"אם ישללו לבית"ר את התואר, אני סיימתי עם הכדורגל"

play
ברק אברמוב, בעלים בית"ר ירושלים | מאור אלקסלסי
אוהדי בית"ר ירושלים פרצו למגרש, נשיא המדינה חולץ על ידי המשטרה 00:07

הבעלים של בית"ר הטיל את האחריות על ההתאחדות: "היא אשמה במה שקרה". אבוקסיס פנה לקהל: "אכזב את כולנו במה שהוא עשה"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים חזרה הערב (שלישי) להוסיף תארים לארון הגביעים עם זכייה מספר 8 וראשונה מאז 2009 בגביע המדינה אחרי ניצחון 0:3 על מכבי נתניה משערים של יון ניקולאסקו, פרד פריידי וירדן שועה שכבש מהנקודה הלבנה במשחק יוצא מן הכלל שלו. הקבוצה מהבירה הבטיחה בכך את השתתפותה במוקדמות הקונפרנס ליג בעונה הבאה עם זכייתה בתואר.

על החגיגות העיבו פריצת אוהדי הקבוצה בסיום כשהם הקיפו את הבמה עליה העניקו מדליות לקראת הנפת הגביע, כשנשיא המדינה יצחק הרצוג, פונה מהבמה ומהאצטדיון כשהטקס בוטל בסופו של דבר.

יוסי אבוקסיס אמר על הכאוס בסיום: "אני מאוד מאוכזב ממה שהקהל עשה. הם נתנו הצגה הירואית והם אכזבו את כולנו במה שהם עשו. לא ראיתי דבר כזה בכדורגל הישראלי. מאוד כואב לנו שהקהל לא נתן לקיים את הטקס. יש להם חלק גדול בהיחלצות שלנו בליגה. אין פה היגיון אבל של לא לזכות בגביע. בכל זאת לא אנחנו עשינו משהו. צריך לשקול עונשים של רדיוסים ושל כסף. כמה שיש לי מילים טובות על מה שהם עשו העונה, ככה יש לי מילים קשות על מה שהיה. אם ייקחו את התואר מבית"ר ירושלים, אני גמרתי עם הכדורגל".

על הזכייה עצמה: "היה לנו קשה מאוד, עברנו עונה של סבל. התלבטתי אם להישאר או לא. אנשים אמרו לי יוסי אל תישאר. אמרתי אני חייב לנסות. בסוף ברק הגיע, ייצב את הקבוצה. אמרו שאין לנו סיכוי לשרוד, אבל אני שמח שבסוף השתלם הכול".

יוסי אבוקסיס, מאמן בית"ר ירושלים
יוסי אבוקסיס, מאמן בית"ר ירושלים | מאור אלקסלסי

ברק אברמוב הטיל את האחריות על ההתאחדות כשאמר: "רגשות שמחים, אבל מעורבים. הייתה קבוצה פה שזכתה בגביע אחרי 14 שנים. ברגע שזה קרה השמחה לקחה 45 דקות עד שהתחיל הטקס. זה מחדל מי שהכין את האירוע הזה. אני לא מצדיק מה שהם עשו, אבל יש חברת אבטחה שאחראית לזה – בואו, אי אפשר להאשים את בית"ר ירושלים בדבר כזה. זה משהו שלא צריך לדון עליו לגבי שלילית הגביע. אם בית"ר עושה משחק וקורה משהו בטדי אני זה שאשם, מי שעשה פה את האירוע זאת ההתאחדות לכדורגל. אני אוהב וחבר של שינו זוארץ, אבל המחדל הוא אך ורק שלהם, הם אשמים".

אברמוב הוסיף: "לא יודע מי כתב את התקנון, אבל זה לא בשליטתנו. הם ניהלו את האירוע, הם צריכים לתת את הדין על זה. שלא תהיה התאחדות לכדורגל אם הם לא יודעים להשתלט על קהל. כל קבוצה אחרת גם הייתה מקבלת פה קנסות על קנסות".

אוהדי בית"ר ירושלים, גמר גביע המדינה
כאוס מהול בשמחה. אוהדי בית"ר ירושלים | ברני ארדוב

אופיר קריאף על פריצת האוהדים: "מחכים להניף את הגביע. זאת התפרצות רגשות. מקווה שזה יסתיים מהר ונקווה להניף את זה. אנחנו לא צריכים לעשות סדר בבלאגן. יש אנשים שזאת העבודה שלהם".

על הזכייה בגביע: "באותה נקודה לפני שנה עמדתי פה ובכיתי אחרי הפסד, רציתי שמישהו יבוא וייקח את המועדון ויציל אותנו. אחרי החודשים האלה אנחנו במקום אחר לגמרי. יש לנו חדר הלבשה מדהים. אנחנו משפחה אחת עם ההנהלה והצוות המקצועי. עשינו משהו מטורף השנה. עם המון צניעות ועבודה קשה נצליח לחזור גם בעונה הבאה, יש אירופה בטדי. אם לא אזכה אחרי 14 שנים להניף גביע אני לא אשכח את זה".

על הקהל: "אמרתי במסע"ת שיש תחושה כמו בימים של פעם בבית"ר. הקהל מזוהה ומחובר. קיבלנו סטירות בתחילת השנה והקהל בא והמשיך לתמוך. מגיע לו לשמוח".

על הקשר עם אבוקסיס: "יוסי הוא לא פראייר. הוא ותיק במעמד הזה, זכייה שלישית שלו כמאמן. מגיע לו שאפו, הוא הכין אותנו מטורף. קבוצה שסיימה בפלייאוף התחתון והוא הצליח לשמור על שחקנים".