ייני: "חזיזה ואצילי? לא נעלבתי מהם, אנחנו צריכים לשמש דוגמה"

קפטן מכבי תל אביב דיבר לקראת גמר הגביע מול הפועל ת"א ברביעי והתייחס לקללות של שחקני מכבי חיפה: "מבינים שעשו טעות". ואן לוון: "האם אני נשאר? בקרוב תגלו"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב איבדה ביום ראשון האחרון את תואר האליפות למכבי חיפה, זאת אחרי שתי עונות רצופות בהן הצהובים כתשו את הליגה והניפו פעמיים ברציפות את הצלחת. כל זה אמנם קצת מתסכל, אך צריך להישאר בצד לקראת הקרב האדיר שמצפה מחר (רביעי, 20:30) לקבוצה של פטריק ואן לוון – דרבי עירוני לוהט מול הפועל תל אביב בגמר גביע המדינה.

כמה יוקרה וכבוד יש על פרק בהתמודדות רבת השנים בין מכבי להפועל ת"א. בלומפילד יהיה מכל מפה לפה ומחולק חצי-חצי, וסגנית האלופה יודעת שהיא חייבת להחזיר לאוהדים הצהובים במפגש שכל כך חשוב עבורם. בלי קשר, הנפת גביע תביא לסיום מתוק של העונה, ואם זה אכן יקרה מכבי ת"א תניף תואר שלישי העונה – אחרי הזכייה אלוף האלופים וגביע הטוטו. המאמן פטריק ואן לוון והקפטן שרן ייני ערכו היום מסיבת עיתונאים לקראת הגמר הלוהט.

"זה משחק יוקרתי, זה גמר גביע, זה דרבי", פתח את דבריו ואן לוון. "זה גמר מאוד מעניין עבור השחקנים ועבורי. לא צריך לתת לשחקנים מוטיבציה לפני משחק כזה, אתה צריך לבוא מוכן מהתחלה. הדרך בה התכוננו למשחקים הקדומים בגביע היא אותה דרך בה התכוננו עכשיו. אנחנו רוצים עשות את זה בדרך שלנו".

פטריק ואן לוון | שלומי גבאי
פטריק ואן לוון, ניר קלינגר | שלומי גבאי

הסגל החסר והאם יבוצעו שינויים בהרכב: "כולם זמינים מלבד אלה שסובלים מפציעות ארוכות, אנחנו עובדים לפי התכנית שלנו. כל שחקן שיש לנו בסגל הראה במשחקי הליגה מהתחלה שמגיע לו לשחק. אנחנו חסרים כמה שחקנים בעקבות פציעות, אבל כל מי שזמין ראוי לשחק ולהיות חלק מהקבוצה וחלק מהמשחק".

"יש לנו את הסטייל בו אנחנו רוצים לשחק, וזה לא משנה מול מי אנחנו משחקים, זה תלוי באיכויות שלנו", המשיך המאמן ההולנדי. "זה מה שאנחנו רוצים להראות וזה לא קשור ליריבה. שיחקנו ככה נגד מכבי חיפה, נגד קריית שמונה ונגד כל קבוצה בליגה. זה מה שנעשה גם מחר. האווירה היא אווירה של גמר גביע וזה מה שיעשה את ההבדל".

האם התיקו הדרמטי מול קריית שמונה במחזור האחרון ישפיע: "השארנו את היריבה במצב שהיא מרגישה שהיא יכולה לחזור למשחק. יש לנו קבוצה מאוד מקצוענית שיודעת לעשות סוויץ' מהר. עשינו את זה בששת החודשים האחרונים. כולם רעננים ומוכנים למשחק ולא חושבים על המשחק האחרון. סיימנו את הליגה ועכשיו כל הפוקוס נמצא בגביע. כמו שאמרתי, הקבוצה מאוד מקצוענית ומתרכזת רק במשחק הזה".

פטריק ואן לוון, שרן ייני | שלומי גבאי

הבעיות של מכבי ת"א העונה: "הייתי חלק מהזכייה בשני התארים בתחילת העונה. הייתה תחילת עונה מאוד אינטנסיבית כי הייתה הכנה מאוד קצרה. במהלך העונה היו לנו בעיות כי קשה לשחק כל כמה ימים. הסגל התנהל מצוין ושמר על כשירות. ההכנה הייתה טובה ולכן יכולנו לרוץ כולנו לאורך זמן. אני חושב שהמנטליות, הכשירות והרצון לשחק כדורגל בכל משחק מחדש זה מה שגרם לנו להמשיך לרוץ ולהילחם על אליפות עד הרגע האחרון".

השחקנים שחוזיהם הוארכו ואלה שלא וחוששים למעמדם: "צריך לשאול את השאלה הזו אנשים אחרים. זו לא העבודה שלי".

האם הוא נשאר במכבי ת"א בעונה הבאה: "אני מאמין שתגלו בקרוב, כמו שאמרתי, אנחנו מתרכזים רק במשחק. הדברים האלו יהיו ברורים בהמשך, הפוקוס רק בגמר הגביע ולא בשום דבר אחר".

פטריק ואן לוון | שלומי גבאי

שרן ייני דיבר גם הוא לקראת הקרב: "אין משחק יותר טוב מזה. אנחנו משחקים בסופו של דברים בשביל תארים וחוויות, ובמשחק הזה תהיה חוויה מטורפת לכל מי שמעורב בו. אנחנו מחכים למשחקים כאלה, באים לעבוד קשה וגם ליהנות. אנחנו שחקנים מקצוענים. משחק מהסוג הזה, עם האווירה הזו, וגם מול הפועל, וגם גמר גביע – אין יותר מה להגיד. אנחנו כל הזמן מדבירם על זה שאנחנו רוצים לזכות בתארים ולאתגר את עצמנו. הפסד האליפות? אנחנו לא מתייחסים למה שהפסדנו, אלא רק למה שאנחנו יכולים להרוויח. ככה שחקנים כדורגל וספורטאים בכלל מתנהגים. אין מקום לאכזבות כי תמיד בעוד רגע אתה כבר מתקדם למטרה הבאה. כולם רוצים ורעבים, התואר הזה מאוד חשוב לנו".

המאבק מול הפועל ת"א: "זה מאוד תלוי איך המשחק יתפתח ואיך הם יגיעו. גם אנחנו מתכננים להגיע חזק למשחק, לא להיות פראיירים, בתחום ההוגן כמובן. ננסה לשלוט במשחק וליצרו כמה שיותר מצבים. כולנו נבוא לעשות את המיטב ומה שיהיה יהיה. אנחנו לא יכולים להבטיח תוצאה, אבל כן יכולים להבטיח שניתן את ה-100% שלנו".

הקריאות של דולב חזיזה ועומר אצילי: "אני לא מתייחס לזה. אתם מכירים אותי כבר באופן אישי. גם כשהיו דברים כאלה מקודם במכבי ת"א אני לא חלק מהעניין כי אני מרגיש שאנחנו צריכים לשמש דוגמה הכי טובה ולהיות הכי אלגנטיים ולכבד את היריבה הכי הרבה שאפשר. אני לא חושב שעומר וחזיזה חשבו על זה שיותר מדי כשהם עשו את זה. זה יצא להם. זה לא שנעלבתי מהם. הם מבינים שהם עשו טעות וזה משהו שכל שחקן צריך לעבור. כשאנחנו ילדים אנחנו עושים טעויות ולומדים מהם, לא שהם ילדים. אני שחקן שכבר עשה את הטעויות שלו. אני פעם הייתי מדבר בצורה מסוימת עם שופטים בתור שחקן צעיר עד שקיבלתי כרטיס אדום בגלל זה ואז עשיתי סוויץ'. צריך ללמוד ניסיון ואני משער שהם למדו את זה".

עומר אצילי , דולב חזיזה |

האם הגביע הוא הזדמנות לכפר על איבוד האליפות: "זה תואר מאוד חמקמק. עצם זה שאתה משחק משחקי נוקאאוט קשה מאוד לתקן. בליגה, שהיא ארוכה, קל יותר לתקן וליצור עקביות. הגענו לגמר בעבר, כולם זוכרים את בני יהודה, והיה לנו פנדל ניצחון. יוסי בניון בא לבעוט פנדל ניצחון והחמיץ, ואם זה היה בפנים כולם היו אומרים 'וואו, איזה משחק של מכבי ת"א'. צריך לשחק כשאין מקום לטעויות וככה נגדיל את הסיכויים שלנו לזכות בגביע".

היכולת הטובה שלו בפלייאוף: "אני מתכנן לשחק הרבה שנים עד שהגוף שלי יגיד לי שאני לא יכול או שהמועדון שלי יליט שזה הדבר הפחות טוב לשנינו, ואז אני מקווה לעבור לתפקיד הבא במועדון. אני מתכנן להאריך את הקריירה שלי כמה שיותר וליהנות ממנה, יש ל עוד המון מטרות שאני רוצה להשיג באופן אישי קבוצתי. אני בכלל לא חושב על פרישה, אפילו לא קרוב לזה. המאמן קורא לי 'סבא' באימונים בהולנדית. זה התפקיד שלי, אני יכול להביא דברים אחרים ויש את החבר'ה שיכולים יותר להתרוצץ והלביא את האנרגיות. אני מרגיש טוב. העובדה הבאה שלי? לפפי כמה שנים הייתי אומר מאמן, היום אני חושב יותר להכווין שחקנים צעירים, ויכול להיות שבהמשך אחשוב אחרת".

שרן ייני | שלומי גבאי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי