עוואד: "עברתי תקופה לא קלה". בכר: "לא תכננו את הצהובים"

חלוץ מכבי חיפה חגג צמד על עפולה: "ידעתי שההזדמנות תבוא ושמח שלקחתי אותה". המאמן: "אנחנו לא עושים חישובים, כל משחק חשוב". זולו: "יש לנו שחקנים שמקומם בליגת העל". בוזורגי: "המסכה של ספיידרמן? לא ב-3:0"

(גודל טקסט)

חלום הדאבל עדיין קיים: מכבי חיפה לא התקשתה הערב (חמישי) נגד הפועל עפולה מהליגה הלאומית והבטיחה את מקומה בחצי גמר גביע המדינה, עם ניצחון 1:4 בדרך לקרב ענקיות מרתק בשלב הבא, מול היריבה הישירה שלה במאבק האליפות – מכבי תל אביב. מוחמד עוואד כבש צמד לזכות הירוקים, דולב חזיזה ויאניק ווילדסחוט השלימו את הרביעייה ואלון בוזורגי צימק עבור הפועל עפולה. לצד שמחת הניצחון, צ'רון שרי וחזיזה ספגו כל אחד כרטיס צהוב, שבגינו ייעדרו ממשחק הליגה נגד מכבי פתח תקווה בעוד תשעה ימים.

מאמן מכבי חיפה ברק בכר סיכם את המשחק ולכך שהשער הראשון פתח את הסכר עבור קבוצתו: "זה משחק גביע נגד קבוצה שבאה ולא פחדה ושיחקה כדורגל. הגישה הייתה טובה, לא יכול להגיד שבאנו זחוחים ולא מוכנים. לא בכל משחק אפשר להבקיע בדקה 10 או 20, אפשר גם יותר מאוחר. עשינו את זה בצורה טובה וחלקה, היה חשוב לעבור".

האם ההגרלה נגד מכבי ת"א השפיעה: "לא שינה שום דבר, התכוננו לעפולה כאילו שהיא קבוצת ליגת על לכל דבר. יש שם שחקנים שיכולים לשחק בליגת העל, ידענו שזו קבוצה במומנטום ושיהיה קשה. עכשיו אנחנו מסתכלים קדימה".

שחקנים עושים לו כאב ראש חיובי: "זה תמיד טוב שיש את כולם. עוואד, מעבר לגולים שהוא נתן, עשה עבודה טובה. הוא מתאמן טוב ואני שמח בשבילו על הצמד".

האם הצהובים התקבלו מתוך מחשבה על משחק העונה: "ממש לא, שני הצהובים לא היו מתוכננים. אנחנו לא עושים חישובים כאלה, כי אין משחק שהוא לא חשוב".

עומדים בציפיות בינתיים: "המאני טיים עוד לפנינו, כל משחק הוא הכי חשוב שיש. ביום שני יהיה משחק קשה מאוד נגד באר שבע ועל זה אנחנו חושבים כרגע. מכבי ת"א? זה כרגע לא מעניין, יש כמה משחקים לפני זה וזה מה שחשוב, עם כמה שזה קלישאתי".

ברק בכר | מאור אלקסלסי

מוחמד עוואד שמח להיבחר למצטיין המשחק אחרי הרבה זמן: "עברתי תקופה לא קלה, גם פה וגם בחו"ל. היום אני שמח שעזרתי לקבוצה לעלות שלב וזה הכי חשוב. אני עובד קשה באימונים מאז שחזרתי וכל הזמן הרגשתי שאני חד ושאני שם. באימונים נראיתי טוב, חיכיתי להזדמנות שידעתי שתבוא. אני שמח שהיום לקחתי אותה".

האם מתישהו התחרט שחזר: "לא, חזרתי למכבי חיפה בשביל לעזור ולהיות חלק. אני שמח שעשיתי את זה היום ומקווה תשתהיה המשכיות, כי משחק טוב פה ושם זה לא מספיק. חגגתי עם אבו פאני כי לפני המשחק אמרתי לו שאם אני מבקיע גול, אני רץ אליו. אנחנו מסתכלים על המשחק הבא, שהוא אחד החשובים העונה ואני מקווה שנגיע אליו טוב".

תחרות בין החלוצים: "השנה אני מרגיש שיש תחרות באמת בריאה, אחרי שלא הייתה כזאת במכבי חיפה. כולם משחקים טוב, עובדים ונראים טוב. כל אחד שישחק חייב לתת את ה-100% בשביל הקבוצה".

שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

מאמן המפסידה רומן זולו התייחס לפערי הרמות: "ידענו לקראת מה אנחנו מגיעים. אני חושב שמכבי חיפה היא הקבוצה הכי טובה ואיכותית בארץ, עם המאמן הכי טוב בארץ. ידענו שמצפה לנו משחק מאוד קשה. רוב הקבוצות בליגה מסתגרות נגד מכבי חיפה, לנו לא היה מה להפסיד. שיחקנו פתוח ובהתחלה הקשינו עליהם, יכולנו לעקוץ. זה הסתיים בטעם חמוץ, אבל אני כל כך גאה בשחקנים שלי שנתנו פה קרב צמוד".

עוד על המשחק: "גם ספגנו שער לקראת סיום המחצית הראשונה וגם היינו יכולים לכבוש אחרי שספגנו, היה לנו מצב מצוין. כשאתה יורד בפיגור להפסקה נגד מכבי חיפה, מאוד קשה לחזור. לא הסתגרנו, לחצנו ובאנו בשביל ליהנות. ניסינו ולא הצלחנו, הפנים חזרה לליגה".

שחקנים בעפולה יקפצו ליגה: "כן, יש לי המון שחקנים טובים בקבוצה ואני חושב שמקומם לא בלאומית. יש גם צעירים ואפילו מושאלים ממכבי חיפה, שאני בטוח שמקומם בליגת העל".

בשנה שעברה אימן בליגה ג': "היום בדיוק לפני שנה אימנתי את כפר קרע בביר אל מכסור והיום אני בסמי עופר. לא ציפיתי, אבל החיים בכדורגל דינמיים ואני שמח שזכיתי".

רומן זולו | מאור אלקסלסי

אלון בוזורגי דיבר על השער שכבש ועל המשחק עצמו: "הייתה חוויה לשחק פה היום. בחצי הראשון נתנו תצוגה מאוד יפה והגול קצת שבר אותנו. אני באופן אישי אקח מפה את השער כמובן. קרעתי שריר בשמינית הגמר ובמשך חודש, כשאני צולע, בכל יום דמיינתי שאני נותן גול נגד מכבי חיפה בסמי עופר. אני חייב להגיד תודה לפיזיותרפיסט שהכשיר אותי. למרות שזה היה רק שער מצמק, אני אומר תודה לאלוהים שזה קרה היום. המסכה של ספיידרמן? הייתה בגרב, אבל אתה לא יכול להוציא אותה ב-3:0".

האם מכבי חיפה תיקח דאבל: "זו עוצמה שאנחנו לא מכירים, אבל אני רואה משחקים של ליגת העל מדי פעם וזה נראה שהם בדרך הנכונה. אני מאחל להם שיעשו את זה, גם בשביל שרי שהוא חבר טוב".

אלון בוזורגי | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי