרה תמשיך להשית עונשים כמו הכנסת ציוד עידוד כפי שקורה בתקופה האחרונה, מאז אירועי הדרבי התל-אביבי.

אוהדי מכבי חיפה
המופע הפירוטכני של מכבי חיפה נגד בנפיקה | מאור אלקסלסי

כך כתבו היום (שישי) "הקופים הירוקים" בעמוד הפייסבוק שלהם: "המהפכה הפירוטכנית, שהחלה בעונה שעברה, הגיעה לשיאה ביום רביעי: עשרות רימוני עשן ירוקים ולבנים צבעו את הצפוני ויצרו מופע בלתי נשכח. בפעם השביעית העונה היציעים הירוקים בארץ ובחו"ל נדלקו; מהאבוקות הירוקות בפיראוס ועד למופע בפריז. המשותף לכל המופעים הוא זהה – כולם התנהלו באחריות ובמקצועיות, תוך סיכון מינימלי וללא נפגעים. בכולם, הפירוטכניקה נשארה ביציעים ולא נזרקה אל שטח המגרש, כשהאבוקות מוחזקות בידיים ומונעות 'סכנה ממשית'.

"בזמן שהמנותקים ממשיכים להתעסק ברשתות, מגנומטרים וסגירת יציעים – אוהדי הכדורגל בישראל כבר מבינים את הבשורה: הפירוטכניקה כאן כדי להישאר, מסודרת ובטיחותית מתמיד", נכתב בתגובה להודעה המשותפת של מנהלת הליגות והמשטרה, "אנחנו לא צריכים שום לגליזציה ולא מחכים לאף פיילוט.
כפי שראינו באלפי תצוגות ענק באירופה, כאשר המשטרה מתרחקת מהיציעים, השקט נשמר ואף אחד לא נפגע. באותן דקות בהן נפתחו הרימונים במשחק האחרון, הודלקו אבוקות, זיקוקים ושאר אמצעים פירוטכניים במשחקי ליגת האלופות בקופנהאגן, מרסיי, גלזגו, לונדון וטורינו. בכל היבשת זה עבר בשקט, ואילו אצלנו 'ניצלו אנשים בנס'.

אוהדי מכבי חיפה במשחק מול בנפיקה
"בכל היבשת זה עבר בשקט, אצלנו 'ניצלו אנשים בנס'" | GettyImages, JACK GUEZ

"המגמה מתרחבת לא רק אצלנו, כאשר קהלים נוספים בארץ בוחרים להשתמש בפירוטכניקה וליצור קרנבל ביציעים. המציאות בשטח קובעת שהפירוטכניקה היא חלק בלתי נפרד מהמשחק. תשלימו עם זה או לא, מכאן כבר אין דרך חזרה. בין מופעים מאורגנים לבין הדלקות מחאה קיים פער תהומי, גם אם בשני המקרים האבוקות הן אותן אבוקות.

"מניעת ציוד עידוד, סגירת יציעים ואלימות משטרתית רק יובילו למחאות נוספות וסיכון גבוה יותר. מנגד, הכלת המופעים, החזרת דגלי הפריסה, מתן חופש ביטוי וכבוד בסיסי לאוהדים רק יתרמו לאווירה הצבעונית ביציעים, יבטיחו את שלום הציבור ויאפשרו לאוהדים להתעסק במה שהם אוהבים באמת – כדורגל. בפני המשטרה, חברות האבטחה והגופים השונים ניצבת כעת הדילמה – לאפשר למופעים לעבור בשלום ובהכלה, בדיוק כמו בכל אצטדיון אירופי – או לפעול באלימות ובאגרסיביות כלפי האוהדים. כך או כך, הפירוטכניקה תישאר. יש דברים שאי אפשר לשנות", נכתב לסיכום על ידי ארגון האוהדים של מכבי חיפה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי