גל מקל בראיון: "ארצה לחזור בעתיד, מדגדג לי לזכות בעוד תואר"

גל מקל
גל מקל | עדי אבישי

רכז נבחרת ישראל, שהוביל אותה לניצחון אדיר בפולין ולאחר מכן על רומניה, סיפר ב-103FM לפני שישוב לקבוצתו האיטלקית רג'יו אמיליה: "אוהב את הליגה שלנו, חסרה בה אינטנסיביות". וגם: על התנהגותו של ים מדר

(גודל טקסט)

בקיץ האחרון חתם גל מקל ברג'יו אמיליה האיטלקית ומאז אולי נעלמו מעט עקבותיו, אבל בחלון הנבחרת האחרון הוא הוכיח לכולם שהוא עוד כאן ובגדול. אחרי דאבל-דאבל בניצחון הגדול בפולין ביום חמישי והובלת הנבחרת לניצחון קליל על רומניה אתמול, הערב (שלישי) התראיין הרכז בתכנית הספורט ב-103FM וסיפר על הצלחת הנבחרת בחלון המשחקים האחרון במוקדמות אליפות אירופה, סירובו של ים מדר לעלות מהספסל לשתי הדקות האחרונות בניצחון על רומניה וכמובן גם על מעברו לקדנציה שנייה בארץ המגף.

תחילה דיבר מקל על הצערת הנבחרת והיותו אחד הוותיקים בסגל: "אם אני בגיל 31 נקרא זקן השבט….אבל כן, אנחנו באמת נבחרת צעירה עם כישרון, רוח טובה ופוטנציאל לעתיד. אני לא יודע לומר מה יהיה, גם הדור שלי וקצת יותר מבוגרים ממני כמו ליאור אליהו, רביב לימונד, גיא פניני, יוגב אוחיון ועומרי כספי הוא דור מאוד מאוד מאוד מוכשר. הדור הנוכחי שלוש שנים רצוף מגיע לגמר אליפות אירופה ופעמיים לוקח זהב, אז ללא ספק יש על מה לבנות מבחינת כישרון – אבל לפעמים כישרון זה לא הכל. צריך לדעת לנתב את הקריירה כמו שצריך".

על ים מדר שסירב לעלות מהפרקט בשתי הדקות האחרונות: "הוא כישרון, הוא ילד טוב והוא באמת אחלה, הוא היה השותף שלי לחדר בפולין. דבר כזה יכול לקרות, כי בגילאים צעירים לפעמים אתה רודף אחרי מה יגידו ואלף ואחת קולות בראש, זה אני אומר מניסיון. לפעמים אתה בוחר בעלבון במקום להסתכל על הדברים בצורה יותר מפוקחת ולהגיד איזה כיף להיות בנבחרת ישראל. זה קורה, זה קרה להרבה והכי חשוב להמשיך הלאה".


מקל. מנהיג הנבחרת ונחשב אחד ותיק בגיל 31 (עדי אבישי*

אם הצלחת נבחרת העתודה לא פגעה במדר: "את זה אתם צריכים לשאול אותו. לפעמים זה עניין של שניות ולשחקן צעיר עוברים המון דברים ראש. צריך לדבר איתו, להקשיב, להבין אותו וחד משמעית להתקדם הלאה".

איך הוא מרגיש העונה באיטליה: "אני מאוד נהנה. הייתה לי פציעה מעצבנת שקצת הורידה לי מהכשירות, אבל אני עדיין עושה מספרים יפים, מוביל וגם רוצה לסיים עם הקבוצה כמו שצריך. למה אין עוד הרבה ישראלים באירופה? שאלה טובה. אני אוהב את הליגה שלנו, צמחתי בה ואני מכבד אותה, מהטובות באירופה, אבל אם יש משהו שאנחנו יכולים לעלות בו מדרגה הוא באינטנסיביות. זו החתיכה החסרה. אבל עוד מדגדג לי תואר בארץ, ארצה לחזור בעתיד".


מקל. "עוד מדגדג לי תואר בארץ" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי