בכר: "מזל שלא שילמנו על השטויות". אזולאי: "בהארכה היינו מנצחים"

ברק בכר
ברק בכר | לירון מולדובן

מאמן הפועל באר שבע ידע שהוא לא היה רחוק מהדחה ב-3:4 על מ.ס. אשדוד בסיבוב ח': "בתקופה כזאת, כשסופגים גול הכל משתבש. שטקוס אולי הציל לנו את העונה". החלוץ שהחמיץ פנדל בתוספת הזמן: "כנראה הוא מכיר אותי"

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע, שמקרטעת בליגה, ניצלה הערב (שבת) מהדחה כואבת מגביע המדינה כבר בסיבוב ח', כשניצחה 3:4 דרמטי את מ.ס. אשדוד ועלתה לשמינית הגמר. ימים לא פשוטים עוברים על הקבוצה של ברק בכר, שהתנחם בסיום המשחק בכרטיס לשלב הבא.

"זה באמת מטורף, זה הרבה יותר מטורף ממה שהיה נראה. המשחק היה אמור להיות גמור, לתת 1:4 אחרי 60 דקות זה לא משהו שקורה הרבה, ואז בגלל שאנחנו בתקופה כזאת הכל משתבש. סופגים גול ונלחצים. היה צריך גם מזל, בסופו של דבר עברנו שלב וזה מה שחשוב. הפנים קדימה".

"זה גביע, ובגביע הכל יכול לקרות", הוסיף בכר, "בתקופה כזאת שאין ביטחון, דברים לא הולכים, פתאום כשסופגים גול הכל משתבש. עשינו שטויות בסוף, לשמחתי לא שילמנו עליהן. עכשיו צריך למצוא את ההרכב הנכון ולחזק את ההגנה".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים.
שחקני הפועל באר שבע חוגגים. "נתנו 100% במשחק לא קל" (לירון מולדובן)

המשחק הדליק נורות אדומות: "יש גם נורות ירוקות, יש שחקנים שנתנו משחק מצוין שחלקם לא שיחקו הרבה זמן והוכיחו שמגיע להם לשחק. הייתי צריך לעשות שינויים כפויים ושחקנים שיחקו לא בעמדות שלהם. לוקחים את הדברים הטובים ולומדים מהפחות טובים, עכשיו הפנים לליגה".

על חנן ממן: "חבל שהוא הוחלף, זה כי הוא הרגיש לא טוב. הוא חוזר בתקופה האחרונה לעניינים, הוא שחקן מצוין".

על ארנסטס שקטוס, שהדף פנדל בתוספת הזמן: "ברור שההצלה שלו מאוד משמעותית, אולי הציל לנו את העונה. לעוף מהגביע היתה יכולה להיות מכה מאוד קשה והוא נתן הצלה מדהימה. צריך לפרגן להרבה שחקנים שנתנו 100% במשחק לא קל בהגרלה לא קלה בסיבוב המוקדם. עברנו וזה מה שחשוב".

שטקוס.
שטקוס. "לא הפנדל הראשון שעצרתי" (לירון מולדובן)

איך יוצאים מהתקופה הקשה: "זאת הסיבה שלא הייתי רגוע. בתקופות כאלה גם כשנראה שדברים מסתדרים אתה לא יכול להיות רגוע עד הסוף, כי הנה זה כמעט נפל לנו מהידיים. תקופה לא קלה, אבל האתגר הוא להחזיק הכל בידיים. גאה בקהל שבא ודחף אותנו גם בתקופות קשות, עכשיו זה הזמן בו החזקים מתגלים".

גיבור הערב היה ארנסטס שטקוס, שנשאר צנוע: "אני לא חושב שהצלתי את באר שבע, כי אנחנו 11 שחקנים וכל אחד נתן משהו. הבקענו ארבעה שערים, שיחקנו כדורגל התקפי. לפחות ניצחנו, אני שמח שעברנו לשלב הבא. אחרי הפסדים בליגה אני מקווה שזה ייתן לנו פוש ונגד חדרה נגיע עם ביטחון".

שטקוס, אגב, ניגש בסיום המשחק לשלומי אזולאי שאת הפנדל שלו עצר. השניים שיתפו פעולה בעונה שעברה בהפועל חיפה, והשוער חיבק את החלוץ וניחם אותו במילים חמות. "אני רגיל לזה, זה לא הפנדל הראשון שעצרתי. אני שמח שזה מה שעזר לנו לנצח משחקים, אבל מחר זה יום חדש ונצטרף להתחיל הכל מחדש. אשדוד שיחקו טוב, הם טובים העונה. עשינו טעויות אבל נלמד מהן ולא נחזור עליהן".

אוואט.
אוואט. "יכולנו להביא את המהפך הכי גדול שהיה פה בשנים האחרונות (לירון מולדובן)

"רצינו ניצחון וזה מה שהשגנו", סיכם השוער הליטאי, "וזה מה שחשוב. הגביע שונה המהליגה והקבוצות משחקות אחרת. מי שמנצח ממשיך. אז היה חשוב לנצח ולהגיע לשלב הבא".

המאמן המפסיד רוני אוואט כאב: "עוד פעם אנחנו יורדים עם מחמאות אבל מתוסכלים, זה לא קל. אנחנו רוצים להגיע למצב בו בדקה ה-90 יעמוד השחקן הכי טוב שלנו וישווה לנו את התוצאה ונלך להארכה, ועם יתרון מספרי אני חושב שהיינו גם מנצחים, אבל זה לא נכנס. שלומי החזיר אותנו למשחק עם פעולות יפות, אבל זה לא עבד. זהו, מאוכזבים".

המחצית הראשונה הרעה: "התחלנו רע מאוד. 20 דקות המערך לא עבד, והכנסנו שינויים שהכניסו יותר אנרגיות, עברנו למערך אחר. יצרנו בעיות. הגענו למצבים, דין דוד הגיע להזדמנויות טובות. אבל אי אפשר לנצח משחקים כשאתה סופג ארבע פעמים, וזה עקב אכילס שלנו מתחילת העונה. הקבוצה רצה ועושים דברים יוצאים מן הכלל, אבל חייבים לתת את הדעת על נושא הספיגה. כשאנחנו מבקיעים שלוש ולא מנצחים זה לא נורה אדומה, זה משהו יותר חמור שצריך לטפל בו".

אזולאי.
אזולאי. "הייתי חוד, חשבתי שאני מכניס את זה" (לירון מולדובן)

"זה אחד הרגעים הכאובים בקריירה, בהחלט. אתה מגיע ל-4:1 ועוברים לך הרבה דברים בראש, שיחקו פה חבורה של ילדים שעשו את הכל וחזרו ל-4:3, ואז אתה מקבל פנדל שהשחקן הכי טוב שלך יכול להכניס ואם אתה הולך להארכה אתה יכול לעשות את המהפך הכי גדול שהיה פה בשנים האחרונות בכדורגל. שיחקנו נגד הפועל באר שבע, לא קבוצה מליגה נמוכה אלא קבוצה עם המון איכויות".

שלומי אזולאי, שהצטיין בשורות אשדוד אך כאמור החמיץ את הפנדל המכריע, אמר: "אין לי הרבה מילים. חזרנו כמו גדולים. ספגנו יותר מדי גולים במחצית הראשונה והצלחנו לחזור, ובדקה האחרונה להחמיץ פנדל זה קורה לטובים ביותר. ביום רביעי יש לנו משחק חשוב מול הפועל תל אביב וצריך להתכונן".

השנייה לפני הבעיטה: "היה לי ביטחון, הרגשתי טוב במשחק והייתי חד. חשבתי שאני כובש את זה. אבל שטקוס כנראה מכיר אותי ויודע לאן אני בועט".

"אנחנו צריכים להשתפר במשחק ההגנה, אנחנו סופגים יותר מדי גולים קלים. צריכים לתת דגש על זה. בהתקפה כולם יודעים שאנחנו קבוצה אטרקטיבית. הגענו להמון הזדמנויות ולא ניצלנו אותן. התוצאה היתה צריכה להיות תיקו או אולי ניצחון לנו. הפנדל היה יכול להיות מתוק אבל זה לא קרה בסוף. גם לי זה קורה. יכולנו להגיע להארכה ושם היינו מנצחים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי