ברדה הודה: "גירדנו ניצחון". לם: "השופטים לוקחים אותנו בקלות"

play
מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה | דני מרון
צפו: ויטור ומרציאנו הצילו את הפועל באר שבע, שניצחה את הפועל פ"ת בגביע 03:05

בבאר שבע יודעים שהיכולת ב-0:1 ברבע הגמר לא תספיק להמשך: "היה לנו מזל". מאמן הפועל פתח תקוה: "חסר לנו הגרוש ללירה". עידן ורד התייחס לעתידו

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע שמרה על סיכוי לסיים את עונת 2023/24, הודות לניצחון 0:1 אצל הפועל פתח תקוה הערב (רביעי) ברבע גמר גביע המדינה. הלדר לופס הבקיע את השער היחיד במשחק בבעיטת עונשין מדויקת מ-11 מטרים, בן ארצו הפורטוגלי מיגל ויטור רשם הצלה מקו השער ואופיר מרציאנו סיפק הדיפה קריטית בתוספת הזמן של המחצית השנייה, ובשורה התחתונה אליניב ברדה ושחקניו יקחו מהמשחק הזה את התוצאה – אבל לא את היכולת. הפועל פתח תקוה תתרכז במאבקי ההישרדות בליגת העל.

ברדה סיכם את הניצחון הדחוק: "בגביע צריך לעבור שלב. הגענו מוכנים מנטלית, גם אם הכדורגל לא היה מספיק טוב מול יריבה חזקה שנלחמה מצוין. אפשר לומר שהיה לנו מזל, אבל גם לנו היו החמצות מסמרות שיער. גירדנו ניצחון, עברנו שלב וכמובן שיכולת כזו לא תספיק לנו בהמשך, אבל נשמח היום וממחר נתחיל לחשוב על בני ריינה".

רותם חטואל, הפועל באר שבע
כולם תפסו את הראש אחרי ההחמצה, לא רק הוא. רותם חטואל | דני מרון

רותם חטואל היה חתום על ההחמצה מסמרת השיער שברדה הזכיר, והמאמן התייחס לכך: "מאוד אהבתי שהוא לחץ את השוער, אבל מבאס אותי שדקה לפני כן בהגנה הוא לא הצליח לשמור על הכדור. את מה שיש לרותם אני לא אלמד אותו, הוא שחקן מצוין גם אם היום זה לא נכנס. חשובה לי מאוד העירנות בחלק האחורי".

לסיום הוסיף על מפעל הגביע: "זה מפעל שחשוב לכל קבוצה. הפועל באר שבע בכל עונה מסמנת את הגביע כמטרה וכמובן שאנחנו רוצים להיות שם, בשנה שעברה לקחתי מאוד קשה את ההדחה בסיבוב הראשון. אנחנו שלב לפני הגמר, אבל יש לנו עוד משחקים ואנחנו יודעים שיכולת כזו לא תספיק".

מרציאנו, שאיבד בשלב מוקדם של העונה את המקום בהרכב הראשון, פתח הערב וסיפק כאמור הדיפה קריטית, אמר: "זו עונה עם הרבה רגעים קשים ומאתגרים מאשר שמחים, ולכן זה רגע שאקח אותו. אם להיות כן, לא קל לי כי הייתי בחו"ל במועדון שהיה לי בו טוב והגעתי כדי לשחק, אבל קרו דברים – חלק באשמתי וחלק לא, ניה עושה עבודה טובה מאוד ואני אנסה להוכיח את עצמי בכל פעם שאקבל הזדמנות".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
היכולת מחייבת שיפור, התוצאה בהחלט מספקת. הפועל באר שבע חוגגת בסיום | דני מרון

בני לם סיפר מהצד המאוכזב: "אני לא אוהב לדבר על קבוצות אחרות, אבל השוער שלי לא נגע בכדור לדעתי – בעיטה אחת שהיא פנדל. גם השופטים וה-VAR לוקחים אותנו בקלות. אצלנו בודקים ותוך שנייה אין כלום, אצל קבוצות אחרות לוקחים את הזמן. גם עכשיו השוער משך שלוש דקות, איך שש דקות תוספת הזמן? אני לא מבין למה, כי זו הפועל פתח תקוה? חסר לנו הגרוש לליגה, אפילו הכדור של גוזלן לא נכנס".

על החזרה למאבקי התחתית: "אנחנו מודעים למצבנו. אנחנו נכין את הקבוצה נכון להפועל תל אביב. לא לקחתי את הליגה בחשבון היום".

מאמן הפועל פתח תקוה בני לם
הפועל פתח תקוה ממשיכה לשקוע. בני לם | דני מרון

עידן ורד, שביצע את העבירה אשר העניקה לבאר שבע את האפשרות לכבוש בפנדל: "זה מתסכל מאוד, כי הם הובילו מפנדל שלי ואני מפה מבקש סליחה מהחבר'ה ומהקהל. אנחנו בהרבה משחקים עושים לחץ גבוה, אנחנו נמצאים במשחק ומגיעים ל-10 מצבים, אבל הכדור לא רוצה להיכנס. זה מאוד מוזר, זו עונה קשה וכואב לנו, אבל לפנינו משחק על כל העונה וכל עוד יש סיכוי ותקווה אנחנו נהיה שם".

קשר הפועל פתח תקוה דיבר גם על עתידו: "אני חווה עונה טובה ברמה האישית והחיבור שלי פה הוא טוב מאוד. אני מאושר כאן בשנה וחצי שלי ואפילו שיש לי הצעות כבר עכשיו, קודם כל אתן את הזכות למועדון הזה שקיבל אותי וגם אם נרד חלילה אשאר פה אלא אם יש משהו שאני לא יודע עליו. כיף לי פה, זה מועדון נדיר שהכל בו בעלייה ולצערי רק אנחנו עושים השנה הכל הפוך, לא המאמנים ולא ההנהלה אלא מי שעל כר הדשא. בשבת הבאה נגד הפועל תל אביב יש לנו צ'אנס לשנות את כל העונה הזו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי