מכבי יבנה חגגה על שפרעם, קרית שמונה והפועל רמת גן טיילו בגביע

play
התכבד בגול היפה במשחק. עומר בן שאנן | מערכת וואלה!, תומר יצחק
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 7.1 07:55

נציגת ליגה א' הלמה בעולה ללאומית עם 0:4 קליל. הקבוצה של שרצקי פירקה באותה תוצאה את בקה, ניצחון דרמטי ליפו ברעננה

(גודל טקסט)

סיבוב ז' של גביע המדינה יצא לדרך היום (שלישי) עם תשעה משחקים. עירוני קרית שמונה טיילה אצל בקה אל גרבייה וגם הפועל רמת גן חגגה אצל מחנה יהודה. אלא שההפתעה נפלה ביבנה, שם נציגת ליגה א' השפילה את שפרעם מהלאומית עם 0:3 גדול. מכבי קביליו יפו הכניעה את רעננה בתוספת הזמן.

חמישה משחקים נוספים יתקיימו ברביעי וסך הכול יעלו מהשלב הזה 14 קבוצות, שיצטרפו בהגרלת סיבוב ח' ל-14 קבוצות ליגת העל וכן בני יהודה, עירוני טבריה, הפועל אום אל פאחם והפועל כפר סבא שהעפילו אוטומטית. היום בצהריים כבר הבטיחו את מקומן בשלב הבא מכבי אחי נצרת ומ.ס. דימונה.

הפועל בקה אל גרבייה – עירוני קרית שמונה 4:0

מוליכת הלאומית איבדה יתרון ביום שישי, הפסידה 2:1 להפועל עכו וראתה את בני יהודה ועירוני טבריה משתוות אליה בקרב המשולש על הכרטיסים לליגת העל. אלא ששי ברדה לא רצה להיפרד מהגביע בשלב מוקדם ועשה זאת בקלות יתרה מול מוליכת ליגה א' צפון. מוחמד חטיב פתח את הסכר כבר בדקה השישית. יאיר מרדכי הכפיל עם פתיחת המחצית השנייה ואריאל שרצקי, נכדו של הבעלים, התכבד בשלישי. אור צבי חסין קינח בדקה ה-81.

עומר חורש מכבי יבנה
חגיגה יבנאית. עומר חורש | מערכת וואלה!, תומר יצחק

הפועל רעננה – מכבי יפו 2:1

המוליכה הנוכחית של ליגה א' צפון הגיעה למשחק הזה עם רצף של שישה ניצחונות ליגה ועוד אחד בגביע, ספגה במהלכם שער בודד ומקווה לחזור ללאומית בתום העונה, כשמי שאחראי להצלחה הוא המאמן אסי אלימלך, שהגיע בקיץ מבקה יחד עם כמה שחקנים שהצליחו איתו בעונה שעברה. מכבי יפו, שנמצאת ברצף מרשים של ארבעה ניצחונות חוץ על האפס בלאומית ולא הפסידה מאז החזרה מפגרת המלחמה התקשתה ללא ג'ון אוגו ומתן בית יעקב אך עלתה ליתרון משער של דניאל מאיה בדקה ה-49. אחמד רביע השווה (70) והלחיץ מאוד את היפואים, אבל רונן פרץ הכריע בדקה ה-90 עם שער יפהפה מהאוויר.

סקציה נס ציונה – מ.ס. כפר קאסם 1:1 (4:5 לכפר קאסם בפנדלים)

יובל נעים הגיע לנס ציונה אחרי ההפסד 2:0 בפתח תקוה למ.ס. כפר קאסם, ובינתיים רשם שני הפסדים שהותירו את הקבוצה מתחת לקו האדום בלאומית. לאורחת שש נקודות יותר ואת ניצחון החוץ היחיד שלה העונה בליגה רשמה באצטדיון בנס ציונה (0:1 על מכבי יפו). המארחים פתחו טוב יותר ועלו ליתרון משער של אמיר עגייב (49), אבל ספגו שער הזוי כעבור שתי דקו מרגלי פאדי נג'אר (51) אחרי קומדיית טעויות של ההגנה ובעיקר השוער המחליף רועי כהן. המשחק נכנס להארכה שלא הניבה שערים ובדו קרב הפנדלים ניר אברג'יל הכריע עם צ'יפ בקור רוח לרשת.

גידי קאניוק, קשר הפועל רמת גן
הפועל רמת גן תחזור לכבוש בחוץ? גידי קאניוק | קובי אליהו

הפועל מחנה יהודה – הפועל רמת גן 5:0

הקבוצה מהשכונה בפתח תקוה שידעה ימים יפים בליגה הבכירה בשנות ה-60' ואף הגיעה לחצי גמר גביע המדינה ב-1967, חזרה לפעילות רק בשבוע שעבר ועדיין לא ניצחה העונה בליגה ב' דרום א' (שלוש תוצאות תיקו ושני הפסדים). הפועל רמת גן, היחידה עד כה שזכתה בגביע בעודה משחקת בליגת המשנה (ב-2003; זכתה שוב ב-2013 כשירדה מליגת העל), שברה במגרש במחנה יהודה רצף של שישה משחקי חוץ ללא שער עם ניצחון קליל ועלייה קלה. מור פדידה פתח (19), הראל שאשא הכפיל (20) ופדידה הוסיף עוד אחד בדקה ה-56. שער עצמי של יניב מורדוב העניק לאורחים 0:4 קליל ולירן אלמליח קינח (81).

מכבי יבנה – איחוד בני שפרעם 0:4

אחרי הניצחון המפתיע על בני יהודה בבלומפילד וה-1:1 בראשון לציון שהציבו אותה במקום ה-14 בלאומית המוליך למבחנים, בני שפרעם התבזתה במגרשה של מכבי יבנה, שתקועה כבר שמונה עונות בליגה א' דרום ואחרי ניצחון בודד בחמשת המחזורים מאז החזרה מהפגרה הכפויה, אבל נתנה הצגה מול נציגת הלאומית עם התוצאה הכי מפתיעה של הערב. המאמן דורון ממן סיים את תפקידו בראשון בבוקר אחרי עימות עם האוהדים שכלל תנועה מגונה בתיקו במודיעין ואז יכולת רעה בהפסד הביתי 4:2 לעירוני אשדוד ולכן המאמן הקודם יוסי זוזוט, שמשמש כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער, עמד על הקווים וראה הצגה מקבוצתו. כבר בדקה הראשונה יוסף טוואבה ניצל הדיפה אומללה של השוער המחליף של שפרעם ודחק מקרוב פנימה. עומר בן שאנן הכפיל את התוצאה אחרי חצי שעה של משחק עם בעיטה יפה מקצה הרחבה והעומר הנוסף, לקאו, הרשית את השלישי (60) ונתן את האות לחגיגות ביציעים, כשניב מזרחי קינח בפנדל בתוספת הזמן.

עומר בן שאנן מכבי יבנה
התכבד בגול היפה במשחק. עומר בן שאנן | מערכת וואלה!, תומר יצחק

בית"ר נורדיה ירושלים – הפועל ראשון לציון 2:0

אלדד שביט התחיל את דרכו כמאמן הפועל ראשון לציון עם הפסד ותיקו, וניצל את ההזדמנות להשיג את ניצחון הבכורה בעמק הארזים. נורדיה, שנמצאת בתחתית ליגה א' דרום בעקבות רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון, כשבארבעת האחרונים אפילו לא כבשה, לא עשתה זאת גם מול ראשון, שנהנתה משער של נס זמיר הוותיק שתי דקות לפני ההפסקה. זמיר שבר בצורת של שנתיים עם השער הזה ועל הדרך העלה את קבוצתו לשלב הבא, כאשר משה סמל הכפיל בתוספת הזמן מבישול של יובל ששון.

הפועל נוף הגליל – הפועל עכו 1:2

לפני כחודש הפסידה הפועל עכו 3:1 בבית להפועל נוף הגליל וירדה למקום האחרון בלאומית עם ניצחון בודד, אבל מאז רשמה חמישה משחקים ללא הפסד, כולל רצף פעיל של שלושה ניצחונות וקפצה עד למקום התשיעי. נוף הגליל הגיעה למשחק הזה בכושר לא טוב, אבל התנחמה עם ניצחון דרמטי ומתוק בגביע. ג'ניה ברקמן הוותיק כבש ראשון למארחים (43) אבל ניר דרורי השווה מיד (45). השוויון הזה נשמר עד הדקה ה-90 שבה סמיר פרהוד, בנו של חנא פרהוד, הפעיל מבערים באגף השמאלי, עקף את השומר האיטי שלו ונעצר רק ברשת.

משחקים נוספים:

מ.ס. טירת כרמל – מכבי אחי נצרת 1:0

בית"ר נהריה – מ.ס. דימונה 6:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי