הפועל נוף הגליל עלתה לרבע גמר הגביע לראשונה מאז 2012

play
נבו שדו שחקן הפועל נוף הגליל | אריאל שלום
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 4.3 07:16

נבו שדו חגג צמד (9 ו-54) בעזרת השוער גליקליך, גם סלאח חוסיין (44) כבש ב-1:3 של המארחת, שקלקלה לטסלפפה את הבכורה המחודשת כמאמן הפועל ראשון לציון. שלושה שערים נפסלו לאורחת

(גודל טקסט)

הפועל נוף הגליל היא הנציגה השנייה של הליגה הלאומית ברבע גמר גביע המדינה לעונת 2023/24. המדורגת חמישית בליגת המשנה ניצחה הערב (שלישי) 1:3 באצטדיון גרין את הפועל ראשון לציון, שכשלה בבכורה המחודשת של עופר טסלפפה כמאמנה ותחזור להתמקד במאבקי ההישרדות בליגה. מבחינת נוף הגליל מדובר בהישג השיא בגביע, 12 שנה אחרי ההופעה הקודמת ברבע הגמר (הפסד 2:0 למכבי חיפה ב-2011/12) והיא מצטרפת בשלב שמונה האחרונות לעירוני קרית שמונה, מוליכת הלאומית. פרט אליהן, כל שש הנוספות בהגרלה יהיו קבוצות ליגת העל.

האחרונה שהצליחה לנצח את נוף הגליל בגרין הייתה הפועל ראשון לציון, אבל הכובשים מאותו 0:2 לפני כחודשיים וחצי עזבו בינואר (אוהד אלמגור ואורי זוהר) וגם המבשל משה סמל נעדר בגלל כרטיסים צהובים. טסלפפה הציב בין הקורות את ליאור גליקליך הצעיר, שלא עמד באתגר ושגה קשות כדי לאפשר לנבו שדו לכבוש צמד. גם סלאח חוסיין שחזר מהרחקה הבקיע לזכות המארחת ששלטה באופן ברוב שלבי המשחק ולא נבהלה גם משוויון זמני של יואב תומר בדקה ה-23. ראשון לציון ניסתה לחזור והגיעה למצבים, אבל בלאומית לא רגילים ל-VAR שהוביל לפסילת שלושה שערים של הכתומים.

נבו שדו שחקן הפועל נוף הגליל
נבו שדו שחקן הפועל נוף הגליל | אריאל שלום

הרכבים

הפועל נוף הגליל: תומר ליטבינוב, סלאח חוסיין (בשאר מחאג'נה, 70), סידיקי ג'ווארה, ג'ניה ברקמן, קווין ריינשטיין, נבו שדו, שי מוסינקו (בן מיזן, 80), לאון סבר, אופיר מזרחי (דולב אזולאי, 70), ג'ובייר בושנאק (ג'וליאן שלופה, 46), סמיר פרהוד.

הפועל ראשון לציון: ליאור גליקליך, מור עדרי, רועי זריהן, עמית מוסרי, קויה מבאה, גיפט אמפנדה, אילון אלימלך, עדן דהן (וובה בראון, 46), אוראל באייה (בראניי קבאלה, 65), יואב תומר (יובל ששון, 77), אמיר אלטורי.

מהלך המשחק

דקה 9: גול! פרהוד פרץ מצד ימין והעביר רוחב, מזרחי פתח רגליים והכדור הגיע לשדו, שהעביר לרגל ימין ובעט כדור חלש שחמק מידיו של גליקליך והתגלגל אל הקורה ופנימה. 0:1 להפועל נוף הגליל.

דקה 12: כמעט השני של המארחת, אבל הנגיחה של מזרחי החופשי חמקה ליד הקורה.

דקה 20: עוד התקפה טובה של נוף הגליל, הפעם שדו בעט בשמאל מ-20 מטרים והחטיא במעט את המסגרת.

דקה 22: הנעת כדור מהירה של נוף הגליל הסתיימה עם הכנה של מזרחי שמאלה לשדו החופשי, שבעט חזק ומעל השער אל מול גליקליך שיצא לעברו.

דקה 23: גול! בניגוד מוחלט למהלך המשחק, הגיע השוויון. עדרי הרים מימין, השוער ליטבינוב יצא והחליק ותומר נותר חופשי כדי לנגוח פנימה את ה-1:1 של הפועל ראשון לציון.

דקה 42: אלימלך ניסה להפתיע עם כדור מסובב מקצה הרחבה בצד שמאל, ליטבינוב קלט. מנגד, חוסיין חתך מצד ימין ובעט בשמאל לידיו של גליקליך.

דקה 44: גול! שדו הרים מצד שמאל, חוסיין בעט מהאוויר ונעצר אצל גליקליך, והריבאונד הגיע לפרהוד שבעט על חוסיין וממנו פנימה. 1:2 להפועל נוף הגליל.

דקה 54: גול! מוסינקו שלח את שדו בשמאל, שחקן הכנף בעט לא חזק מדי, אבל הכדור חמק בין ידיו ובין רגליו של גליקליך. 1:3 להפועל נוף הגליל.

דקה 63: שדו הכין למוסינקו שבעט מ-17 מטרים, גליקליך השתטח והדף לקרן, אחריה סבר נותר פנוי ברחבה ובעט מעל השער.

דקה 67: הפועל ראשון לציון חשבה שצימקה, אבל השער נפסל. מבאה השאיר בצד שמאל לאלטורי שהעביר רוחב חזק, אלימלך הגיח מאחור ונגח פנימה כדי לצמק, אך ב-VAR נקבע כי מבאה היה בנבדל בתחילת המהלך. עדיין 1:3.

דקה 86: עוד שער פסול. בראון המחליף פספס פעם אחת ובניסיון שני שלח שפיץ לחיבורים מ-14 מטרים וחשב שהקטין עבור הפועל ראשון לציון, אבל שוב ה-VAR התערב והתוצאה נותרה בעינה.

דקה 90+2: פרהוד חטף כדור לזריהן ונכנס לרחבה כדי לכבוש את הרביעי של המארחת, אבל בעט החוצה.

דקה 90+5: שער שלישי נפסל לראשון לציון ובפעם השנייה שזה קורה לאלימך, הפעם כי הכדור עבר לפני כן את הקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי