גל מקל בראיון מביתו במלאגה: "מחכים שהטירוף יעבור"

גל מקל
גל מקל | דני מרון

רגע אחרי שנפרד מרג'יו אמיליה האיטלקית ("עזבתי בטיימינג טוב"), קפטן הנבחרת אינו יכול לצאת החוצה ("למזלי יש חדר כושר בבניין") ואשתו ובנו הקטן נמצאים בישראל ("הגעגוע גדול")

(גודל טקסט)

עד תחילתו של משבר הקורונה ניתן היה להגיד שגל מקל, קפטן נבחרת ישראל, חווה הכל בכדורסל. שתי קבוצות ב-NBA, שלוש קדנציות במכבי ת"א, שתי אליפויות (אף אחת מהן לא עם הצהובים) ושני גביעי מדינה.

אבל כמו חלק גדול מאוכלוסיית העולם בימים אלה, גם מקל נאלץ להתמודד עם סיטואציה שמעולם לא חשב שיתמודד עמה. כבר יותר משבוע שהוא ספון בביתו במלאגה בשל התפשטות נגיף הקורונה. הוא נמצא בספרד לבדו. אשתו, בנו ויתר בני משפחתו נמצאים כולם בארץ, ואחרי הסגר שהוכרז בספרד מנסה הכדורסלן הישראלי לשמור על שגרה ועל שפיות.

"כמו בכל אירופה, גם במלאגה לא מתאמנים", מספר מקל בראיון לספורט1. "הודיעו לנו שהמשחקים אמורים להתחדש ב-24 באפריל, אני מעריך ששבועיים קודם לכן נתחיל להתאמן. אני מאוד מקווה שזה יהיה ריאלי".

על החיים במלאגה הוא מספר: "מדובר בעיר שנמצאת במצב חירום. לא יוצאים מהבית אלא לדברים חיוניים כמו קניית מצרכים. בגדול נשארים בבית. למזלי, בעל הבית שלי אפשר לבנות חדר כושר בבניין, ואני מנצל את זה".


נמצאת במצב חירום. מלאגה (Gettyimages)

הבעיה הכי גדולה היא הגעגועים לאישה ולילד?
"ללא ספק. זה קשה, יש געגועים גדולים, מדובר במצב יוצא דופן, אבל צריך לשמור על אופטימיות. נעבור את זה. כל יום אנחנו מדברים דרך הווידאו והסקייפ, אני מקווה שמהר מאוד יבוא השינוי. יש גם את המשפחה המורחבת, וכולם מתגעגעים ודואגים. הם מבינים שאני במצב טוב ושומר על עצמי. ברור שהייתי רוצה להיות עכשיו בארץ, אבל חייבים להשלים עם המצב ולקוות שהכדורסל יחזור למקום שבו היה".

מקל החל את דרכו בקבוצת הילדים של הפועל ת"א, משם עבר למכבי ת"א והיה לישראלי השני, אחרי עומרי כספי, שמגיע לליגה הטובה בעולם. אחרי ששיחק בדאלאס ובניו אורלינס, חזר לאירופה ובסך הכל שיחק בשבע קבוצות ביבשת: הוא החל בוויצ'טה ובבנטון מאיטליה, המשיך בכוכב האדום בלגרד, עבר לגראן קנאריה ולזניט סנט פטרסבורג, ומשם הגיע לרג'ו אמיליה האיטלקית. במדי מלאגה הספרדית הוא הספיק לשחק משחק אחד נגד חובנטוד בדאלונה, שבו ניצח והצטיין. 24 שעות אחר כך הופסקו המשחקים, ומאז מקל בבית.

עזבת את רג'יו אמיליה בתקווה שהמצב במלאגה יהיה טוב יותר.
"באיטליה הפאניקה גדולה יותר. המצב שם יותר אגרסיבי. עזבתי את איטליה בטיימינג טוב. הליגה שם נעצרה, ובדיוק אז הגיעה ההצעה הגדולה ממלאגה. המאמן לואיס קאסמירו אימן אותי גם בגראן קנאריה. הוא מכיר אותי, לא היינו צריכים ללמוד אחד את השני. קיבלתי דקות משחק מהרגע הראשון והכל נראה מצוין".

שיחקת נגד חובנטוד, הקבוצה שבה משחק שון דוסון.
"הייתה בינינו פגישה מרגשת. התחבקנו. ממש שמחתי לראות אותו. שון נמצא כרגע בשיקום מהפציעות הקשות שעבר. אין לי מושג מתי יחזור לשחק".

מלאגה העפילה לרבע גמר היורוקאפ, וההכרזה של היורוליג – המנהלת גם את היורוקאפ – כי שתי הליגות יחזרו בקרוב, מותירות את מקל ללא תשובות: "קשה לדעת מה יקרה עם הליגות האירופיות, הם רוצים שנסיים את העונה. אני לא יודע בדיוק באיזה סגלים יתייצבו הקבוצות למשחקים, אם יהיו כאלה. הכל בסימן שאלה שמכתיב לנו וירוס הקורונה. אני מקווה שכל הסיפור הזה יהיה מאחורינו. זה יכול להיגמר עכשיו, אבל מי מבטיח לנו שלא יבוא משהו חדש? זו כנראה אופייה של מגיפה. מה שבטוח זה שמה שקרה היה מכה כלכלית שעשתה בית ספר לכל העולם".

המושג חל"ת קיים בספרד?
"יוצא לי לדבר עם החברים בארץ. אני יודע שמדובר גם כאן בסיטואציה לא פשוטה כשהחליטו להקפיא את הליגה. בספרד לא דיברו על חל"ת או משהו דומה. אמרו לנו שנקבל בסוף החודש את המשכורת ואין סיבה שלא להאמין להם. כולם מורידים את הראש מתחת למים עד שהטירוף שפקד אותנו יעבור, ובעזרת השם נעבור את התקופה הזאת מחוזקים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי