הגביע יישלל? "נבחן את המשמעויות התקנוניות ונחליט איך לפעול"

play
אוהדי בית"ר ירושלים, גמר גביע המדינה | ברני ארדוב
אוהדי בית"ר ירושלים פרצו למגרש, נשיא המדינה חולץ על ידי המשטרה 00:07

פריצת אוהדי בית"ר ירושלים לכר הדשא לא אפשרה את קיום הטקס, תקנון המשמעת קובע כי במקרה של פריצה המונית של אוהדים, "ישלל מהקבוצה התואר והוא יוענק לקבוצה שהתמודדה מולה". שינו זוארץ: "רגע מביך לכדורגל הישראלי, נפעל רק לפי התקנון. אקורד סיום לעונה מרובה אלימות"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

פארסה עצומה בסיום גמר גביע המדינה. בית"ר ירושלים זכתה בתואר לראשונה מאז 2009 עם 0:3 משכנע על מכבי נתניה, אך האירועים שהתרחשו עם שריקת הסיום העיבו על רגעים שהיו אמורים להיות קסומים מבחינת המועדון הירושלמי. אוהדי בית"ר פרצו לכר הדשא, ובעקבות כך כוחות האבטחה נאלצו לפנות את נשיא המדינה יצחק הרצוג. לאחר מכן, הודיע הכרוז באצטדיון בחיפה כי טקס הנפת הגביע בוטל.

מה שיכול להדאיג את בית"ר הוא סעיף הקיים בתקנון המשמעת של ההתאחדות לכדורגל, העוסקת בהתפרצות של קהל רב למגרש. "נעברה העבירה במסגרת משחק גביע, תורחק הקבוצה מהתחרות והניצחון יוענק לקבוצה היריבה, ואם זכתה בגביע ישללו ממנה התואר כמחזיקת גביע וכן כל הזכויות הספורטיביות והכלכליות הנובעות מהשתתפותה במשחק הגמר (למעט הכנסות ממכירת הכרטיסים) והגביע יוענק לקבוצה אשר התמודדה מולה במשחק הזה".

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים למגרש בגמר גביע המדינה
פארסת ענק. אוהדי בית"ר ירושלים פורצים לכר הדשא | מאור אלקסלסי

שינו זוארץ על האירועים בסיום: "אני רוצה להתנצל בפני כל אוהדי הכדורגל על מה שהיה פה היום. זה אקורד סיום לעונה שהייתה מרובת אלימות לצערי, לראות את הנשיא מוברח פה ולא מסוגל לתת לקבוצה המנצחת את הגביע אחרי כל כך הרבה שנים שרצו לשמוח, זה היה רגע מביך בכדורגל הישראלי. זה רגע מאוד מאוד לא נעים לכדורגל שלנו ובכלל למדינה".

על ההחלטה לא להעניק גביע: "אני חושב שזאת החלטה נכונה. ברגע שהנשיא היה צריך לצאת עם אבטחה עם המונים שסגרו עליו, וגם עם שר הספורט וראש עיריית ירושלים, אני חושב שאי אפשר להניף גביע ככה. אנחנו נבחן את המשמעויות התקנוניות ונחליט. אני לא משפטן, נפעל אך ורק על פי התקנון".

יו"ר ההתאחדות תקף: "אני חושב שכל אוהד צריך לחשוב טוב טוב. אנחנו צריכים לעשות בדק בית גם כאוהדי ספורט וגם כחברה. יש אחריות לקהל, לציבור. לדעת איך מתנהגים. לבוא ולתקוף נשיא שרק רוצה להביא לשחקנים להניף גביע זה רגע מביש".

יו"ר ההתאחדות יביא לדיון והצבעה בישיבת הנהלת ההתאחדות לכדורגל הקמת ועדת בדיקה חיצונית לבחינת אירועי גמר גביע המדינה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
יום חג לכדורגל הישראלי. הנשיא הרצוג עם יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ | מאור אלקסלסי

שר התרבות והספורט מיקי זוהר סיכם את אירועי גמר הגביע: "אני באופן אישי יודע דבר אחד – תופעת האלימות בספורט היא דבר שאני חייב למגר אותו. אמרתי את זה מהיום הראשון בתפקיד ואמשיך ולהילחם בזה. כולנו חייבים להיות מחויבים לזה – המשרד שלי, המשטרה, המערכת המשפטית, אוהדי הקבוצות השונות, ההתאחדות לכדורגל והתקשורת. כולם חייבים לשלב ידיים ולסיים את ההרס והתופעה הזאת שהורסת את הכדורגל הישראלי. אני חושב שהפעם יראו שהכוונות שלי רציניות ויבואו לכדי ביטוי. מניח שכבר מהשנה הבאה מי שיהיה אלים בספורט יבין שזה לא משתלם, זאת המשימה של כולנו אם אנחנו רוצים שהספורט בישראלי לא יהרס לחלוטין".

על אופציית שלילית הגביע לבית"ר: "קודם כל, הכל יכול להיות. אני מקווה שזה לא יקרה, אני לא הייתי רוצה שהערך הספורטיבי יפגע בגלל דבר כזה. זה עצוב מאוד, זה רע מאוד, זה פוגע מאוד בספורט שלנו וברצון להשקיע ולקדם את הספורט. אם לא יהיה שינוי משמעותי נמצא את עצמנו במצב שלא נדע לצאת ממנו בהמשך".

טקס ההנפה כאמור בוטל, ואם ההתאחדות הכן תחליט להעניש את בית"ר ירושלים בסעיף הנ"ל, היא עוד עשויה להעביר את התואר לסגנית, לפחות בינתיים, מכבי נתניה.

הבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת, צייצה ותייגה את ההתאחדות לכדורגל: "כאוס בסמי עופר. של מי האחריות השילוחית? שייגמר בשלום". בתגובה, המשתמש של ההתאחדות לכדורגל צרף תמונה של אלונה כחברת הנהלת ההתאחדות וכתב: "למקרה ששכחת".