סופית: עתירת מכבי ת"א נדחתה, חצי הגמר ייערך בחמישי

שחקני מכבי חיפה, שחקני מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

בית הדין של ההתאחדות החליט שלא לקבל את בקשת הצהובים, שישחקו בסמי עופר נגד מכבי חיפה אם המצב הביטחוני אכן יאפשר זאת. "זמנים קשים יוצרים החלטות קשות ומורכבות, ולא תמיד חש צד כלשהו שנעשה עמו צדק"

(גודל טקסט)

סופית: מכבי תל אביב פגוש מחר (חמישי) את מכבי חיפה במסגרת חצי גמר גביע המדינה, זאת לאחר החלטה שהתקבלה בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, בתום דיון ארוך בעקבות העתירה שהגישו אמש הצהובים וביקשו לדחות את ההתמודדות בטענה לחוסר ספורטיביות. המשחק ייערך באצטדיון סמי עופר אם המצב הביטחוני אכן יאפשר זאת.

בהחלטה הסופית של בית הדין נכתב: "לאחר ששקלנו בכובד ראש את טיעוני באי כוח הצדדים, לא נוכל להגיע למסקנה כי החלטת ההתאחדות בדבר דחיית מועד המשחק למחר, 20.5.2021, הייתה בלתי סבירה, שלא לומר בלתי סבירה בעליל. ההחלטה נמצאת בהחלט במתחם הסבירות וההיגיון, נוכח הנסיבות הקשות והמצב הביטחוני המעורער אליהן נקלעה המדינה כולה".

"זמנים קשים ומורכבים יוצרים החלטות קשות ומורכבות, ולא תמיד חש צד כלשהו שנעשה עמו צדק מלא. מבינים אנו לליבה של העותרת, אך נוכח מכלול השיקולים, האילוצים ולוח הזמנים הדחוק, אין ביכולתנו להיעתר לעתירה והיא נדחית בזאת".

החלטת בית הדין | צילום מסך

מספר נציגים הגיעו היום לבית הדין – ממכבי ת"א נוכחים המנכ"לית שרון תמם, ועו"ד מורן מאירי ועו"ד יעל מרגלית. את מכבי חיפה מייצגים עו"ד אודי שוחטוביץ' ועו"ד עופר בן אסא. בכל הקשור למשחק שאמור להיערך היום, גם עו"ד משה בן דת מטעם הפועל ת"א נוכח בדיון. מטעם ההתאחדות לכדורגל הגיעו עו"ד עמית פינס ועו"ד אבישי איפרגן. הדיינים הם אמנון סטרשנוב, יניב ואקי ודוד יהב.

מאירי פתח את הדיון: "הטיעון של העותרת הוא לא מסובך מידי, אבל הוא משתלב בשני דברים שעבורם קיים בית הדין – שאלת התקנון המשפטי, של האם האירוע שאנחנו עומדים בפניו הוא אירוע של מצב חירום כגון מלחמה בסעיף 3 ה' לתקנון האליפות, שאז מתחייב דיון של ההנהלה או של המזכירות כדי להגיע לתוצאה שהגענו אליה. החלופה כפי שמציעה ההתאחדות האם אנו באירוע של צו סגירה משטרתי".

"אני רוצה לדבר על הפרשנות שצריך לתת לכך. אני חושב שגם הפרשנות המילולית, אבל יותר מכך הפרשנות התכליתית מחייבים באירוע הזה דיון בהנהלה או לפחות במזכירות, כי צו סגירה זה אירוע שבו נסגר האצטדיון אבל כשכתוב ‘כגון מלחמה' עם חצי מדינה שאצטדיוניה סגורים כי אנחנו באירוע".

שחקני מכבי תל אביב, אלכסנדר פשיץ' | אריאל שלום

פינס: "אבל איך אפשר לכנס מזכירות שלא נבחרה". מורן מאירי השיב: "אז לכנס את ההנהלה". סטרשנוב: "המשחק הזה נדחה כבר ארבע פעמים והכל היה דיונים עם וועדת ליגה וגביע שהחליטה לפני ואחרי ואז לא באתם בטענות. התכתבתם איתם. לא אמרתם שאין להם סמכות".

יניב ואקי: "וועדת הליגה קיבלה החלטות וקיבלתן את ההחלטות שלה בעבר ולא עתרתם נגדה עכשיו שיש לכם בעיה וההחלטה לא נוחה לכם אז עתרתם". מאירי: "טענו מהרגע הראשון שהדבר אינו בסמכות וועדת ליגה וגביע. היו שיחות כל הזמן. אתם שואלים למה לא עתרתם ברגע הראשון וחיכיתם? אנחנו בהחלט חשבנו שאנחנו שמים את הדבר על השולחן. היו שיחות שנגיע להסכמות וזה מה שנאמר לנו. יש לי פה הודעות שאורן חסון כתב למנכ"לית מכבי ת"א וכתב מחר נקיים שיחה שוב פעם".

באותם רגעים החלו אזעקות באזור הצפון, כשמיד לאחר מכן ביקש עמית פינס לעצור את הדיון: " "יש אזעקות בצפון. אולי הדיון כאן הוא תיאורטי". מאירי המשיך לאחר מכן: "יש פה דיונים כבדי משקל ללמה צריך לדחות את המשחק. קודם כל – הפן הספורטיבי. באו אלינו זרים שיש להם ילדים בני שנה ושנתיים. הם אומרים לנו 'לא מעניין אותנו ואנחנו עוזבים'. אין דבר שלא הצענו להם. הצענו להם קפריסין, חיפה. הכל הוצע להם, אבל אי אפשר היה להגיד לאשתו של סבוריט, אתה חייב להישאר פה. עברו 14 שעות טיסה כדי להגיע ליעד שלהם. אחד משחקני מכבי ת"א עבר התקף חרדה".

אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר | מאור אלקסלסי

שוחטוביץ', נציג מכבי חיפה הגיב: "מה אתה מצפה? שנחכה לזרים שלך שיועילו בטובם להגיע?". מאירי: "לא היו מועדים שהיו שווים לגמרי למועדונים. לא רואה שום ערך במשחק חצי הגמר נגד מכבי חיפה. זה לא סיסמאות. סגל שחקנים חסר". סטרשנוב: "השאלה היא האם האלטרנטיבה היא בלתי סבירה בעליל ואני לא בטוח". מאירי: "האלטרנטיבה שנבחרה היא הגרועה ביותר. היו שלוש אפשרויות לקיים משחקים בסוף, אחד מהם יצר בעיתיות מול בית נשיא המדינה השני יצר בעיתיות לגבי השחקנים שייצאו עם הנבחרת לפורטוגל וגם את זה לא מיצו".

שוחטוביץ': "אם היינו מקבלים את בקשת הדחיה שחקנים היו צריכים לשחק 4 משחקים ב-9 ימים ועם הגמר 5 משחקים ב-11 יום. שחקני הנבחרות שלנו צריכים להתכנס ולטוס ב-5 בחודש. יש מוקדמות אלופות שרצות מוקדם השנה. לפעמים יש רצון אבל יש מציאות והמציאות גוברת. אנחנו מצרים על העובדה אבל גם בכדורגל לא תמיד כל הכלים עומדים בפני המאמנים.. מול זלצבורג שיחקה מכבי ת"א בלי 10 שחקנים והיא לא הלכה וערערה. היא עלתה לקרב. סכנין חטפה 7 שערים ממכבי נתניה".

שוחטוביץ' הוסיף בסיום הדיון: "גם אנחנו קיבלנו בעקבות אירועי הדרבי עונש חמור ויש לנו סגל פחות עמוק והתמודדנו עם זה. משחק ללא קהל איזה ביתיות יש לנו? אם ועדת הליגה והגביע הייתה מוצאת מגרש אחר הכל היה בסדר, הלוואי שהיינו משחקים בבלומפילד עם קהל. מכבי ת"א היא הקבוצה היחידה פה בערב שנתנה אישור לזרים שלה לעזוב. יש היום בחצי הגמר שתי קבוצות תל אביביות שכן משחקות עם הזרים שלהן. היינו בשמחה נותנים את מתקן האימונים שלנו למכבי ת"א כמו שנתנו לאשדוד".

דן גלזר, מוחמד אבו פאני | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי