אבוקסיס: "אמרתי לשחקנים – לא הגיוני שאי אפשר לנצח את מכבי"

בני יהודה
בני יהודה | דני מרון

המאמן המנצח גאה על נצחון קבוצתו במאני טיים והתחבק ארוכות עם הבעלים אברמוב שאמר: "אבוקסיס המאמן הטוב בארץ, מגיע לו ציון 10". אשכנזי: "חלמתי על הרגע הזה". איביץ: "ככה זה בכדורגל, צריך לפרגן לשחקנים"

(גודל טקסט)

יוסי אבוקסיס התרגש מאוד בסיום המשחק בו בני יהודה הדהימה את מכבי והעפילה לגמר גביע המדינה,  והודה שהיו לו מעט דמעות. שחקני בני יהודה קטעו את הראיון עם שדרת הקווים והתיזו עליו מים בלי הפסקה כשהם שרים לעברו. השחקנים המשיכו לשיר ולרקוד 'הכתום עולה' וגם לחבק את כובש השער יובל אשכנזי. השחקנים הקדימו את המאוחר וצעקו 'הנה זה מגיע, תנו לאיציק(הקפטן) להניף את הגביע".

מייד לאחר המשחק אמר אבוקסיס: "זה היה מאוד מרגש, קבוצה לא מפסידה כל השנה ועושה אחוזי הצלחה מדהימה ודיברנו על זה שהגיע הזמן שמישהו ינצח את הקבוצה האדירה הזו, קבוצה גדולה עם מאמן גדול. אמרתי לשחקנים בכל הימים האחרונים שאי אפשר שקבוצה לא תפסיד עונה שלמה. הגול, הדקה, הקהל שהיה מדהים, זה היה התסריט המושלם".

המאמן היה מאושר שהניצחון קרה דווקא במאני טיים: " זה הישג לא פשוט להגיע מול קבוצה כזו דווקא במאני טיים. בליגה גם אם ננצח אותם זה לא משמעותי יותר מדי. אני חושב שכל החברה ששמחו כאן עכשיו זו הייתה התפרקות ושחרור של כל השבועות האחרונים, חיכינו למשחק הזה מרגע ההגרלה. כל מי שהיה מסביב אמר 'רק לא מכבי' ואני אמרתי שאם רוצים לקחת גביע צריך לעבור גם את מכבי. עכשיו מחכה לנו מכבי נתניה".


אבוקסיס ואברמוב צוהלים (דני מרון)

על המשך העונה: "אני תמיד חולם על דברים טובים אבל על גול כזה ומלחמה כזו, ולהיראות כמו שנראינו, לא האמנתי. אני חושב שמכבי שלטה אבל המצבים הטובים היו שלנו, גם צ'יבוטה וגם סילבסטר. בסופו של הערב, הגענו רק לגמר ויש לנו את הפלייאוף. צריך לדעת לנוח ולחשוב על יום שבת והמשך הפלייאוף העליון. בניגוד לעבר אנחנו קבוצה שנלחמת בפלייאוף העליון על אירופה וגם על הגביע".

על תוכנית משחק מושלמת: "אני חושב שהמחמאות הם לשחקנים. אנחנו נותנים את ההוראות והשחקנים מבצעים או לא מבצעים. אני חושב שגם במשחק הקודם בליגה נגד מכבי התוכנית הייתה טובה והצליחה אבל השערים השטותיים שספגנו הובילו להפסד והשכיחו את העבודה הטובה שלנו. עמית ביטון לא שיחק הרבה זמן והיה מצוין, קוייאר בגילו, גם מתן, דן מורי.

על הרצון לזכות בגביע ראשון כמאמן: "אני מאוד רוצה את הגביע אבל לא בשבילי, הגביע חשוב בשביל המערכת כולה, הבעלים בראש ובראשונה, מנהל את המועדון הזה בצורה יוצאת מן הכלל, כפיר, זריהן, הצוות המקצועי, השחקנים". 


בני יהודה חוגגת העפלה לגמר (דני מרון)

כובש שער הניצחון, יובל אשכנזי: "דמיינתי את הרגע הזה בכל יום קשה שעבר עליי. עברתי הרבה דברים קשים ואני מקדיש את השער לחבר שלי שחולה במחלה קשה ואני שמח שעשינו את זה. ישר חשבתי לבעוט מייד כשקילתי את הכדור. האמנתי מהרגע הראשון אך לא רק אני, כל הקבוצה והעד השוער נלחמו. יש פה חבורה של גברים. סוד הקסם שלנו הוא הרעב והרצון להצליח".

על גמר הגביע: "אפשר לזכות, כולם חולמים להגיע לגמר, זה הישג אדיר לנצח את מכבי תל אביב אבל כרגע אנחנו מרוכזים רק במשחק הליגה נגד הפועל באר שבע".

הבעלים ברק אברמוב שידע עליות ומורדות רבות עם הקהל, היה יכול לשחרר חיוך והתחבק ארוכות עם אבוקסיס. אברמוב אמר: "זה כיף גדול. אני במועדון הזה כבר שלוש שנים ומתוכם פעמיים הגעתי לגמר הגביע. שיניתי את הרוח של המועדון מאז שהגעתי. אנחנו מכבדים את כולם אבל מסתכלים גם בגובה העיניים ולשמחתי ניצחנו. השנה הזו הייתה לא פשוטה אבל זה מאחוריי. הכדורגל עושה לי השנה כיף ואני ממשיך קדימה".


יובל אשכנזי. "דמיינתי את הרגע הזה" (דני מרון)

על יוסי אבוקסיס: "הוא קיבל מאיתנו ציון עשר ולדעתי הוא המאמן הכי טוב בליגה. יותר טוב מאיביץ'? אני לא רוצה להשוות לאף אחד אבל אבוקסיס מאמן מעולה. אני יודע שזה יעלה לי הרבה כסף עכשיו (צוחק) אבל זו האמת".

בצד הצהוב לא רגילים להפסיד. מאמן הקבוצה, ולדימיר איביץ' היה מאוכזב בסיום: "הם כבשו ממצב אחד במחצית השנייה אחרי מצב נייח. היינו הקבוצה הטובה יותר אבל הרבה פעמים בכדורגל לא הקבוצה הטובה מנצחת. הגביע היה אחת המטרות שלנו ואנחנו מאוכזבים. צריך לפרגן לשחקנים על כך שרק עכשיו הגיע ההפסד הראשון. הסיטואציה הזו כואבת אבל ככה זה בכדורגל, לפעמים מפסידים ובגביע זה משחק אחד".

המאמן המשיך: "כמו שלא היה לנו הרבה זמן לחגוג, ככה עכשיו אין לנו הרבה זמן להתבאס". איביץ דחה את הטענות שהזכייה באליפות השפיעה: "זה נורמלי שאחרי ארבע שנים בלי אליפות אז שמחנו. חגגנו באצטדיון ואחר כך המשכנו להתכונן למשחק הזה". על המשך העונה: "יש לנו שמונה משחקים עם הרבה שחקנים שלא שיחקו והם ישחקו יותר אנחנו רוצים לראות את כולם עד לסיום העונה ונחליט מי יהיה ומי לא.


שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. הלך הטרבל (אריאל שלום)

בהתאחדות לכדורגל הוציאו הודעה מהירה בנוגע לטענות של מכבי תל אביב לפנדל: "האירוע נבדק מספר פעמים על ידי שופט ה-VAR והוחלט שאין הצדקה להעניק כדור עונשין לאחר נגיעת היד ברחבת בני יהודה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי