בני לם: "אין סיבה להסתנוור. ביום שני זה משחק העונה שלנו"

play
בני לם | קובי אליהו
מירוץ האליפות תלוי במכבי חיפה יותר מאשר במכבי תל אביב? 13:50

אחרי העלייה לרבע הגמר, מאמן הפועל פתח תקוה עם הפנים להפועל תל אביב: "הישארות חשובה יותר מהגביע". עומר פרץ: "מדפדף את המשחק הזה, הסיוט נגמר"

(גודל טקסט)

הפועל פתח תקוה הצטרפה הערב (חמישי) למכבי חיפה, מכבי תל אביב, הפועל באר שבע ומוליכת הלאומית עירוני קרית שמונה ברבע גמר הגביע, אחרי שהביסה 0:4 בבלומפילד את בני יהודה. נועלת טבלת ליגת העל לא ניצחה את הכתומים במשחק חוץ מאז נובמבר 2002, אבל הפעם ניצלה יתרון מספרי החל מהדקה ה-15 ותהיה בין שמונה הגדולות של הגביע זו השנה השנייה ברציפות. ניקו אנטוניץ' (54), אבי ריקן (74), אופק אושר (79) ועצמי של האקס ספיר איטח (87) סידרו ניצחון בכורה לבני לם.

המאמן המנצח סיכם: "אני מחכה כל הזמן לניצחונות, תמיד רוצה לנצח. זה משחק שלישי שלי – היה לי הפסד, תיקו וניצחון. אמרתי בריינה שזה אולי לא הרבה מבחינת הנקודה, אבל הוסיף ביטחון עצמי לקראת היום ועכשיו גם למשחק העונה שלנו ביום שני, שאם ננצח נוכל לחזור לליגה. אמרו לי שזה כבר שתי רביעיות בגביע, אבל לטעמי אין סיבה להסתנוור. אני מרוצה מהניצחון היום ומהלחץ שהפעילו השחקנים, הרגשתי שהם רצו יותר. לא עשיתי רוטציה, יש בקאדר הרבה שחקנים באותה רמה. אין יותר מדי שוברי שוויון, מי שנמצא בתקופה טובה הוא זה שישחק. נחמד, עלינו, אבל העיקר זה יום שני. אני מצפה שהאצטדיון יהיה מפוצץ. מעדיף להישאר בליגה על פני זכייה בגביע".

בני לם מאמן הפועל פתח תקוה
ניצחון בכורה. בני לם | קובי אליהו

אבי ריקן, כובש השער השני: "עברה תקופה לא פשוטה, ניסינו למצוא את עצמנו. אחרי ה-7 באוקטובר היה לנו קשה לחזור, היו חילופי שחקנים ודברים השתנו. חיכיתי הרבה זמן לחגוג על המגרש, עכשיו נבוא לליגה כדי להראות שיש פה קבוצה יותר טובה ממה שראו עד עכשיו. אנחנו מאמינים שנוכל לקחת את היכולת הזו גם לליגה. בני איתנו בשבועיים האחרונים ואנחנו מנסים לייצר קבוצה קצת יותר חזקה וקשה. התבדינו בתחילת העונה מול קבוצות התחתית וכולם יודעים עד כמה חשוב המשחק בשני. אני מאמין שאפשר לחזור לליגה, ניצחון אחד ייתן לנו ביטחון. אמונה כבר יש, עכשיו צריך את הנקודות".

על הגביע: "תמיד כיף לעבור שלב. כל הגרלה שתבוא, נקבל בברכה. זה מפעל מרגש, בתוך אחד שזכה גם בארץ וגם בחו"ל. זה אף פעם לא דומה למשחק ליגה, לכל משחק בגביע יש אופי אחר. אנחנו רוצים להיות חלק מהמפעל הזה כמה שיותר".

אבי ריקן שחקן הפועל פתח תקוה חוגג שער
עוד ריקוד לאוסף. אבי ריקן | קובי אליהו

עומר פרץ, מאמן בני יהודה: "נראינו לא טוב, משחק נורא ואיום. הסיוט נגמר. נלחצנו לאחור אחרי האדום וניסינו מדי פעם לצאת להתקפה, אבל זה היה רחוק מאוד מהקבוצה שלנו השנה. יש לנו שלושה ימים כדי להתעשת ולהגיע באנרגיה חדשה לליגה. האדום שינה את המשחק ודחף אותנו לאחור בצורה קיצונית. זה גמר אותנו סופית, סבלנו במגרש. אני מדפדף את המשחק הזה, אפילו לא אראה וידאו שלו".

מוטי ברשצקי: "האדום טרף את הקלפים. התחלנו כמו שצריך ובאנו במטרה לנצח, אבל קצת קשה להיות משחק שלם ב-10 שחקנים. הגול הראשון שבר אותנו. היו דברים מאז ומעולם, חשבנו שאפשר לעשות משהו במחצית ועד הכדור הנייח הם לא הגיעו למצב מסוכן. בסדר, נתרכז בליגה. שם זה סיפור אחר, זו המטרה העיקרית שלנו העונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי