קטש: "חשבו שיש לנו סיכוי להעפיל, זאת מחמאה גדולה"

עודד קטש
עודד קטש | אודי ציטיאט

אחרי שהפסיד בסרביה ולא העפיל לאליפות העולם בסין, מאמן ישראל סיכם את הקמפיין: "הם היו גדולים עלינו, זו אחת הנבחרות הטובות בעולם, אני מאוד גאה בבחורים". אבדיה: "נגיע רחוק בעתיד". מנקו: "עשינו דרך"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל הגיעה לקו הגמר של מוקדמות גביע העולם עם סיכוי להעפיל לטורניר בפעם השלישית בתולדותיה, אבל את המשחקים בסין היא תראה בטלוויזיה. הכחולים-לבנים נכנעו הערב (ראשון) באולם על שם אלכסנדר ניקוליץ' בבלגרד לסרביה 97:76 וסיימו במקום החמישי בבית. סגנית אלופת העולם, בהובלת מילוש תאודוסיץ' הנהדר, הובילה כמעט לאורך כל הדרך, ברחה לפער דו-ספרתי לפני ההפסקה ולא הסתכלה לאחור עד לסיום.

המאמן עודד קטש סיכם: "לא משחק גדול שלנו. אני בעיקר יכול להיות גאה בשחקנים על כך שנשארנו במשחק. לא פשוט לשחק משחקים מהסוג הזה נגד קבוצה שהיא אחת מהטובות בעולם. זו מחמאה עבורי שחשבו שיש לנו סיכוי בכלל לעלות ובכך אני גאה מאוד. רצינו, ניסינו, האמנו אבל צריך לעשות באמת משחק הירואי כדי לנצח פה".

קטש הוסיף: "אני לא בטוח אם ההגדרה שלי מתמקדת במשחק הזה. אני חושב שפספסנו משחקים אחרים בדרך. תמיד יכול להיות הרבה יותר טוב והיה יכול להיות יותר גרוע. בסך הכל אני מאוד גאה בדרך שעשינו והיה לנו ברור שאנחנו מצעירים את הנבחרת, וזה אפילו התחבר לכדורסל טוב לפרקים – הרבה יותר טוב ממה שציפינו.

"היה משחק חד צדדי היום. הסרבים היו גדולים עלינו. נשארנו שם בכמה ריצות וניסינו לחזור למשחק, אבל זה לא היה פשוט. אנחנו לא צריכים להתנצל שניצחנו את סרביה ואת גרמניה. זה חלק מהחוויה וחלק מהדרך שלנו. זה תמיד מתסכל להפסיד, אך הם היו הרבה יותר טובים מאתנו. אני גאה בשחקנים.

"זה שעשים הצערה זה לא אומר שבאים להפסיד משחקים .יחד עם זאת זה לא אומר שזה לא יכול לגבות מחיר בדרך וצריך להבין את זה. לפעמים יש מחיר שצריך לשלם בדרך. גם אם זה בא על חשבון של ניסיון. מצד שני קיבלנו המון מחוייבות בקמפיין הזה. שחקנים צעירים שבאו ורצו להוכיח את עצמם. שחקנים נהנים ורוצים לבוא ואני חושב שזה דבר גדול. שחקנים שהיו מחוץ לסגל היו מתוסכלים ורצו להוכיח את עצמם.


(FIBA)

"המונדו-באסקט היה יכול להיות חלום רחוק. הבית הראשון הייתה המטרה הראשונית שגם שם נתקלנו בקשיים מול נבחרות פחות טובות. ואז בבית הזה היו נבחרות הרבה יותר טובות ועשינו לטעמי תוצאות יותר טובות ממה שציפו. זה היה מעל הרמה שלנו. מה שכן אפשר לקחת זה הרבה אופטימיות וצריך להסתכל שנתיים או שלוש קדימה".

דני אבדיה אמר: "זה היה חלון ראשון שלי בנבחרת הבוגרת וזה דבר שאני אזכור. החבר'ה קיבלו אותי מאוד יפה. אני רוצה לפרגן לכולם על העבודה הקשה. כולם פה קיבלו אותי יפה". התחושות לשחק בסרביה: "תמיד מרגש להיות בבית השני שלך. אבא שלי שיחק פה המון משחקים ולכן בשבילי זה חוויה לשחק במגרש הזה. הרגשתי את הקהל. תמיד שאני בא לשחק מול נבחרת סרביה אני נותן 100%".

העתיד: "אני חושב שאנחנו נבחרת מאוד צעירה, יש פה שחקנים עם הרבה מאוד כישרון , לא היה לנו הרבה אימונים ביחד פה אבל אני חושב שככל אחד הוא שחקן בפני עצמו, שיכול לעזור לנבחרת בצורות שונות. אני חושב שנגיע רחוק בעתיד".

רפי מנקו הוסיף: "היה משחק לא קל, אבל ידענו שהם קבוצה ברמה מאוד גבוהה. חשבנו שנצליח להתמודד מולם אבל לצערי זה קרה. אני גאה בחברים שלי על הדרך שעשינו. הגענו משחק אחד בלבד על אליפות עולם וזה משהו גדול מאוד בשבילנו, לצערי זה לא קרה. יש פה אחלה חבר'ה צעירים ודור חדש שנכנס. אני מקווה שנמשיך להשתפר ולהציג כדורסל טוב שיביא אותנו להישגים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי