יחזקאל "לא מתעסק בעמדה": "להיות על המגרש ולעזור – הסיפוק הכי גדול"

play
שגיב יחזקאל, שחקן הפועל באר שבע חוגג | דני מרון
ויטור, קלימלה ואליאס חוזרים לסגל הפועל באר שבע, חדרה לחוצה 04:45

הפועל באר שבע חגגה 0:3 על חדרה, ברדה: "כשנשחק כל פעם בגישה כזו, אדע שהתבגרנו. שאפי? יכול להיות יותר טוב". נימני: "השער בדקה ה-45 שינה את כל המשחק"

(גודל טקסט)

התקופה הנהדרת של הפועל באר שבע נמשכת. הקבוצה של אליניב ברדה הביסה הערב (רביעי) 0:3 את הפועל חדרה בטרנר, ושלחה מסר רגע לפני פגרת המונדיאל – אנחנו חלק אינטגרלי ממאבק האליפות. שלושה מהגיבורים המרכזיים של באר שבע העונה- שאפי סוליימאנוב, שגיב יחזקאל ורותם חטואל – היו חתומים על השערים. לאורחת מנגד לא הייתה תשובה והיא ספגה הפסד שלישי העונה, כאשר גם שני הקודמים הגיעו מול הטוענות לכתר – מכבי חיפה ומכבי תל אביב. ואם כבר מציינים את מכבי תל אביב, הקבוצה של ברדה נצמדה אליה במקום השני עם 26 נקודות כל אחד והפכה את הצמרת לצפופה ורותחת עוד יותר.

המאמן המנצח דיבר בסיום על המומנטום החיובי ואמר: "המסר הכי חשוב שעבר לשחקנים הוא שהם צריכים לבוא מול הגדולות ומול הקטנות באותה גישה, באותה מנטליות ורמת דריכות. כשנבוא כמו שבנו היום, אדע שהקבוצה התבגרה וקפצה מדרגה במוכנות שלה, בטח במשחקי בית. כל מי שמשחק בבאר שבע יודע שבמשחקי הבית יש מחויבות לאוהדים, למועדון וקודם כל לעצמו. הם צריכים להביא את ה'אני' הכי טוב שלהם על המגרש, והרבה מהם עשו את זה היום".

אליניב ברדה, מאמן הפועל באר שבע
באר שבע מתבגרת? ברדה | דני מרון

על אסטריט סלמאני, שמתקשה להיכנס לעניינים: "החמצות זה חלק מהכדורגל, נמשיך לתמוך ולעזור לו. התאקלמות לשחקן זר זה לא דבר קל, מי כמוני יודע, אבל הכי חשוב שהקבוצה תעשה את העבודה, היא לפני כל שחקן כזה או אחר".

על שאפי סוליימאנוב: "הוא יכול היה להיות טוב יותר בחלק הראשון. השער הגיע מתנועת עומק ראשונה שלו. הוא שחקן מאוד איכותי, ואני מצפה ממנו ליותר".

כובש השער השני, שגיב יחזקאל, הוסיף: "לא מתעסק בשינוי העמדה, כל עוד אני על המגרש ועוזר לקבוצה שלי לנצח זה הסיפוק הכי גדול שיש. אני מגן, התפקיד שלי יותר הגנתי, אז השערים הם בונוס בשבילי. הייתי שחקן התקפה אז מן הסתם שיש לי את היכולות האלה, כל עוד אני על המגרש אני נהנה מאוד".

אסף נימני, מאמן הפועל חדרה
הפעם הוא בצד המפסיד. נימני | דני מרון

המאמן המפסיד אסף נימני סיכם: "הגול בדקה ה-45 שינה את כל המשחק. ממה שראיתי, מי שהגיעה למסגרת במחצית הראשונה הייתה חדרה. באר שבע הגיעה לרחבה, אך לא ממש סיכנה, שני מצבים שלנו פגשו את המסגרת. המטרה היא להבקיע שער מהיר ולשמור על התוצאה, לספוג בדקה הזאת יכול לטורף את הקלפים. במחצית השנייה פתחנו בזהירות וניסינו להרגיש את המשחק, הם הבקיעו את השני וניסינו לחזור אבל לא הלך לנו".

"עברתי לקו של ארבעה שחקני הגנה כדי להביא את שער השוויון. כשהמשחק עובר להיות משוחק מחוף לחוף צריך להמר ולהקריב קצת. אנחנו יכולים לשחק בקו ארבע, זה פחות הלך היום גם כי היינו בפיגור. לא מצטער על זה, צריכים להיות דינמיים, לא מקובעים, המשחק משתנה וצריך לדעת להגיב".