טיפת מזל: הפועל תל אביב עלתה לרבע הגמר אחרי 1:3 על נתניה

האדומים לא הרשימו, אך עלו לשלב הבא בגביע המדינה בזכות המחליפים וקצת מזל. אלטמן (46) כבש ראשון מפנדל מפוקפק, גורי (74) איזן זמנית, וייר (83) כבש שער עצמי אומלל, כהן סגר את הסיפור בדקה ה-95

(גודל טקסט)

רגע לפני סיום העונה הסדירה, הפועל תל אביב עלתה הערב (שלישי) לרבע גמר גביע המדינה אחרי ניצחון חוץ גדול על מכבי נתניה. למרות יכולת לא מרשימה, האדומים השיגו ניצחון שני בשבועיים וחצי על היהלומים, גם אז בזכות שער עצמי. לראשונה העונה, הקבוצה של ניר קלינגר כבשה שלושה שערים במשחק נגד קבוצה מליגת העל.

האדומים הגיעו למשחק אחרי ההפסד המאכזב לבני סכנין עם הרכב חסר, ולמרות מחצית ראשונה לא מרשימה, הצליחו לעלות בשיניים לשלב הבא. לאחר מחצית ראשונה בשליטה מוחלטת של המארחת, ניר קלינגר זרק למגרש את עומרי אלטמן במקום שי אליאס שנפצע, ודקה לאחר מכן, הגיע התגמול.

עומרי אלטמן חוגג. הביא את השינוי | ברני ארדוב

הקפטן של האדומים סחט פנדל מפוקפק מאלמוג כהן, ניגש לנקודה הלבנה בקור רוח וכבש את הראשון. 0:1 להפועל תל אביב. היתרון החזיק פחות מחצי שעה, ואז, המחליף של ריימונד אטוולד, פרננדו גורי התרומם נהדר להרמה של איילון ירושלמי והשווה את התוצאה ל-1:1 בדקה ה-74.

המשחק היה נראה בדרך הבטוחה להארכה, אך בדקה ה-83, דווקא לאחר כדור חופשי מסוכן של בנדה, האדומים יצאו למתפרצת, דורון ליידנר הרים כדור מצד שמאל, עידו וייר ניסה להרחיק אך בטעות דחף את הכדור לרשת של כרמי וכבש שער עצמי אומלל. 2:1 להפועל תל אביב!

אטוולד הורה לכל השחקנים לעלות להתקפה, ובדקה ה-95, רגע לפני שריקת הסיום, אלטמן ולידור כהן יצאו למתפרצת ונשארו מול וייר וכרמי. הקפטן העביר כדור רוחב לכהן, שזרק את וייר בקלות ובעט את הכדור לרשת חשופה. 1:3 להפועל תל אביב בסיום בדרך לרבע גמר גביע המדינה.

עם המומנטום של הניצחון, הפועל תל אביב תפגוש ביום שבת את היריבה העירונית השנואה, מכבי תל אביב בדרבי הלוהט. מנגד, מכבי נתניה תלחם על מקום בפלייאוף העליון נגד מכבי חיפה.

פרננדו גורי , קוואן פרייטר , לאמק בנדה | ברני ארדוב

מהלך המשחק

לעיני 300 אוהדים, יגאל פריד הוציא את המשחק בנתניה לדרך. הזדמנות ראשונה בדקה השנייה לנתניה. חן עזרא העביר כדור גובה מושלם לרחבה, בנדה היה יכול לכבוש בקלות אך פספס את הכדור. הזדמנות ענקית לנתניה. בדקה החמישית, עוד מצב מצויין לנתניה. כדור חוץ ארוך מגיע לפרייטר, שמתרומם לנגיחה ומוריד כדור מצוין עם הראש לקניקובסקי. הקשר ניסה לבעוט מהאוויר אך הכדור לא 'התלבש' על הרגל, פגע בקולו ויצא לקרן.

רבע שעה של כדורגל מאחורינו – שליטה מוחלטת של המארחת. השחקנים של קלינגר פשוט מתבטלים על הדשא.

שיר צדק | ברני ארדוב

חצי שעה של כדורגל מאחורינו, קצב המשחק נרגע בדקות האחרונות. בדקה ה-35, הגיע המצב הגדול ביותר במחצית הראשונה. לאמיק בנדה, שהחליף אגף עם עזרא, הרים כדור מסובב אדיר מאגף שמאל, כדור שהפתיע את כולם ונעצר רק בקורה! קניקובסקי היה על קצה הרחבה והגיע לריבאונד, שחרר בעיטה חזקה אך הכדור נהדף. פספוס ענק לנתניה.

שתי דקות לאחר מכן, עוד פספוס ענק לצהובים-שחורים. פרייטר העביר כדור רוחב פשוט אדיר והשאיר את בנדה פנוי לחלוטין מול שטקוס, אך הקיצוני התמהמה עם הכדור והוציא בעיטה מסורבלת. נתניה לא מנצלת את ההזדמנויות שלה, ועלולה להצטער על כך בהמשך. 0:0 בסיום המחצית הראשונה

ריימונד אטוולד | ברני ארדוב

מחצית שנייה

עומרי אלטמן נכנס בתחילת המחצית במקומו של שי אליאס, ואחרי דקה, כבר הגיע השינוי. ליידנר הרים כדור מצד שמאל, גיל יצחק הוריד את הכדור בנגיחה ואלטמן בעט מעל השער, אך השופט ראה מגע של אלמוג כהן שרק והצביע על הנקודה הלבנה. פנדל להפועל תל אביב! אלטמן ניגש לנקודה הלבנה, ועם הרבה קור רוח שולח בעיטה שטוחה לפינה הימנית, 0:1 להפועל תל אביב! שער רביעי העונה לאלטמן מהנקודה הלבנה.

עומרי אלטמן , אושר דוידה | ברני ארדוב

נתניה עצבנית והמומה בדקות שאחרי השער. אלמוג כהן הוחלף בקיליאן ואן דר קאפ, הפועל תל אביב מפעילה לחץ ומגיעה למצבים. בדקה ה-60, כדור קרן מסוכן הסתובב ברחבה של נתניה והגיע לעמנואל בואטנג, ששחרר בעיטה אדירה שפספסה בסנטימטרים את המשקוף. אטלווד ערך חילוף כפול נוסף, קניקובסקי וצדק ירדו לספסל, גורי וגנדלמן תפסו את מקומם.

בדקה ה-74, עברה מכוערת של גיל יצחק על הבלם ההולנדי והשופט שולף את הכרטיס הצהוב. איילון ירושלמי ניגש לכדור החופשי וסובב הרמה נפלאה, פרננדו גורי המחליף התרומם מעל ההגנה של הפועל תל אביב ונגח נפלא לפינה השמאלית הרחוקה, הכדור פגע בקורה ונכנס לרשת. 1:1! נתניה חוזרת למשחק.

פרננד גורי | ברני ארדוב

בדקה ה-81, כדור חופשי מדהים של בנדה הרעיד את הקורה, ומהצד השני, הפועל תל אביב יצאה למתפרצת. ליידנר הרים כדור מצד שמאל, עידו וייר ניסה להרחיק אך דחף את הכדור לרשת של כרמי. שער עצמי אומלל למגן, 1:2 להפועל תל אביב!

בדקה ה-88, דן עזריה נפצע בכתף והשאיר את האדומים בעשרה שחקנים. נתניה יצאה עם כל הכלים להתקפה, ובדקה ה-93, האדומים יצאו למתפרצת אחרי הפקרות בהגנת נתניה, אלטמן וכהן נשארו מול וייר וכרמי, הקפטן נותר באחד על אחד מול השוער, העביר כדור רוחב ללידור כהן שזרק בקלות את המגן ובעט לשער ריק. 1:3 להפועל תל אביב בסיום, האדומים עולים לרבע הגמר!

נגד מכבי נתניה | ברני ארדוב

הרכבים

מכבי נתניה: רז כרמי, עידו וייר, שיר צדק (עומרי גנדלמן), אלמוג כהן (קיליאן ואן דר קאפ), זלאטן שחוביץ', איילון ירושלמי, אלעד שחף, גבי קניקובסקי (פרננדו גורי), חן עזרא, לאמק בנדה, קוואן פרייטר.

הפועל תל אביב: ארנסטס שטקוס, ניב סרדל, סיאנדה קולו, איאד אבו עביד, דורון ליידנר, שי אייזן, עמנואל בואטנג, שי אליאס (עומרי אלטמן, 46), רז שטיין, גיל יצחק , אושר דוידה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי