עמיר נוסבאום: "יכולים לעבור את הפועל ת"א. רוצה ללכת בדרך של ברק בכר"

אחרי ה-0:4 המדהים על סכנין, מאמן בית"ר ת"א/בת ים התראיין ל-103FM והתייחס להגרלה בחצי גמר הגביע. וגם: היחסים עם מאמן חיפה, האם קיבל הוראה לא לעלות ליגה, ההנחיות ממכבי ת"א והמינוי המסתמן לקריית שמונה

(גודל טקסט)

מדהים מה שעשתה אתמול (רביעי) בית"ר תל אביב/בת ים. הקבוצה מהליגה הלאומית עלתה לחצי גמר גביע המדינה, אבל לא רק עצם ההישג מדהים, אלא הדרך. הקבוצה רשמה 0:4 יוצא דופן על בני סכנין, תוך הצגת כדורגל ברמה גבוהה מאוד, ובכלל לא היה ברור מי משחקת בליגת העל ומי בליגת המשנה.

הגרלת חצי גמר הגביע היום סידרה לבית"ר ת"א/בת ים מפגש מול הפועל תל אביב בבלומפילד, אשר ייערך בין ה-11 ל-13 במאי, ובמועדון חולמים בגדול, כיאה לסינדרלה, אבל הקבוצה הזו היא אפילו הרבה יותר מסינדרלה. המנצח על החגיגה הוא המאמן, עמיר נוסבאום, שצפוי בעונה הבאה לעמוד על הקווים של קריית שמונה בליגת העל.

נוסבאום התראיין לתכנית הספורט של 103FM והתייחס להגרלה מול הפועל ת"א בחצי הגמר: "להגיד שהפועל ת"א היא חלשה זה קצת מצחיק. זה גביע, במעמדים כאלו יש הרבה אלמנטים שיכולים להשפיע לכאן או לכאן וזה הרבה תלוי ביום נתון. אני מאמין שאנחנו יכולים לעבור את הפועל ת"א ולהגיע לגמר".

שחקני בית"ר תל אביב בת ים חוגגים | אודי ציטיאט

מה יקרה אם הקבוצה תעלה לגמר ותפגוש את קבוצת האם, מכבי תל אביב: "לא יכולה להיות שום הנחיה, בוודאות ננסה לנצח אותם אם נעלה לגמר. הלוואי שנגיע לסיטואציה הזו. יש לנו משוכה מאוד גבוהה וקשה בחצי הגמר, אבל זה משהו אפשרי. אנחנו מאמינים שאפשר לעשות את זה, וגם למכבי ת"א יש משוכה מאוד קשה בהנחה שזו תהיה מכבי חיפה ולא הפועל עפולה".

האם היה מעדיף לפגוש את מכבי חיפה בגמר הגביע ולא מכבי ת"א בגלל שהיא קבוצת האם: "אם נעלה שלב, המטרה שלנו תהיה לקחת גביע ולא משנה על חשבון מי זה יהיה".

מה פחות עבד העונה בליגה ביחס להצלחה המסחררת בגביע: "הייתה לנו תקופה פחות טובה. נאבקנו על הסיכוי לדגדג את המקום השני ולהיות חזק במאבק העלייה. נכנסנו לתקופה קצת פחות טובה עם טיפה פציעות ושמה קצת פקששנו".

עמיר נוסבאום | אודי ציטיאט

האם הוא קיבל הוראה לא לעלות ליגה: "השאלה הזו חוזרת לא מעט פעמים, ואני גם שמח, כי באיזשהו מקום הצגנו כדורגל מאוד חיובי וטוב ואנשים הרגישו שזה הזמן שלנו. גם השנה הליגה הייתה מאוד שוויונית, שאין בה עולה ידועה מראש. הייתה הזדמנות אדירה ללא מעט קבוצות העונה לעלות, אבל עוד פעם, אנחנו קבוצה צעירה עם ילדים בני 19 ויש המון עליות וירידות. לכל מי שחשב שאנחנו לא רוצים לעלות ליגה – מאוד רצינו והבעלים ליאור שחטר כל הזמן אמר שאפשר לעשות את זה. באמת ניסינו, אבל היו רגעים במשחקים חשובים שלא הצלחנו לנצח".

קבלת ההנחיות ממכבי ת"א והפיקוח של פטריק ואן לוון: "יש מסגרת כלשהי ויש פיקוח. זה מאוד מבורך, זו פלטפורמה אדירה שהילדים האלה מקבלים ממכבי ת"א. מכבי רוצה לדעת שהילדים שלה בידיים טובות ושהם עושים דרך נכונה כדי לתת להם סיכוי אמיתי להתפתח כשחקנים וביום מן הימים להגיע גם לקבוצה הבוגרת. לכל מאמן זה מבורך שתהיה לו מסגרת כלשהי. אני לא אגיד שכרגע הוא המנהל המקצועי, אבל אני חושב שלכל מאמן טוב שיהיה מנהל מקצועי כדי שיהיה לו עם מי להתייעץ ולקבל עצות. מתחילת שנה יש סגל שהוא פחות או יותר ידוע ויש שפצורים בעמדות מסוימות שצריך לחזק. זה אתגר".

האם מפריע לו שקובעים לו את הסגל ואין לו יותר מדי מרחב תמרון כמאמן: "אם נתייחס לגבי הסגל הקיים, אין הרבה מרחב תמרון, אבל יחד עם זאת מתוך הסגל כמובן שאני צריך לבחור ולעצב. יש אתגר גדול גם לקדם כל אחד ואחד ברמה האישית. יש המון לאן להתפתח בתוך המסגרת הזו. במקום אחר, גם אם תביא המון שחקנים, גם שם יעמדו בפניך אתגרים. אני יודע למצוא בתוך הסגל הקיים את מרחב התמרון שלי".

פטריק ואן לוון | אריאל שלום

באיזה שלב של המשחק מול סכנין אתמול הוא הרגיש שהוא בדרך הנכונה: "ראיתי את החימום מהצד ונורא נהניתי ממנו. הייתה התרגשות גדולה מצד השחקנים, ראיתי את הדריכות שלהם. אמנם ב-10 הדקות הראשונות לא היינו טובים וסכנין יזמה יותר, אבל בגלל שלא ספגנו בדקות הפתיחה התחלנו לקבל ביטחון. התכוננו טוב למשחק הזה. הייתה התרגשות בהתחלה שמנעה מאיתנו להיכנס אליו יותר טוב, אבל לאט לאט השחקנים צברו ביטחון והיה אפשר לראות שסכנין הולכת אחורה מבחינת ביטחון. שם התחלתי להרגיש שאולי זה היום שלנו".

התפקיד העתידי בקריית שמונה: "אני לא כל כך מתעסק כרגע בעונה הבאה, בטח ובטח שנשארו לנו בסך הכל חמישה משחקי ליגה ועוד חצי גמר גביע בדרך, בתקווה שגם נגיע לגמר. עוד שלושה שבועות נגמרת העונה, אז אפשר להתאפק עוד שלושה שבועות. כשחקן, שיחקתי ארבע שנים בק"ש. הגעתי לשם ב-2006 עם רן בן שמעון, עלינו מהליגה הלאומית, אחר כך ירדנו מליגת העל. הייתה לי שם קדנציה ארוכה עם הרבה זיכרונות טובים".

האם הוא שוקל להמשיך עונה נוספת בקבוצתו הנוכחית: "כמו שאמרתי, אגמור את העונה בעוד שלושה שבועות ואז אתעסק בעונה הבאה. לקחת סיכון? זה החיים של מאמן, אין שום דבר בטוח".

עמיר נוסבאום | אודי ציטיאט

האם הוא למד מהתקופה בה שימש כעוזר המאמן של ברק בכר: "אני וברק חברים מאוד טובים וכמובן שאני יותר מאשמח ללכת בדרך שלו. ברק הוא מאמן מבריק וללא ספק בטופ של הכדורגל. לקחתי ממנו המון. כמובן שיש לי גם את הדברים שלי".

אי ההצלחה בהפועל פתח תקווה, הקבוצה הראשונה אותה אימן: "אני יכול לדבר הרבה על הפועל פ"ת. בסופו של דבר עמדתי במטרות שהציבו לי. מטרות המועדון היו תוך שנתיים או שלוש לעלות ליגה, אבל משהו שם מבחינת אוהדים לא עבד ומהר מאוד הכיוון והדרך נאבדו. זה בדיוק ההבדל בין בית"ר ת"א/בת ים לבין לא מעט מועדונים בכדורגל הישראלי, שיכולים להגיד משהו אחד ומהר מאוד לשנות כיוון".

ברק בכר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי