מכבי חיפה ערכה פרידה מרגשת מאשכנזי, בכר: "מקצוען אמיתי"

play
שחקני מכבי חיפה מרימים את יובל אשכנזי | מאור אלקסלסי
לא כוחות: מכבי חיפה הביסה את בית"ר 0:4 ועלתה לרבע הגמר 03:36

שחקני האלופה הרימו את הקשר אחרי ה-0:4 ושרו לו יחד עם האוהדים, גם המאמן פרגן: "מתרגש בשבילו". קריאף בדמעות: "בית"ר לא תרד". עצורים ופצועים ביציעים

(גודל טקסט)

מכבי חיפה לא רצתה להיתקל בבעיות מיוחדות לפני משחק העונה מול הפועל באר שבע ביום שני, ועשתה את המוטל עליה בגביע עם 0:4 קליל על בית"ר ירושלים הערב (רביעי) בדרך לרבע הגמר. כמעט 24 אלף צופים הגיעו לאצטדיון בחיפה ונהנו משלושה שערים עד הדקה ה-26, כאשר צ'ארון שרי חתם את התוצאה בדקה ה-68 ואיתמר ניצן מנע תבוסה קשה אף יותר.

הירוקים נפרדו במשחק הזה מיובל אשכנזי, שרשם 20 דקות כמחליף וצפוי לעבור מחר למכבי נתניה. הקשר זכה לשירי עידוד מהקהל ולחיבוקים חמים מחבריו, שהרימו אותו על הכתפיים ורקדו איתו.

שחקני מכבי חיפה מרימים את יובל אשכנזי
על הגובה. יובל אשכנזי עם החברים | מאור אלקסלסי

ברק בכר פרגן לאשכנזי: "קודם כל, אנחנו נפרדים היום ממקצוען אמיתי ואני מאחל ליובל אשכנזי בהצלחה, הוא אישיות מיוחדת ואני מתרגש בשבילו".

על פערי הרמות אמר המאמן: "המטרה שלנו היא בכל מפעל לשחק את המשחק שלנו, כמו שעשינו בעשרת המשחקים האחרונים וזה לא משנה אם זה באירופה, בגביע או בליגה. אני לא רוצה להיכנס לקלישאות ולומר שלגביע יש חוקים משלו, אנחנו רוצים שהחוקים יהיו שלנו ועשינו את זה בצורה הכי טובה שאפשר, אפילו שבית"ר קבוצה פגיעה שסובלת מהרבה בעיות. יש עוד דרך ארוכה לדאבל, אבל ברור שהמטרות הן תמיד הכי גבוהות. אנחנו חוזרים לליגה ומחכה לנו ביום שני משחק מאוד מעניין".

על המפגש עם באר שבע: "יש חמישה ימים עד המשחק וזה המון זמן, זה לא רלוונטי (מה יקרה בגביע). אני מכבד את באר שבע וגם הייתי שם לא מעט, אבל אנחנו עסוקים בעצמנו. זה יהיה משחק מאוד קשה נגד קבוצה חזקה, אבל יהיה זמן לדבר על המשחק הזה וצריך לפרגן לשחקנים על רבע הגמר".

על היכולת הטובה: "אנחנו רוצים להמשיך לעשות את הדברים שאנחנו רגילים ויודעים לעשות וזה לא משנה נגד מי אנחנו. גם נגד מכבי פתח תקוה היינו חשופים כשהובלנו 0:2 ויכולנו לספוג, אנחנו רוצים להשתפר ושחקנים מקצוענים יודעים שהם צריכים לדחוף את עצמם עוד ועוד".

יובל אשכנזי שחקן מכבי חיפה
נפרד מהקהל. יובל אשכנזי | מאור אלקסלסי

מוחמד אבו פאני, כובש השער השני: "אנחנו בתקופה טובה מאוד, עושים את העבודה שלנו ושמחים שניצחנו ועברנו שלב. אני לא חושב שניצחנו בקלות, במחצית השנייה גם היינו קצת חשופים ויכולנו לספוג, אבל חשוב ששמרנו על רשת נקייה ואנחנו ממשיכים קדימה. באר שבע קבוצה חזקה עם שחקנים מאוד טובים ומנוסים. יהיה קשה, בטח כשזה אצלם בבית, אבל אנחנו מקווים לעשות את העבודה ולנצח. אנחנו נגיע מוכנים ודרוכים במטרה לנצח".

ברק בכר מאמן מכבי חיפה
"באר שבע? עסוקים בעצמנו". ברק בכר | מאור אלקסלסי

יוסי מזרחי, מאמן בית"ר ירושלים: "הפערים גדולים מאוד בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים, בטח בית"ר של היום, אבל בכדורגל צריך להיות חזקים גם ברגעים קשים מאוד. מחכה לנו משחק משמעותי מאוד בקרית שמונה ואני מקווה מאוד שניראה אחרת. להישבר זה הדבר הכי קל. ברגעים קשים צריך לדעת להיות חזקים, לתת לשחקנים אמונה ואני מקווה מאוד שניראה אחרת בקרית שמונה".

עוד אמר: "אני לא מתוסכל ולא שום דבר. לא ציפיתי להרבה, ידעתי עם איזה הרכב אגיע ומהן העוצמות של מכבי חיפה. כשהורחק לנו שחקן אז בכלל נגמר המשחק, אבל אנחנו לא צריכים להסתכל על הרמה של מכבי חיפה. אם לא הייתי מאמין שבית"ר תישאר, לא הייתי פה".

אופיר קריאף לא הסתיר את הדמעות בסיום ואמר: "יותר גרוע מזה באמת לא יכול להיות. מה יהיה? אני לא יודע, אבל בית"ר לא תרד ליגה. להיות אוהד בית"ר, ואני אחד מהם, זה להיות עם הקבוצה בתקופה הכי קשה ולקנות כרטיס לקרית שמונה כדי לתמוך בנו. אני מקווה שהמצב הזה יעבור כמה שיותר מהיר. אני מקווה שמישהו ייקח את הקבוצה למקום בו היא ראוייה להיות. אני כאן כאן עד היום האחרון שלי, לא משנה מה".

אופיר קריאף שחקן בית"ר ירושלים מאוכזב
ערב קשה. אופיר קריאף | מאור אלקסלסי

במהלך המשחק היו מהומות ביציע של בית"ר בין האוהדים למשטרה וכוחות האבטחה. מהמשטרה נמסר כי נעצרו גבר ואישה לאחר שעקרו ממקומם כסאות והשליכו אותם מהיציע לעבר המגרש וכן לעבר שוטר שנכח במקום. חמישה אוהדים נפצעו ושניים מהם הועברו להמשך טיפול בבית החולים רמב"ם.