יריב טפר: "ציפינו מפפיר שיעמיד סטנדרט שיפוט הרבה יותר גבוה"

מנכ"ל איגוד השופטים התראיין ל-103FM וביקר את השופט שעומד במרכז הסערה: "לשלב הזה של המשחק, ישנה דרישה לפרש אירועים בצורה יותר טובה". למרות זאת, טפר לא מביע חרטה ומשוכנע כי שיבוץ השופט לגמר היה ראוי

(גודל טקסט)

סערת השיפוט בגמר גביע המדינה מסרבת להיעלם. מכבי תל אביב אומנם זכתה בתואר בזכות 1:2 דרמטי על הפועל תל אביב בדרבי לוהט, אך נדמה כי הדבר שיזכרו מהמשחק יותר מכל הוא המהומה שפרצה על כר הדשא בעקבות פסילת שער השוויון של האדומים בדקה ה-116. בתגובה, יריב טפר, מנכ"ל איגוד השופטים, התראיין לתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לאירועים.

טפר פתח את דבריו והבהיר את עמדתו: "מבחינת ניתוח האירוע שאותו ניתחה הוועדה המקצועית, העבירה הייתה חמורה. שי אייזן גלש עם פקקים חשופים לכיוון הרגל של דור פרץ, ולכן השופט היה אמור לשרוק לעבירה ולתת כרטיס אדום לשחקן הפועל ת"א. העבירה הזו "הכתימה" את כל מהלך ההתקפה שהוביל לשער, כאשר שופט ה-VAR בדק ומצא שזו הייתה טעות קריטית, לכן השער נפסל והשחקן נענש בכרטיס אדום. זה היה ניתוח האירוע של הוועדה המקצועית".

האזינו לריאיון של טפר

טפר המשיך לנתח את האירוע: "פפיר פירש את האירוע אחרת, אני לא נכנס לפרטים ולא באמת מכיר את מה שנאמר במערכת השמע, אבל בסופו של כל שער שמובקע יש בחינה שמתבצעת על ידי שופטי המסך כדי לוודא שהשער תקין או לבדוק אם הייתה טעות קריטית או ודאית. שופט המסך פירש נכון את האירוע, ומצא שהייתה שם עבירה על דור פרץ שהצדיקה כרטיס אדום, לכן השער היה לא חוקי".

ארז פפיר, דן גלזר, יונתן כהן | ברני ארדוב‎

התנהלות פפיר במהלך: "אנחנו פועלים על פי הנחיות ברורות של אופ"א ופיפ"א. ברגע שיש גלישה עם פקקים חשופים לכיוון הרגל, וזה מה שהיה אתמול, אז זה מצדיק כרטיס אדום. אין ספק שהציפייה מהשופט, בטח בשלב הזה של המשחק, היא להעמיד סטנדרטים הרבה יותר גבוהים של שיפוט, ביניהם הדרישה לפרש את האירוע כמו שפירש שופט המסך".

הגיבוי מאיגוד השופטים: "במשחקים משמעותיים כמו משחק עונה, פלייאוף וכו', אנחנו אומרים לשופט 'תשרוק את מה שאתה חושב שהוא נכון ואם בסופו של התהליך יתקנו לך את ההחלטה, זה בסדר'. התוצאה הסופית והצודקת היא החשובה. לפפיר הייתה עונה טובה מאוד והוא הוכיח את עצמו לכל אורכה. תהליך קבלת ההחלטות של הוועדה המקצועית הוא שקוף, פפיר היה שופט בינלאומי במשך חמש עונות והוא מהשופטים המובילים אצלנו העונה בליגת העל. דבר שני, הוא העביר מספר משחקים גדולים, ביניהם משחק הגביע בין מכבי ת"א להפועל ב"ש בסיבוב ח' ללא שיפוט מסך, ולאחר מכן המשחק הקריטי של מכבי חיפה נגד מכבי פ"ת בליגה. כל הסימנים הוכיחו שארז מתאים וראוי למשחק הזה".

מהומת הענק לאחר פסילת שער השוויון: "אני לא רוצה להיכנס יותר מדי לפרטים מכיוון שככל הנראה יהיה פה הליך משמעתי. אם יש פגיעה בשופט המשחק והוא מרגיש שיש סכנה לבטיחותו האישית, הוא רשאי לעשות את מה שעשה. ארז פירש את העניין כפי שהוא פירש, בשביל זה יש גם משקיף למשחק. בית הדין יחליט מה שהוא רוצה בעניין הזה, אבל ברור שההתנהגות היא לא מקובלת, לא ראויה ולא מתאימה".

התנהגות הקהלים: "לגבי השלט 'שתהיה שואה למכבי', כמובן שהוא לא בסדר. האמת שלא ראיתי אותו, הסתכלתי לכיוון הדשא. בדיוק בשביל זה יש משקיף ויש צוות שיפוט, הם ציינו את האירועים החריגים בדוחות שלהם, ואני מקווה שבית הדין יטפל בזה בחומרה. אירחנו את השגריר של איחוד האמירויות והחוויה בהתחלה הייתה כל כך מרשימה, אבל סיום האירוע לא מוסיף לנו כבוד ואנחנו רוצים להראות את הדברים הטובים שיש לנו. האווירה הייתה מדהימה ולהכתים אותה בסוף בצורה כזו, זה חבל לכולם".

בן ביטון, ארז פפיר | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי