"מלך סין שולט גם באירופה: ערן זהבי שחקן ברמה עולמית"

ערן זהבי
ערן זהבי | דני מרון

כך צעקה הכותרת בכתבה שעסקה בכוכב הנבחרת, שמוביל את טבלת הכובשים בקמפיין מוקדמות יורו 2020. שחקנים מלייפציג ומלברקוזן צוטטו: "אין שוער בעולם שיכול לעצור אותו". סטנקוביץ': "הוא טוב מידי בשביל סין"

(גודל טקסט)

כושרו הנפלא של ערן זהבי ממשיך לעורר הדים ברחבי אירופה. לאחר שכבש את שערו ה-11 בקמפיין מוקדמות היורו והגדיל את הפער מארטיום דזיובה בפסגת טבלת הכובשים, כוכב גוואנגז'ו ר.פ זכה לכתבה מחמיאה במיוחד. "מלך סין שולט גם באירופה: משוגע, שחקן ברמה עולמית", צעקה הכותרת.

בכתבה סקרו את הקריירה של זהבי ושמו דגש על קצב ההבקעה המטורף שלו מאז הצטרף למכבי תל אביב, אך ציננו את הסיכויים שיעזוב את הליגה הסינית ויעבור לשחק באירופה. "אם הוא לא היה בן 32, זה היה סיפור אחר. התנאים שלו בגוואנגז'ו ר.פ, שם יש לו חוזה עד דצמבר 2020, נפלאים וקשה לראות אותו יוצא משם בגילו".

מי שלא נותר אדיש ליכולתו של זהבי וצוטט בכתבה הוא ציצן סטנקוביץ', שוער נבחרת אוסטריה, שהחמיא: "הבעיטה שלו בלתי ניתנת לעצירה. ידענו מראש מה הוא יכול לעשות ואיזו טכניקת בעיטה יש לו, אבל לא הצלחנו לסגור אותו. כששחקן ברמה עולמית כמו זהבי נותר פנוי, זה בדרך כלל יסתיים ברשת. הוא באמת ברמה עולמית. הוא מבקיע בימין ובשמאל מכל עמדה, אסור לתת לו שנייה. הוא שחקן מדהים ולדעתי הוא יותר מידי טוב בשביל לשחק בליגה הסינית".

סטפן אילסנקר, האוסטרי של לייפציג, צוטט גם הוא: "אני לא חושב שיש שוער בעולם שהיה יכול לעצור את הבעיטה של זהבי". אלכסנדר דראגוביץ' מבאייר לברוקזן סיפר: "שאלתי את ערן בסיום איזה סוג של שחקן הוא, כי הגולים שהוא הבקיע נגדנו בשני המשחקים היו פשוט משוגעים".

גם אנדי הרצוג צוטט: "אני לא יכול לדמיין איך נבחרת ישראל תהיה בלעדיו. הוא מבקיע שערים ממצבים חסרי סיכוי. הוא נמצא בכושר הטוב ביותר בקריירה שלו. אני משוכנע שערן יכול לשחק באירופה. היה יכול להיות לו תפקיד מרכזי בהרבה מאוד מועדונים ברחבי היבשת – הוא שחקן ברמה הכי גבוהה".


באירופה מתמוגגים. ערן זהבי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי