צפו בתקציר: מכבי חיפה גברה 0:1 על אום אל פאחם

ירדן שועה
ירדן שועה | מאור אלקסלסי

הסינדרלה בחוץ: כחודש לאחר הסנסציה נגד מכבי תל אביב בגביע, הקבוצה מהלאומית נשארה רק המחמאות נגד הירוקים. שועה כבש את שער הניצחון שלוש דקות לאחר שעלה מהספסל

(גודל טקסט)

הסינדרלה בחוץ. שלב שמינית הגמר בגביע המדינה נערך הערב (שלישי) באצטדיון בעפולה, כשהפועל אום אל פאחם הפסידה 1:0 למכבי חיפה ובך הודחה מהמפעל, כחודש לאחר שהדיחה את מכבי תל אביב בסנסציית ענק. ירדן שועה, שלא פתח בהרכב, כבש את שער הניצחון בנגיחה.

כאמור, שועה לא קיבל את הקרדיט בהרכב של מרקו בלבול, שהחליט להשאיר על הספסל גם את יאניק ווילדסחוט, טרנט סיינסבורי וצ'רון שרי, אך בכל זאת עלה בהרכב חזק, הכולל את מלך השערים של ליגת העל ניקיטה רוקאביצה. מקסים פלקושצ'נקו קיבל את המקום ב-11 של הירוקים, כמו גם מוחמד עוואד.

על כר הדשא, מכבי חיפה שלטה כמעט לגמרי במשחק. תומר ליטבינוב, שוערה של הקבוצה המארחת היה השחקן המצטיין במהלך המחצית הראשונה, שהסתיימה ללא שערים, הרבה בזכות הצלות נהדרות שלו כולל אחת מרהיבה מול רוקאביצה.


הוא היה רעב לשער. שועה חוגג בעפולה (מאור אלקסלסי)

מכבי חיפה עשתה פעם נוספת את מה שהיא יודעת, והכריעה את המשחק במהלך המחצית השנייה. בלבול שלף את שועה מהספסל בדקה ה-54, ואחרי שלוש דקות בלבד החלוץ הרעב עלה גבוה ברחבה, הכניע את ליטבינוב והעלה את קבוצתו לשלב הבא.

חשוב לציין כי במהלך רבע השעה האחרונה של המשחק הפועל אום אל פאחם עשתה הכל על מנת לכבוש שער שוויון. הקבוצה של נועם שהם תקפה ללא הפסקה, דחקה את מכבי חיפה לאחור ואף הצליחה לייצר בעיטה לקורה של בן צעירי, אך כאמור, הכרטיס לשלב הבא נסע לכרמל.


הרכבים
הפועל אום אל פאחם:
תומר ליטבינוב, מוחמד אבו שאקר, קייאנסקאס טדאס, סהר דבח (עאבד ג'ברין), נדב מוניס, בן צעירי, ניב סרדל (עוז ראלי, 52), ג'בארין יונס, ריף מסיקה, אור חסידים, דובב גבאי (אליאור משעלי, 46).

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, עופרי ארד, סאן מנחם, נטע לביא, מקסים פלקושצ'נקו, דולב חזיזה, יובל אשכנזי (יאניק ווילדסחוט, 73), ניקיטה רוקאביצה (ירדן שועה, 54), מוחמד עוואד (צ'רון שרי, 65).

מהלך המשחק
עוד לפני פתיחת המשחק, הקבוצה מארחת ערכה טקס לכבודו של יעקב שחר, נשיא מכבי חיפה שזכה בתואר יקיר העיר אום אל פאחם. שני הקהלים סיפקו אווירה אדירה בעלייה למגרש בעפולה, כשליוו את השחקנים בשירה ותפאורה נפלאה. הירוקים שלטו לגמרי במשחק בכל דקות הפתיחה והניעו את הכדור ללא בעיות.


יעקב שחר עם מוחמד אבו שלמה ואחמד אבו עלם בטקס לכבודו (מאור אלקסלסי)


אוהדי אום אל פאחם מייצרים אווירה גועשת (מאור אלקסלסי)


(מאור אלקסלסי)


כ-900 אוהדי מכבי חיפה הגיעו (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-11 נרשם האיום הראשון במשחק, כשהקפטן לביא חילץ כדור בחצי המגרש של אום אל פאחם ומסר לעוואד. החלוץ ניסה את מזלו בבעיטה מהירה אבל פספס את המסגרת בסנטימטרים. בדקה ה-16 עוואד התקרב עוד יותר עם שתי בעיטות נוספות, פעם אחת נהדך על ידי ליטבינוב ופעם השנייה בעט מעל השער. בדקה ה-23 ליטבינוב סיפק הצלה לשער בטוח כשהדף נגיחה של רוקאביצה מרחבת החמש לקרן.


מאבוקה מול בן צעירי (מאור אלקסלסי)


מאמן הפועל אום אל פאחם, נועם שהם. (מאור אלקסלסי) 


מרקו בלבול. מכבי חיפה לא הצליחה להבקיע בחצי השעה הראשונה (מאור אלקסלסי)

מכבי חיפה המשיכה לשלוט במתרחש על כר הדשא, אך פעם אחר פעם נתקלה בשחקני ההגנה באדום. בדקה ה-42 מאבוקה פרץ פעם נוספת על האגף הימני והרים במדויק לחזיזה, אך האחרון נגח חלש ולא אתגר את ליטבינוב, המצטיין בשורות אום אל פאחם, שהדף מיד לאחר מכן בעיטה מסוכנת של פלקושצ'נקו ממרחק. המחצית הראשונה במשחק הגביע הסתיימה ב-0:0.


ליטבינוב. המצטיין במחצית הראשונה (מאור אלקסלסי)


חזיזה. נגיחה חלשה של הכוכב (מאור אלקסלסי)


מחצית מאופסת בעפולה (מאור אלקסלסי)

כדקה לאחר העלייה למחצית השנייה, פלקושצ'נקו מצא את אשכנזי במסירת עומק נהדרת, והקשר ניסה למצוא את הרשת, אך מצא רק את החיצונית. בדקה -57 מכבי חיפה עלתה ליתרון 0:1 במשחק – פלקושצ'נקו הרים לעבר הרחבה, מנחם נגח ראשון ושועה, שנכנס למשחק רק שלוש דקות לפני כן, המשיך עם ראשו לרשת.


מהלך נהדר של מכבי חיפה (מאור אלקסלסי)


שער שני העונה לחלוץ (מאור אלקסלסי)


מכבי חיפה בדרך לשלב הבא (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-62 הירוקים היו קרובים מאוד לשער שני במשחק – חזיזה הרים כדור נהדר לעברו של עוואד, שלא חיכה ובעט כדור אדיר מהאוויר אבל מצא רק את המשקוף של ליטבינוב. בדקה ה-78, אחרי מספר ניסיונות שנכשלו, אום אל פאחם יצאה פעם נוספת להתקפה טובה שבסופה ג'ברין עלה גבוה ואתגר את ג'וש כהן, שעצר ללא בעיות. בדקה ה-86 כל הקהל במגרש עצר את פעימות ליבו כשכדור טועה הגיע לצעירי על סף הרחבה של מכבי חיפה, והבעיטה שלו פגעה ברגלו של מאבוקה, שינתה את כיוון הכדור ופגשה את הקורה בשער של כהן. 0:1 למכבי חיפה בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי