הרצוג: "רוצה להישאר, אבל אני גם מחויב למשפחה שלי"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | לירון מולדובן‎

מאמן הנבחרת התייצב למסיבת עיתונאים לקראת פולין: "מצפה לראות התקדמות, זו הזדמנות טובה לבחון את עצמנו נגד נבחרת גדולה". וגם: לבנדובסקי, כיצד יחליט על עתידו וליגת האומות: "לא אעזוב אם נשתתף"

(גודל טקסט)

 נבחרת ישראל תפתח בשבוע הבא בהכנות לקראת משחקיה האחרונים במוקדמות יורו 2020, נגד פולין בשבת הבאה באצטדיון טדי ושלושה ימים לאחר מכן בחוץ נגד מקדוניה הצפונית, אבל היום (חמישי) ערך המאמן אנדי הרצוג את מסיבת העיתונאים הראשונה לקראת המפגשים, שעשויים להיות שני משחקיו האחרונים כמאמן הלאומי.

הרצוג נשאל תחילה על עתידו: "הייתה לי שיחה טובה עם הוועדה המקצועית. דיברנו על מה היה טוב ומה היה פחות טוב, אבל הסיטואציה זהה. אני רוצה להישאר, כי כמו שאמרתי לעבוד עם השחקנים זה כיף לי מאוד ואני נהנה גם לעבוד עם ווילי (רוטנשטיינר) ולקדם את הצעירים לקראת קמפיין 2022. מצד שני, כמו שאמרתי – עוד לא החלטתי סופית וגם אמרתי לרוטנשטיינר שהטענות שאני לא רוצה להישאר לא נכונות. להתאחדות יש את האופציה להאריך את החוזה, אבל אנחנו רוצים להתמקד בשני המשחקים הקרובים לפני שנחשוב על הקמפיין הבא. אנחנו נפגוש את פולין, הנבחרת הכי חזקה בבית, וזו הזדמנות טובה לראות איך הנבחרת מגיבה מול נבחרת חזקה ולטעויות שנעשה".

מה משפחתו חושבת על האפשרות שיישאר: "מצד אחד אני רוצה להישאר כי זה מאוד מעניין להיות בישראל, אבל מצד שני גם יש שיקולים משפחתיים ולילדים שלי לא קל. אנחנו נראה מה יהיה, אבל אם לא אמשיך לישראל זה לא כי אני לא רוצה לעבוד פה, אלא בגלל שיש לי מחויבות כלפי משפחתי".

עתידו במקרה של העפלה לליגת האומות: "כמובן שלא אעזוב אם נעפיל, זה ברור".


הרצוג. נקווה שלכל הפחות נראה אותו כאן במרץ (דני מרון)

שני המשחקים הבאים: "אנחנו רוצים לנצח את שני המשחקים, אבל בשביל זה נצטרך לעשות את הדברים בצורה נכונה וללמוד מהטעויות. הציפיןת מבחינתי הן תמיד גבוהות ואנחנו נעשה את הכל כדי להשתפר. נגד לטביה היה משחק טוב וכעת אני רוצה שנעשה את זה גם מול פולין ושנראה התקדמות  ממשחק למשחק נגד יריבה מאוד חזקה. אני מצפה לראות התקדמות".

על פולין ולבנדובסקי: "גם אם רוברט לבנדובסקי לא ישחק, יש להם חלוצים כמו מיליק ואחרים. ברור שלבנדובסקי שחקן ברמה הכי גבוהה בעולם ואם הוא ייעדר זה טוב לנו, אבל יש להם כל כך הרבה כלים כדי לעשות את העבודה ולנו אסור יהיה לבצע טעויות כפי שעשינו במשחקים הקודמים. במשחק בפולין הגענו להזדמנויות טובים, ערן זהבי החמיץ שם בחצי השעה הראשונה ובסוף ספגנו מכדור חוץ, פנדל ואחרי זה כבר לא שיחקנו טוב. אין לנו מה להפסיד ואנחנו רוצים הפעם להראות שאנחנו יכולים לנצח אותם".


הסיבה שדניאל טננבאום נותר מחוץ לסגל:
"אני לא רואה את הדברים כפי שאתם רואים את זה. יש לנו שלושה שוערים שעשו עבודה טובה במוקדמות ואני סומך עליהם. לגבי דניאל, כמובן שיש לו כישרון והוא עוד לא ספג בליגה, אבל כל מכבי תל אביב עושה עבודה טובה וגם אין לו עדיין חמש שנים בישראל, כך שאני לא יכול לזמן אותו. אם תבטיחו לי שהוא לא יספוג גם בנבחרת בתשעה משחקים רצופים, אזמן אותו – אבל זה עליכם אם הוא ישותף בזמן שאסור לו".

עם מי הוא מתכנן לפתוח בשער: "אני לא מבין למה אופיר מרציאנו לא משחק בסקוטלנד, בנבחרת הוא עשה עבודה טובה וגם אריאל הרוש החל לשחק בהולנד. שניהם שוערים טובים".


"אין לנו מה להפסיד" (דני מרון)

אם הנבחרת סובלת מבעיה מנטלית: "יכול להיות, אבל אני חושב רק על להיות מפוקסים במשך כל 90 הדקות. גם אם שחקן מתעייף, זה לא אפשרי לאבד ריכוז. אנחנו צריכים להיות מוכנים לכל 90 הדקות, לא לנוח כשהכדור בצד, זה אחד מהדברים שעלינו לפתור כדי להיות אינטנסיביים, להתחרות במשך 90 דקות וגם לשפר את הסיכוי שנעפיל לטורניר גדול".


חסרונם של דור פרץ ומנור סולומון ושינוי אפשרי במערך
: "אנחנו נראה אם נבצע שינויים. פרץ ייעדר תקופה ארוכה וזה כואב לנו וגם למכבי ת"א, כי זה אחד השחקנים הכי טובים במדינה והרגשתי רע כשראיתי אותו נפצע. גם מנור סולומון נפגע בשחטאר וזה חבל, אבל זו הזדמנות לשחקנים אחרים להיכנס. בלטביה תרגלנו ארבעה שחקנים הגנה ובסופו של דבר חזרנו לשלושה בלמים, השחקנים שלי יודעים לשחק בשתי השיטות וזה לא מסוכן מדי לשנות ממשחק למשחק".

הרצוג, כאמור, מסיים כעת את חוזהו וממתין להחלטת הוועדה המקצועית של ההתאחדות לכדורגל, דבר שמתעכב גם בשל מינויו הטרי של אורן חסון ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבל כפי שגם אישר האוסטרי בדבריו לעיל, אם הנבחרת תשתתף במשחקי פלייאוף ליגת האומות, דבר שנראה סביר עד מאוד ועליו תדע הנבחרת סופית עם סיום משחקי המוקדמות בעוד פחות משבועיים, חוזהו של האוסטרי יוארך באופן אוטומטי עד מרץ ואולי גם מעבר לכך, אם משם תעפיל הנבחרת לאליפות אירופה.

אתמול (רביעי) פרסם הרצוג את סגל השחקנים המלא למפגשים מול פולין ומקדוניה הצפונית ובמוקד חזרתם של אוראל דגני מהפועל תל אביב, גדי קינדה מבית"ר ירושלים ובירם כיאל מצ'רלטון ששב מפציעה, בעוד מנור סולומון נותר מחוץ לסגל בעקבות פציעה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי