גוטמן: "חיימוב צריך לפתוח בהרכב הנבחרת. עטר לא יכול לשחק בחוד"

אלי גוטמן
אלי גוטמן | ערן לוף

המאמן הלאומי לשעבר דיבר לקראת המשחקים הקרובים: "הצבתו של דסה לא ברורה", על מיכה: "יש לו מקום", על מצב הסגל: "הרצוג החליט ללכת עם האמת שלו". וגם: מונולוג מרגש על ערן זהבי ומעמדו של מואנס דאבור

(גודל טקסט)
אלי גוטמן, מאמן נבחרת ישראל לשעבר, דיבר הערב (שלישי) בתוכנת הספורט של 103FM והתייחס לצמד המשחקים נגד מקדוניה הצפונית וסלובניה במקדמות יורו 2020: "זה מאסט לנצח את מקדוניה הצפונית בטרנר ויש לנו את הכלים לעשות את זה, גם במצב הנוכחי של סגל. המשחק בסלובניה הוא כבר סיפור אחר ושם אנחנו נתקשה. מה שהנבחרת עשתה עד היום בקמפיין משאיר אותנו במצב טוב לקראת ההמשך".


על מצב הסגל: "המאמן נמצא בסיטואציה מסוימת והוא החליט ללכת עם האמת שלו. בזמנו, שלמה שרף לא זימן שחקנים שלא שיחקו. המאמן הזה מקבל החלטה ללכת עם השחקנים שהביאו אותו עד הלום. אחרי שני המשחקים אתם תשבו ברדיו ותנתחו אם הוא הצליח או נכשל. אם אני היום צריך לקבל החלטה, דאבור משחק בהרכב. אם אתה רוצה אותו גם למשחק בסלובניה, הוא יצטרך לשחק רק 60 או 65 דקות נגד מקדוניה הצפונית. אם אתה חושב לתת לאלי דסה לשחק, שזה קצת לא ברור מבחינתי, אז אני לא רואה אותו יכול לשחק יותר ממחצית וגם זה על הדים של התלהבות ואנרגיה. בירם כיאל ואריאל הרוש זה שחקנים שנמצאים במסגרת קבוצתית ומתאמנים בקצבים טובים. הם לא יכולים לשחק שני משחקים מלאים, ברור, אבל צריך לדעת לנתב את הדקות".


האם חל שינוי שחל תחת הצוות האוסטרי: "יש שינוי רק בשיטת המשחק של המאמן. בגדול, השחקנים מגיעים ברמת אנרגיה טובה וכולם רוצים להיות בנבחרת, אבל זה היה כך תמיד. הרצוג דוגל בשלושה בלמים ושני שחקני קו – הוא גם הסביר ואמר שאין לנו מספיק שחקני הגנה טובים על מנת לאייש את המרכז רק עם שני בלמים. אני חושב שעכשיו הוא בבעיה כי שני שחקני הקו שלו, טוואטחה ודסה, אחד לא זומן והשני בכלל לא נמצא במסגרת קבוצתית".




הרצוג ורוטנשטיינר. "השינוי הוא רק בשיטת המשחק"
 (עדי אבישי)
 


גוטמן התייחס לקדנציה שלו: "אם יש משהו בתקופה שלי בתור מאמן הנבחרת שאני יכול להסתכל אחורה ולהגיד שטעיתי, זה בשיטת המשחק. ברוב המשחקים נבחרת ישראל צריך לעלות עם שלושה בלמים. כשאנחנו אנדרדוג, צריך לשחק צפוף כמו שיוסי אבוקסיס עושה בני יהודה. נגד מקדוניה הצפונית, למשל, צריך לשחק יותר התקפי ולשחרר את שחקני הקו קדימה".


על מואנס דאבור: "יש חלוץ ישראלי טוב ממנו כיום? גם את הזימונים שלי ביקרו. בתור מאמן, אתה צריך ללכת עם האמת שלך והאמת של אנדי הרצוג היא שחקנים כמו דאבור שהוא מבחינתו החלוץ הישראלי הטוב ביותר. מבחינת הרצוג, ללא קשור לדקות, מואנס מקבל את המקום בהרכב. זו האמת של המאמן".


על אלירן עטר שלא זומן: "הוא לא יכול לשחק בתור 9 בנבחרת ישראל. במשחק האחרון של מכבי תל אביב נגד בני יהודה הוא מצא את עצמו עם הגב לשער וככה הוא גם נראה. אלירן עטר לא יכול לשחק עם הגב לשער. אפשר להזמין אותו, אבל לא להציב אותו בתור חלוץ אלא בכנף שמאל".



אלירן עטר. לא יכול לשחק עם הגב לשער?
 (דני מרון)


על דור מיכה שלא זומן גם הוא: "כשאני מסתכל על הסגל, אני חושב שיש לו מקום. אני באופן אישי הייתי מזמין אותו, אבל אני לא בטוח שהייתי נותן לו לשחק. נגד צפון מקדוניה הוא כן צריך לשחק בהרכב, אבל נגד סלובניה, פולין ואוסטריה? אני לא יודע. הוא היה הגורם המשמעותי ביותר באליפות של מכבי ת"או הוא שחקן קלאסי מאחורי חלוץ. אני חושב שיש לו מקום לפחות בסגל".



על ערן זהבי שסובל מפציעה קלה: "זהבי זה שחקן שמוכיח את עצמו לאורך זמן. לא מעניין אותו מה יש לו בחשבון הבנק ובאיזו ליגה הוא משחק. אני מכיר את האדם, השחקן והאיש שיש בפנים. הוא יודע לעשות גול מכלום. זה שחקן שאני סומך עליו. הוא עזר מאוד לי בקריירת האימון. היה משחק שהקרסול של ערן הייתה בצבעים סגול-כחול והוא לא ויתר. הוא עלה עם ים של זריקות וניצחנו את בנפיקה ליסבון 0:3 מצמד שלו. זה האיש וצריך לכבד אותו על כך.



"אני חושב שהמאמן של נבחרת אוסטריה לא הגיע למשחק נגד ישראל מוכן. הוא נתן לזהבי להסתובב חופשי וכשזהבי מסתובב חופשי הוא יודע מה לעשות. אני מאמין שהמאמן של מקדוניה הצפונית ישים את הדגש על זהבי, אבל אחת היכולות הגדולות של ערן זו הניידות והתנועה ללא כדור. הוא יודע מה לעשות ומתי. ערן מאוד אינטליגנטי במשחק שלו ואני מעריך שהוא ימצא את עשירית השנייה שהוא צריך במשחק הראשון. התנועה שלו מוציאה את השומרים שלו מריכוז ואז כל מה שהוא צריך זו עשירית שנייה וזה ברשת".




"חשבון הבנק לא מעניין אותו". ערן זהבי (עדי אבישי)


על עמדת השוער: "הייתי פותח עם חיימוב, אבל אני כבר לא מאמן הנבחרת. גיא עשה משחק יוצא מן הכלל נגד שטרסבורג. בין אחד שבכלל לא משחק בהולנד לשוער שמשחק בסקוטלנד אבל לא מציג יכולת מזהירה, אז אני אומר חיימוב. בין מרציאנו להרוש, מרציאנו צריך לפתוח כי הוא משח. כשאתה משחק, אתה חי את החושים כל שבת מחדש. ברגע שאתה לא משחק, אתה מאבד את זה והחושים הולכים קצת לאיבוד. חיימוב לא היה אשם בשערים שמכבי חיפה ספגה נגד רעננה". 



על מקדוניה הצפונית אמר גוטמן: "זה משחק שצריך לנצח, לא משנה איך. גם אם ננצח בדקה ה-90, זה בסדר. הגישה המנטלית צריכה להיות לעלות במטרה לנצח את המשחק. צריך לקחת את ההפסד נגדם בסמי עופר ולהשתמש בו. בסוף, כולנו נמדדים בהתאם לתוצאות ולקבלות. לכולם יש כוונות טובות, אבל לא כולם מביאים את התוצאות. נעבור את המשחק הראשון ונראה. המשחק השני בסלובניה כבר יהיה הרבה יותר קשה וקשה לי להאמין שאנחנו נעבור אותו בהצלחה" .

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי