קלינגר, אבוקות ושלטי שואה: דו"ח השיפוט החמור מגמר הגביע

המאמן השתלח בארז פפיר אחרי ביטול השער: "אתה הורג קבוצה, לא תשכח את ההחלטה הזאת בחיים". כוסות ובקבוקים נזרקו, האדומים הניפו שלט "תהיה שואה למכבי" והצהובים תקפו את טועמה: כל האירועים מהדרבי התל אביבי

(גודל טקסט)

ההתאחדות לכדורגל פרסמה היום (חמישי) את דו"ח השיפוט מגמר גביע המדינה, שבעקבותיו צפויות מכבי והפועל תל אביב לעמוד לדין. בדו"ח של ארז פפיר ועוזריו צוינו מקרים רבים של השלכת חפצים מצד הקהלים לכר הדשא, כמו גם הדלקת האבוקות ביציעים וקריאות הנאצה מצד אוהדי שתי הקבוצות, וכמובן – ההשתוללות של אנשי הפועל תל אביב על רקע ביטול שער השוויון בדקה ה-115.

פפיר ציין את זריקת האבוקות לשטחי המגרש בדקה הראשונה ובדקה החמישית של המשחק, במקרה הראשון מיציעים 4 ו-5 בהם ישבו אוהדי הפועל ת"א ולאחר מכן מיציעים 10 ו-11 של הקהל הצהוב, כאשר אבוקות נוספות הודלקו ביציעי שתי הקבוצות במהלך ההתמודדות. בנוסף, הן אוהדי מכבי ת"א והן הקהל האדום השליכו כוסות שתייה רבות לכל אחת מרחבות ה-16, וכמו כן נזרקו בקבוקי שתייה לכיוון הספסל של הפועל ת"א.

עוד בעניין התנהגות האוהדים, צוין בדו"ח כי בדקה ה-64 שרו אוהדי הפועל ת"א "שתהיה שואה למכבי", כאשר בדקה ה-120 הונף ביציעים 4 ו-5 שלט עליו נכתבו אותן המילים ובו הבחין המשקיף שלומי ברזל, שעדכן את צוות השיפוט. מצד שני, אוהדי מכבי ת"א קראו לעברו של עוזר מאמן היריבה "סלים טועמה מחבל".

אבוקות בדרבי התל אביבי בגמר גביע המדינה | ברני ארדוב

האירוע המסעיר ביותר במשחק הגמר, התרחש כידוע בדקה ה-115. שי אייזן השווה ל-2:2 לאחר שכבש לזכות האדומים, אלא ששופט המסך יגאל פריד הבחין כי בתחילת המהלך, אייזן ביצע עבירה קשה על דור פרץ ולאחר צפייה חוזרת במהלך, פפיר פסל בצדק את השער ושלף כרטיס אדום לעברו של הקשר.

"ברגע שסימנתי את תנועת המסך התפרץ מאמן הקבוצה ניר קלינגר לתחומי המגרש, הגיע עד אליי וצעק 'ביזיון, בושה וחרפה, אתה הורג קבוצה'. בנוסף התפרצו לתחומי המגרש מנהל הקבוצה דוד מגן, מאמן השוערים עמי גניש ועוזר המאמן סלים טועמה. בעזרת צוות השיפוט ועובדי ההתאחדות הוחזר הצוות המקצועי לאזור הספסל בכדי לאפשר לי לבחון את האירוע", כך ציין פפיר בדו"ח.

השופט דיווח מה קרה ברגע שביטל את השער והרחיק את אייזן: "החלה מהומה רבתי בתחומי המגרש בה שחקני הפועל ת"א, מנהל הקבוצה דוד מגן, מאמן השוער עמוס גניש וועוזר המאמן סלים טועמה התגודדו סביבי במחאה על ההחלטה, כאשר קלינגר רץ לכיווני לתוך המגרש, הגיע בסמיכות אליי, השתולל בכעס רב וצעק 'מה אתה עושה, למה אתה הורג את הקבוצה, לא תשכח את ההחלטה הזאת בחיים שלך'. קלינגר הורחק בכרטיס אדום ולאחר ההרחקה, סימן תנועה מגונה לעבר אוהד מכבי ת"א. טועמה הורחק לאחר שסימן 'אצבע משולשת' לעבר אוהדי מכבי ת"א".

"אתה הורג קבוצה". קלינגר השתולל | ברני ארדוב‎
התנועה של המאמן לקהל הצהוב | צילום מסך

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי