הנבחרת ביקרה באנדרטת גטו ורשה. זוארץ: "הוכחנו שאפשר אחרת"

נבחרת ישראל
נבחרת ישראל | קרדיט איתן דותן ההתאחדות לכדורגל

נבחרת ישראל קיימה טקס ושמעה על סיפורי הגבורה בימי מלחמת העולם השנייה. בצוות המקצועי מאמינים: "ניצחון יהיה המפתח לעלייה ליורו". הרצוג קיבל מידע שיז'י בז'צ'ק ישנה את המערך לקראת המשחק

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל נערכת לקראת המשחק מחר (שני, 21:45) בפולין והשחקנים והצוות המקצועי משדרים אופטימיות לאחר הניצחון 0:3 על לטביה ביום שישי: "אפשר לנצח מחר את נבחרת פולין, המשחק מחר הוא המפתח להעפלה ליורו 2020 מבקשים המשכיות למסע הזה", כך נאמר בסביבת הנבחרת.

מעט היסטוריה: משחקה הראשון של נבחרת ישראל על אדמת פולין היה ב-1959 בעיר וורוצלאב. 30 אלף מיהודי פולין הגיעו למשחק מתוך 70 אלף צופים וראו את פולין מנצחת את נבחרת ישראל 2:7 תחת המאמן גיולה מאנדי במה שנכנס להיסטוריה "כחרפת וורוצלאב". לפני הצהריים ביקרה נבחרת ישראל באנדרטה לזכר מרד וורשה, כשלא נותר כמעט זכר לגטו הענק וישם שמעו שחקני מעט על סיפור הגבורה של מרד גטו ורשה.

בשעות הצהריים נבחרת ישראל קיימה בצהרים טקס באנדרטת גטו ורשה ויו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ אמר: "האתר הזה מסמל את הגבורה של מי שניסו במאמץ נואש חסר סיכוי להשיב מלחמה כנגד נציגי הרוע עלי אדמות. אין גאה ממני להיות כאן עם נבחרת ישראל הבוגרת, אחד מסמליה היפים של מדינת ישראל. אני פוגש כאן נבחרת לאומית של מדינת ישראל המורכבת משחקנים יהודים וערבים מונהגת בגאווה על ידי קפטן צ'רקסי ומודאגת על ידי צוות אוסטרי ישראלי אנחנו כאן כדי לכבד את זכר הנספים כדי להוכיח שאפשר אחרת".


יז'י בז'צ'ק ישנה מערך לקראת המשחק נגד ישראל (התאחדות לכדורגל)

ובחזרה למשחק. הרצוג קיבל את המידע המקצועי שהיריבה צפויה לשנות את המערך לנוכח היכולת הבינונית שלה בשלושת משחקיה הראשונים בקמפיין המוקדמות, על אף שהסתיימו בניצחון. בז'צ'ק ישנה את המערך ל-4-4-2 בו אמור חלוץ מילאן קשישטוף פיונטק לשוב להרכב הפותח, לצדו של רוברט לבנדובסקי כשגם חלוץ נאפולי ארקדיוש מיליק יהווה איום רציני על אם יעלה בהרכב. עוד על פי המידע שקיבל הרצוג, הבלם קמיל גליק ישמור על מספר 7 שלנו שיעשה כל מאמץ להבקיע את השער העשירי ברצף בתוך שישה משחקים ולקבוע שיא ישראלי.


ישמור אישית את ערן זהבי. קמיל גליק (NICOLAS ASFOURI/AFP/Getty Images)

יש לציין כי נבחרת פולין כבשה בקמפיין רק ארבעה שערים, אך לא ספגה שער. ישראל מאמינה שאפשרה לנצח את פולין, למרות שעד ערב המשחק נגד לטביה נתנו סיכויים קלושים לקחת נקודות. בנבחרת אמרו: "ניצחון על פולין ידחוף אותנו קדימה, נוכל לראות את האור בקצה המנהרה – יורו 2020".

למשחק יגיעו סקואטים ממספר קבוצות מרחבי אירופה כדי לעקוב אחרי אלי דסה, דור פרץ ויונתן כהן. עכשיו לאחר השלושער של ערן זהבי טוענים כי השחקן מושך התעניינות ממועדון באנגליה. כזכור, רק אתמול סיפר החלוץ בראיון כי הליגה האנגלית מעניינת אותו.


ממשיך לעורר עניין באירופה. אלי דסה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי