דורון ליידנר: "מיוחד להגיע לנבחרת כליגיונר. אשאר בחו"ל כמה שיותר"

play
הולך ומשתפר. ליידנר | ברני ארדוב
אלון חזן עם יוסי בניון 04:20

אחרי שלא קיבל צ'אנס באולימפיאקוס, דורון ליידנר תקע יתד באוסטריה וינה ואפילו כבש שער נהדר בדרבי. סיכויי הנבחרת ("הבית שוויוני"), חזן ("מתייעץ איתו"), זהבי ("הפוקוס יהיה על אחרים"). ריאיון מיוחד

(גודל טקסט)

דורון ליידנר לא יכול היה לבקש תסריט מושלם מזה. שבעה חברים מישראל הגיעו בסוף השבוע שעבר לוינה כדי לראות אותו במדי אוסטריה וינה, בדרבי נגד ראפיד. בלב בטח היתה להם תקווה רק שליידנר ישחק, שזו לא תהיה נסיעה בלי שהם יראו אותו על הדשא. אבל ליידנר לא רק שיחק, הוא גם כבש (ובישל) ורץ לחגוג מולם ביציע. בדרך ביצע סלטה הפוכה שלא היתה מביישת ספורטאי אחר מהעיר בה הוא מתגורר ראשון לציון, ארטיום דולגופיאט.

דיברנו אחרי המשחק הראשון שלו בהרכב לפני שבוע מול שטורם גראץ. ליידנר חיכה למשחק בו יעלה בהרכב והמאמן נתן לו את הקרדיט. בחודש מרץ ערך לראשונה העונה הופעה בהרכב הפותח אחרי שמחצית עונה התייבש באולימפיאקוס ושיחק בעיקר בקבוצה ב' של מועדון הפאר היווני עד שעשה כאמור את המעבר לבירת אוסטריה.

אוסקר גלוך בריאיון מיוחד: "אם נעלה ליורו, המומנטום יביא גם למונדיאל"
מהפכת צעירים, אבל אמיתית: על הדור החדש והמרענן בנבחרת ישראל
חזן: "אני לא מוחק אנשים". בניון: "לא ארד לרמה נמוכה". גלזר זומן

דורון ליידנר שחקן אוסטריה וינה (למעלה) חוגג עם חבריו
הצגה בדרבי. דורון ליידנר בראש החוגגים | אימג'בנק GettyImages, Thomas Pichler

חזרת בזמן לפחות עבור הנבחרת.

"מאז שעברתי לאוסטריה, חזר אלי כושר המשחק. אני כבר מרגיש אחרת וחש שאין לי שום בעיה".

איך זה להגיע לנבחרת כליגיונר?

"נבחרת זה נבחרת בכל מצב. ברור שכאשר אתה לא חי בישראל ומגיע למשחק נבחרת, יש בכך עוד אלמנט. אתה גם רוצה להוכיח לחברים בקבוצה שיש לך חלק בנבחרת חזקה. שמע, באוסטריה מחזיקים מנבחרת ישראל ומדברים עליה בהערכה אחרי שבכמה מפגשים בעבר, בטח בישראל, ניצחנו בצורה יפה. זה גם מיוחד עבורי כי אני חי מאוד את מה שקורה בארץ דרך האינטרנט והמשפחה. אני לא רק מדבר על ספורט, אלא על פוליטיקה וחיים בכלל. אפילו שאני כל העונה בחו"ל, אני מאוד מחובר למה שקורה בארץ".

אילו הבדלים מצאת בין הכדורגל היווני לאוסטרי?

"באוסטריה הכל מאוד מדויק. כל פרט הכי קטן צריך להיות במקום. ביוון הם יותר כמונו במנטליות".

למה שהפעם נעשה את זה בנבחרת? מה גורם לך להאמין שהפעם נגיע לטורניר גדול?

"ההגרלה שוויונית. לכולן יש סיכוי לעלות. אני חושב שאנחנו באים בכושר טוב. מנור סולומון שמצליח באנגליה, אוסקר שנכנס לעניינים או תאי בריבו וליאל עבדה. אני חושב שאנחנו נבחרת חזקה ואנחנו יכולים לעשות את זה".

זה שכוכב הנבחרת והשחקן הדומיננטי שלה בשנים האחרונות לא חלק ממנה, יגרום לשחקנים אחרים לתת יותר מעצמם ולהתעלות בגלל חסרונו?

"יכול להיות. תראה כבר התנסינו בנבחרת ללא ערן זהבי כשהיינו בליגת האומות. זה לא חדש לגמרי עבורנו. אנחנו צריכים לתת הכל עם ערן ובלי ערן".

אבל נותנים אקסטרה כשאחד כזה לא נמצא?

"זה לא אמור להיות ככה. ברור שכאשר שחקן כמו ערן זהבי לא בנבחרת, יש שחקנים אחרים שמצויים בפוקוס. כל אחד צריך לדעת להתמודד עם זה בצורה הכי טובה".

שחקן נבחרת ישראל דורון ליידנר מול נבחרת אלבניה
שחקן נבחרת ישראל דורון ליידנר מול נבחרת אלבניה | ברני ארדוב

הזכרת שחקני התקפה שנמצאים בכושר טוב. השאלה איך ההגנה שאתה חלק ממנה תתמודד? יש פער בין ההגנה להתקפה?

"רוב השחקנים שיצאו לחו"ל הם שחקני התקפה וקישור, אבל אני לא חושב שיש הבדל גדול באיכות וביכולת בין השחקנים לפי תפקידים. אנחנו צריכים לשפר את היכולת ההגנתית של כולם. לא רק של שחקני ההגנה".

יכול לצאת משהו טוב מכל הרעש שהיה סביב הנבחרת בחודש האחרון?

"אני לא יודע לאפיין את הרעש ולהגיד מה הוא יעשה. אני יודע שיוסי ואלון עבדו איתנו כבר בפעם הקודמת על זה שהנבחרת מעל כולם ושהנבחרת היא הכוכב. הם קיבלו החלטות באשר לזימונים ותפקידנו כעת לשחק עבור הנבחרת וגם עבורם, כי כל שחקן שהם הזמינו צריך להצדיק את זה".

יש לך חיבור מיוחד עם אלון חזן. אפילו שיחות עמוקות.

"החיבור עם אלון תמיד היה טוב. מהקמפיין הראשון בנבחרת הצעירה הרגשתי חיבור טוב עם אלון. זה כיף שאני יכול להתייעץ איתו כמו למשל על השאלה ששקלתי לאריס סלוניקי או על זה הצעד שעשיתי באמצע העונה לעבור לאוסטריה. מהרגע הראשון היה חיבור טוב".

וילי רוטנשטיינר שיחק כל הזמן במערך של שלושה בלמים וכך משחקים גם באוסטריה וינה. בנבחרת לעומת זאת אתה צריך לשחק מגן שמאלי במערך המסורתי של ארבעה בקו האחורי.

"בסופו של דבר התפקיד שלי כל החיים היה מגן שמאלי בקו של ארבעה. מכיוון שיש לי יכולות התקפיות טובות, אז אני מצליח גם בקו של חמישה. מה שאלון יחליט לגביי, אקבל באהבה. יש שחקנים טובים על העמדה הזו".

שחקני הפועל תל אביב דורון ליידנר, עידן ורד
חגיגות ממושכות בטדי. שחקני הפועל תל אביב | דני מרון

את דה לה פואנטה וקמארה אותם מכבי תל אביב רצתה בחלון של ינואר מאולימפיאקוס, אתה מכיר היטב. פיספסו אותם בקרית שלום?

"אני לא חושב שהם הסכימו לבוא, כך שאי אפשר לקרוא להם פספוס של מכבי תל אביב. הם שחקנים טובים, אבל זה לא שהליגה בישראל קטנה עליהם. יש בארץ קבוצות מצוינות".

אחת מהן, מכבי חיפה, עשתה צחוק מאולימפיאקוס באתונה. עדיין מדברים על זה?

"הזכירו את זה הרבה זמן אחרי המשחק. מכבי חיפה בהחלט עשתה עבודה מעולה".

אתה בודק עדיין מה עשתה הפועל תל אביב?

"אני עוקב אחרי הפועל. לא כיף לראות את העונה הזו מבחינת הקבוצה, אבל אני מרגיש עדיין קשור אליה".

יש סיכוי להחזיר אותך להפועל תל אביב בקיץ אחרי שהגיעה הנהלה חדשה?

"יש לי הרבה כבוד להפועל תל אביב, אבל הדבר האחרון בסדר העדיפויות שלי הוא לחזור לישראל. אני מניח שבעתיד הרחוק אחזור להפועל תל אביב. אבל קודם אני רוצה למצות את התקופה שלי באירופה. מצפה להיות כמה שיותר בחו"ל".

אתה יכול להבין שחקנים שחזרו לארץ מהר כמו אילון אלמוג, דור פרץ או יונתן כהן?

"כל אחד עושה את ההחלטות שלו. זה לא פשוט להיות בחו"ל. אני באופן אישי רוצה להיות כמה שיותר באירופה".

מה נותן לך את החוסן המנטלי לדבר כך?

"אני רואה את עצמי ביחס לרמה ביוון או באוסטריה ואני כן רואה את עצמי מגיע בתפקיד שלי למקומות גבוהים. אני רוצה לסיים את הקריירה ולדעת שמיציתי את הפוטנציאל שיש בי. אני לא חושב בכלל על חזרה לארץ וכך זה היה גם כשלא שיחקתי באולימפיאקוס. אני לא מרגיש לבד. באים הרבה חברים ובאה המשפחה".

בוא נחזור לנבחרת. קונה 4 נקודות מ-6 בצמד המשחקים הזה?

"אני לא קונה מראש תיקו. אני עולה לכל משחק כדי לנצח ואני באמת מאמין שאנחנו יכולים לנצח בבית הזה כל נבחרת, גם בבית וגם בחוץ".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי