בסקוטלנד מבהירים: "כרגע אין חשש שהמשחק ייערך ללא קהל"

האמפדן פארק
האמפדן פארק | אלבום פרטי

"הסאן" דיווח על הערכת מצב עקב התפשטות הקורונה ואפשרות שמשחק הפלייאוף יערך בדלתיים סגורות, אך בהתאחדות הדפו את הטענות. גם בישראל אישרו: "אין כוונה כזו"

(גודל טקסט)

בזכות קמפיין ליגת האומות הראשון אי פעם, נבחרת ישראל הצליחה להשתחל לפלייאוף יורו 2020. בסוף החודש (26.3) היא תתארח בסקוטלנד בחצי הגמר ואם תנצח תעלה לקרב מכריע מול סרביה או נורבגיה על הכרטיס לאליפות אירופה בקיץ הקרוב, אבל עוד קודם לכן, למעשה כבר הערב (שלישי, 19:00 בספורט1) תיערך הגרלת ליגת האומות מהדורת 2020/21, שתצא לדרך בספטמבר לקראת מוקדמות המונדיאל.

לכן, עם כל הכבוד להגרלה הערב, בנבחרת ישראל מייחסים חשיבות אך ורק למשחק בגלאזגו בסוף החודש ולא חושבים רחוק מדי. בצורה דומה מתנהגים גם בסקוטלנד, ושם הבוקר (שלישי) פורסם בעיתון "הסאן" שקיים חשש אמיתי שהמשחק נגד ישראל ייערך ללא קהל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ברחבי אירופה והגעתו לסקוטלנד השבוע.

החשש בסקוטלנד נובע מכך שראשי ההתאחדות והליגה אישרו שבימים אלה אכן נעשית הערכת מצב בעקבות התפשטות הנגיף ורמזו שהאופציה לשחק ללא קהל, כפי שקורה באיטליה, אכן קיימת. עם זאת, ניל דונקסטר, מנכ"ל הליגה הבכירה בסקוטלנד, הבהיר: "אנחנו בשיחות עם העמיתים שלנו באנגליה ובליגות אחרות באירופה כדי לחלוק מידע ולהיערך לתרחישים אפשריים. למרות הכל, כרגע אין שום אינדיקציה לכך שמשחקים יושפעו מהנגיף, אבל אנו בקשר עם ההתאחדות והממשלה כדי לדעת שאנחנו נערכים ככל שניתן". כחלק מהחשש בסקוטלנד מהגעת הנגיף, המאמן סטיב קלארק ביטל את יציאתו לאמסטרדם והוא לא יהיה בהגרלת ליגת האומות.

כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו על ועדה רפואית שנערכה בישראל לקראת היציאה למחנה אימונים באנגליה והמשחק בסקוטלנד כי אין צורך בצעדים מחמירים, אלא להישמע להוראות משרד הבריאות בלבד. עם זאת, כמובן שדברים יכולים להשתנות בכל רגע. בהתאחדות לכדורגל אישרו היום לספורט1 כי לא התקבל שום מידע מההתאחדות בסקוטלנד על היערכות מיוחדת או אפשרות שקהל לא יוכל להגיע.


הרצוג ושחקני הנבחרת (אודי ציטיאט)

לאחר מכן ההתאחדות גם פרסמה הודעה לעיתונות: "יו"ר ההתאחדות אורן חסון והמנכ"ל רתם קמר נפגשו לשיחה קצרה עם מקביליהם הסקוטים בקונגרס אופ"א באמסטרדם בנוגע למשחק בין שתי הנבחרות ב-26.3 בגלזגו. נשיא ההתאחדות הסקוטית הבהיר כי נכון לעכשיו אין שום כוונה או היערכות לקיים את המשחק ללא קהל".

היו"ר אורן חסון הוסיף: "ניצלנו את הנוכחות המשותפת בקונגרס כדי לשמוע עדכון ממקור ראשון. שמחתי לשמוע שמדובר בפרסומים בתקשורת הסקוטית שלא אושרו על ידי ההתאחדות. סיכמנו להיות בקשר רציף ככל שיתקרב מועד המשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי