קלינגר: "מי שחגג את המקום הרביעי – שיירגע"

לפני גמר הגביע, מאמן הפועל ת"א הבהיר כי עוד לא ויתר על אירופה: "אל תקדימו את המאוחר". על מכבי ת"א: "היא בלחץ לסיים עונה בידיים ריקות". אלטמן: "הדרבי הוא המשחק הכי גדול בארץ, בכל מקום מדברים על 94'"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הרגע הגדול של הפועל תל אביב מתקרב. האדומים עבדו קשה כדי להגיע לגמר גביע המדינה, ומחר (רביעי, 20:30) הם יעלו לכר הדשא בבלומפילד לקרב עם משמעות עצומה מול היריבה העירונית המושבעת – מכבי תל אביב. הקבוצה של ניר קלינגר תנסה כנגד כל הציפיות להפתיע את הצהובים, לא משנה איך, ולזכות בתואר ראשון מאז 2011/12.

זו הייתה עונה לא פשוטה ומתישה עבור הפועל ת"א, שחולמת לשמח את האוהדים שלה, להשיג תואר בשיניים ואולי להוציא את המועדון לדרך חדשה עם כל האנרגיות החיוביות שתואר מביא איתו. המאמן ניר קלינגר והקפטן עומרי אלטמן התייצבו היום למסיבת העיתונאים לקראת הגמר הגדול.

קלינגר דיבר ראשון ואמר: "נכון שבסיבוב ח' היינו עם קבוצה חדשה. התחלנו לדבר על הגביע כמטרה, הבנו שהקבוצה משתנה, היכולת תשתנה וגם התוצאות. דיברנו על חלום וכבוד – זה מוטו בליגה ובגביע. במקרה הזה, עמדנו עד עכשיו במטרות. חיברנו את החלום לכבוד והקרדיט של השחקנים עצום, הם עשו סוויץ' ענק. לפני רגע האמת מתרגשים, גם אני שהייתי במעמדים האלה הרבה פעמים".

האם איינבינדר ובן ביטון הובאו כדי לזכות בתואר: "הבאנו אותם בעיקר כדי לשרוד, לעשות שינוי ולתקן את הטעויות שעשינו בתחילת העונה. לאט לאט החלום קורם עור וגידים, ככה מתחילים דברים. ככה נבנית היסטוריה. נשאר לנו עוד צעד אחד קטן, עשינו הרבה. אנחנו מאוד דרוכים, זה טוב שאנחנו מתרגשים ומצד שני בואו נשים את הדברים על השולחן – יש לנו שחקנים מנוסים בקבוצה, יש גם כמה צעירים אבל יש הרבה ניסיון וזה גמר גביע. נתייחס בכבוד ליריבה עד המגרש, ובמגרש נעשה הכל כדי לזכות בגביע. אני יודע שזה יהיה קשה, אבל כל דבר קשה בסוף הוא מתוק".

סגירת המעגל עבורו כמי שכבש בדרבי בגמר 1994: "זה רשום בדפי ההיסטוריה. אני כל הזמן אומר לשחקנים – 'מה שלא תעשו בקריירה שלכם, יום אחד תוכלו לראות בגוגל מה עשיתם'. כל עוד לא תביאו תואר, זה לא יירשם בדפי הסטטיסטיקה. מה שאני עשיתי כשחקן כבר לא מעניין, אני תמיד שאפתי לקחת עוד תואר ועוד תואר וזה מה שאני מנסה לשדר לשחקנים. אנחנו יודעים שנפגוש קבוצה חזקה, שהתמודדה על האליפות עד הרגע האחרון. זו גם הזדמנות לברך את מכבי חיפה וברק בכר, כל הכבוד. האליפות הגיעה להם. אני גדלתי במועדון הזה, אז הברכות שלי אמיתיות ומהלב".

על ההכנות: "היום אנחנו עושים את האימון המסכם אחר הצהריים, ונצא למלון להתכונן ולנוח. כמו שעשינו לפני משחק בגביע – גם הפעם תרגלנו פנדלים. אני חושב שזה חשוב. אם נגיע לשם, אני מאמין שיהיה בסדר".

הוכיחו בדרבי האחרון שאפשר לעמוד מול מכבי ת"א: "בוודאי שאנחנו שואבים ביטחון וגם דברים מקצועיים מהדרבי האחרון, ונשתמש בזה. אני עוד לא סגור על ההרכב, יש לי עוד התלבטות או שתיים. אלו החלטות שצריך לקבל בצורה עניינית ואני מניח שעד הצהריים מחר אני אעשה זאת ואודיע למי שצריך, חשוב ששחקנים יידעו".

האם ההפסקה מאז סיום הליגה עשתה טוב: "מה שלא אגיד יישמע כתירוץ. זה לא מעניין, זה המצב, נקבע התאריך ויש לזה יתרונות וחסרונות. מה זה משנה? מחר משחקים, עשינו כל מה שצריך כדי להיות מוכנים. בעזרת השם נעשה ונצליח, ואסור לשכוח שזה כדורגל בסוף. כשיתפזר העשן מחר נדע אם זה היה טוב או לא, זה אפשר לתת לשחקנים לנוח ולשלוט בקצב האימונים. אני לא מודאג מכושר המשחק".

פטריק ואן לוון, ניר קלינגר | שלומי גבאי

המשמעות של תואר אחרי השנתיים שלו בקבוצה: "זה ברור שיהיה חלום בשבילנו לזכות בתואר ואני חושב שבשנתיים האחרונות – מבלי לסכם אותן עדיין, ואני אשמח לעשות זאת אחרי זכייה – הגענו לחצי הגמר אשתקד והשתמשנו בהרבה צעירים וגידלנו סוג של דור עתיד. השנה התחלנו קשה, אבל לאט לאט הדברים הסתדרו. אפשר למנף את זה ונעשה הכל כדי לזכות".

מי הפייבוריטית: "זה גמר גביע, אנחנו מכירים את היריבה והיא אותנו. יכול להיות שהם מרגישים סוג של עליונות לפי מה ששמעתי במסיבת עיתונאים. יכול להיות שיש איזשהו לחץ עליהם לא לצאת בידיים ריקות מהעונה הזאת. אנחנו מתעסקים בעצמנו והם בעצמם".

כזכור, ועדת רישוי המועדונים פסלה את השתתפותה של הפועל ת"א במפעלי אופ"א בעונה הבאה, זאת בשל אי עמידתה בקריטריון הכלכלי. אלא שלמרות החלטה זו, שאף נותרה בעינה לאחר הערעור שהגישו האדומים, קלינגר הבהיר כי אינו מוותר על לשחק באירופה אם קבוצתו תזכה בגביע ושלח מסר להפועל באר שבע: "אל תקדימו את המאוחר, כל מי שחוגג שהוא במקום רביעי – שיירגע. יש עוד ערכאות. קודם כל צריך לזכות בגביע כדי להיות באירופה, אתם מדברים על דברים היפותטיים לגמרי".

קלינגר. "מי שחוגג מקום רביעי – שיירגע" | שלומי גבאי

עומרי אלטמן התייחס לאפשרות לסגור מעגל אם יזכה בתואר כקפטן האדומים, לאחר ששיחק במכבי ת"א: "זו תהיה סגירת מעגל בלי קשר למכבי ת"א. חזרתי לפני שנה וחצי כדי לקחת תואר ואמרתי את זה מההתחלה. כמובן שלהניף גביע בתור קפטן יהיה משהו מאוד מיוחד עבורי. כולם מוכנים ודרוכים ובאים לעשות את העבודה".

האם יהיה זה משחקו האחרון בקבוצה: "לא יודע לענות על השאלה הזאת, סיימתי חוזה אבל אני לא יודע איפה אהיה בעונה הבאה".

כמה חשוב לו לפצות על עונות פחות מוצלחות: "אחרי 10 שנים, להביא תואר למועדון הזה יהיה משהו מאוד מרגש. אני לא רוצה לסכם פה איזושהי תקופה או משהו כזה, זה לא הזמן. נעבור את מחר, אני מקווה שנהיה אחרי זכייה ונדע לסכם את הדברים טיפה יותר טוב".

עומרי אלטמן | שלומי גבאי

כמה שמע על הגמר ההוא לפני 27 שנים: "לכל מקום שאני הולך בשבועיים האחרונים, מדברים על זה. אתה מרגיש את האווירה ואת הרצון של האוהדים ואת הלהט שלהם למשחק הזה. כל השחקנים מרגישים את זה וירגישו עוד יותר באימון היום. מודעים לזה שמדובר בדרבי, שזה מעבר לעוד משחק".

אלטמן התייחס גם הוא לנושא ההשתתפות באירופה: "זה חי וקיים, עדיין לא סגור. הכל 'אם וכאשר'. אנחנו לא מתעסקים בזה וזה בסדר גמור, שיהיה להם בכיף (לבאר שבע). אין עוד החלטה סופית".

העובדה שמכבי ת"א תהיה היריבה: "אני מגיל קטן חווה את העניין של הדרבים. גם אם זה בגביע הטוטו ועל אחת כמה וכמה שזה גמר גביע המדינה. זה המשחק הכי גדול בארץ, הכי מעניין ולא משנה באיזה מצב מכבי או הפועל נמצאות. הקהל יוסיף אווירה מחשמלת ויעשה את העבודה שלו, ואנחנו את שלנו במגרש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי