מכבי ת"א חוגגת: "כנראה אנחנו עדיין מפחידים את מכבי חיפה"

ואן לוון נתן נוק אאוט לבכר והצהובים באחד המשחקים הטובים ביותר שלהם העונה העפילו לגמר נגד הפועל ת"א, שצפוי להיערך בבלומפילד. חוזה חדש יוצע לייני, החלו ניסיונות להשיב את הזרים לישראל. וגם: מה אמר שכטר?

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הגיעה ללא יותר מ-10 שחקנים, חלקם נמלטו מישראל בימים האחרונים וחלקם פצועים, אבל דבר לא שינה לה: אמש (חמישי) היא רשמה בסמי עופר את אחד ממשחקיה הטובים ביותר העונה, ניצחה 0:2 את מכבי חיפה והעפילה לגמר גביע המדינה – שם תפגוש את הפועל תל אביב, היריבה העירונית המושבעת.

ללא שחקנים בולטים כמו אנריק סבוריט, אנדרה ג'ראלדש, לואיס הרננדס, אלכסנדר פשיץ' וניק בלקמן ואפילו בלי הפצועים ובהם אייל גולסה, מתן חוזז, אבי ריקן וטל בן חיים, מכבי ת"א בהחלט מרגישה שהיא השיגה את אחד מניצחונותיה הגדולים ביותר בשנים האחרונות. כעת, כשגם בליגת העל עוד נותרו שלושה משחקים לסיום והפער מהפסגה עומד על ארבע נקודות, בקבוצה כבר החלו לפעול להחזרת השחקנים הזרים.

שחקני מכבי תל אביב חגגו דקות ארוכות על הדשא בסמי עופר עם שריקת הסיום ובסביבת המועדון סיפרו: "זה היה נוק אאוט של פטריק ואן לוון לברק בכר ודווקא בסמי עופר בסופו של דבר. חמישה משחקים מכבי חיפה לא הצליחה לנצח וכנראה שהיא עדיין מאוימת ומפחדת".

"אנחנו עדיין מטילים מורא על מכבי חיפה" | מאור אלקסלסי

ואן לוון בהחלט חיזק את מעמדו במכבי ת"א לקראת העונה הבאה והרצון של ראשי המועדון הוא שימשיך על הקווים, אך כשנשאל על כך בסיום המשחק, השיב המאמן: "אם אני רוצה להמשיך כמאמן בעונה הבאה? יש לנו עוד מספר משחקים לשחק ואנחנו נתרכז בהם".

ההולנדי גם נשאל על כך שלפני כשבועיים הצהיר שמכבי ת"א טובה יותר ממכבי חיפה: "זו הייתה הופעה טובה, התפוצצנו על המגרש ואם בסופו של דבר נזכה בתואר העונה, זה אומר שעשינו עבודה טובה".

גיבור הניצחון. איתי שכטר | מאור אלקסלסי

גיבור הניצחון היה איתי שכטר, כובש הצמד שכלל לא אמור היה לפתוח בהרכב ולכל אורך הפלייאוף עד כה לא הגיע אפילו ל-90 דקות במצטבר. למעשה, רק פציעה של טל בן חיים שלא עבר את מבחן הכשירות הזניקה את שכטר להרכב ועל כך אמר החלוץ הנרגש בסיום: "אחרי כל שער הסתובבתי וראיתי מאחוריי חבורה של אריות, חבורה של גברים. דיברנו בינינו שאנחנו צריכים לעזור אחד לשני, אנחנו מכבי תל אביב ואנחנו אף פעם לא מוותרים. אני יכול להבין את השחקנים הזרים, גם אני עזבתי את צרפת כשהיה לי קשה. יש דברים שלא תלויים בנו והם בהחלט חלק מאלו שהביאו את הקבוצה לגמר".

כשנשאל שכטר על עתידו במועדון לאור חוזהו המסתיים, הודה: "מכבי יקרה לי בלב, אני מאושר להגיע לכל אימון ואני שמח במועדון, אבל סיכומים עושים בסוף. בכל החלטה אוריד בפני המועדון את הכובע".

למחמאות על היכולת וההשקעה זכו כל השחקנים ללא יוצא מן הכלל, אבל בהחלט בלטו שחקני ההגנה ובראשם דניאל טננבאום, איתן טיבי, מתן בלטקסה, שחר פיבן, אופיר דוידזאדה והקפטן שרן ייני שהיה המצטיין על כר הדשא ובקרוב גם יזכה להצעה לחתום על חוזה לעונה נוספת.

המצטיין אמש. שרן ייני | מאור אלקסלסי

לקראת הגמר וכפי שפרסמנו לראשונה בספורט1, כוונת ההתאחדות לכדורגל היא להעביר את המפגש לאצטדיון בלומפילד במטרה להקל על הקבוצות ועל כ-30 אלף צופים שאמורים למלא את האצטדיון עד אפס מקום ב-2.6, התאריך החדש שנקבע אתמול ובהפועל ת"א כבר הודיעו שיפעלו לשנותו בחזרה ל-30.5. יש לציין שלמכבי ת"א שני שחקנים בינלאומיים, אדוארדו גררו הפנמי וניק בלקמן שזומן לסגל נבחרת ברבדוס, והם עלולים להחמיץ את הגמר אם המשחק לא יוקדם ו/או לא יזכו לשחרור מנבחרותיהם.

אגב, הדרבי הראשון בין מכבי להפועל תל אביב היה ב-1933 בגביע ארץ ישראל, אז ניצחה מכבי את הפועל בתוצאה 0:1. בגמר הגביע הן נפגשו בפעם האחרונה ב-1994, לפני 27 שנים, ואז זה הסתיים ב-0:2 גדול למכבי תל אביב.

בתוך כך, הבוקר מאור קנדיל נותח בהצלחה בגרמניה בעקבות הפגיעה בשרירי הבטן ובקרוב יחל בהליך שיקום. לאחר הניתוח צייץ המגן: "מתלוצץ עם רופאי".

דרבי תל אביבי בגמר הגביע לראשונה מ-1994 | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי