צפו בתקציר: מכבי חיפה ברבע הגמר אחרי 0:4 על בית"ר ירושלים

play
שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי
לא כוחות: מכבי חיפה הביסה את בית"ר 0:4 ועלתה לרבע הגמר 03:36

האלופה טיילה לרבע הגמר מול הקבוצה החסרה והחבולה של יוסי מזרחי: אופיר קריאף כבש שער עצמי (11), מוחמד אבו פאני דייק מהנקודה הלבנה (22) ועומר אצילי הצטרף לחגיגה (26). ליאל דרעי, שגרם לפנדל, גם הורחק בבכורה (35). שרי נעץ את הרביעי (68)

(גודל טקסט)

מפגשי הגביע בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים היו בעבר קלאסיקה של ממש, אבל לא העונה. יחסי הכוחות היו ברורים מראש והאלופה ידעה לסגור עניין בשלב מוקדם, בדרך ל-0:4 קליל בבית ועלייה נינוחה לרבע הגמר. כעת יתפנו הירוקים להתמקד במשחק העונה מול הפועל באר שבע ביום שני בטרנר, אליו הם מגיעים עם רצף של 11 ניצחונות בזירה המקומית – תשעה בליגה ושניים בגביע.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם מוחמד אבו פאני
שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

ברק בכר חסר אמנם את בוגדן פלאניץ' והעניק מנוחה לג'וש כהן ודולב חזיזה, אבל ההרכב שלו היה מספיק חזק כדי לרמוס את הקבוצה החסרה והחבולה של יוסי מזרחי. בית"ר לא ניצחה בשמונת משחקי הליגה האחרונים שלה על הדשא (רק 0:3 טכני בדרבי בגלל טעות ששת הזרים של הפועל ירושלים) והצליחה להחזיק מעמד בחיפה רק 11 דקות עד שמאור לוי בעט מימין ואופיר קריאף הסיט לשערו.

ליאל דרעי בן ה-18, שהוצב במפתיע בהרכב האורחת, לא יזכור לחיוב את הופעת הבכורה שלו. המגן גרם לפנדל עם עבירה על אצילי שעלתה לו בצהוב והובילה לשער של מוחמד אבו פאני מהנקודה הלבנה בדקה ה-22, ארבע דקות לאחר מכן אצילי כבש בעצמו, ובדקה ה-35 דרעי פגע בגסות גם בדין דוד וראה צהוב שני ואדום. עם יציאתו בדמעות הוא התנצל בפני אוהדי בית"ר, שלפחות זכו למידת רחמים מצד המארחת.

מכבי חיפה הורידה הילוך לאחר ההרחקה, בכר החל בחילופים והירוקים הסתפקו רק בעוד שער אחד נוסף, כאשר מאור לוי בישל לצ'ארון שרי בדקה ה-68 וההולנדי חתם רביעייה שנייה תוך ארבעה ימים. מיד לאחר מכן נכנס יובל אשכנזי להופעת פרידה וזכה לחיבוקים מהחברים ולתשואות מהיציע, רגע לפני שהוא עובר למכבי נתניה. בטרנר הוא כבר יהיה עם החבורה הירוקה שתיאבק על הפסגה.

הרכב מכבי חיפה: רועי משפתי, רז מאיר, עופרי ארד, שון גולדברג, סאן מנחם, מוחמד אבו פאני, מאור לוי, צ'ארון שרי, עומר אצילי, דין דוד, גודסוויי דוניו.

הרכב בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, ליאל דרעי, דוד חוג'ה, אופיר קריאף, מקס גרצ'קין, קמסו מארה, אביאל זרגרי, מיכאל אוחנה, לירן רוטמן, אדווין ג'סי, חלאופילו פלייטר.